کد خبر: 910831
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
مهرزاد اسفندیاری فر - کشتی فرنگی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی مهمترین هدف کادر فنی از اعزام فرنگی‌کاران به تورنمنت مجارستان را ارزیابی بهتر نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی خواند.

مهرزاد اسفندیاری فر در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به خبرنگار مهر گفت: تورنمنت بین المللی مجارستان اوایل تیرماه برگزار می شود که کادر فنی تیم ملی در نظر دارد با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی، برخی از نفرات را در این تورنمنت محک بزند. مطمئنا این تورنمنت اهمیت زیادی برای ما دارد و باید حداکثر استفاده را از این میدان تدارکاتی ببریم.

وی در خصوص برنامه های آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی نیز افزود: ما بعد از چند روز استراحت بلافاصله اردوی دوم را از روز ۱۲ خرداد آغاز کردیم و این مرحله از تمرینات نیز تا ۲۳ خرداد ماه در خانه کشتی ادامه خواهد داشت. خوشبختانه روحیه و انگیزه بالای اردونشینان تیم ملی نشاندهنده روند رو به رشد ملی پوشان برای حضوردر بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی است که امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی، اولویت اصلی کادر فنی را بازیهای آسیایی خواند گفت: کشتی همواره یکی از رشته های مدال آور کاروان ورزشی ایران در رویدادهای مهم بین المللی بوده و هست و همین مساله باعث شده تا فعلا تمام تمرکز و اولویت ما روی بازیهای آسیایی باشد. طبیعتا کشتی می تواند در رنکینگ مدالی این بازیها که اهمیت فراوانی در جایگاه ایران دارد، مثمرثمر باشد.

اسفندیاری فر در پایان با انتقاد از قوانین جدید کشتی ادامه داد: متاسفانه در یکسال اخیر باز هم شاهد تغییر قوانین کشتی بودیم که این تغییرات مکرر علاوه بر سردرگمی اهالی کشتی، باعث افزایش فشار روحی و جسمی به کشتی گیران و حتی مربیان هم خواهد شد. طبیعتا هماهنگی با قوانین جدید انرژی و نیروی مضاعفی می خواهد و چه بسا ممکن است در برخی مسابقات باعث افت در کسب نتایج هم شود. البته سعی ما بر این است تا ملی پوشان را تا بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی هر چه بیشتر با قوانین جدید هماهنگ کنیم.

رقابت های بین المللی جایزه بزرگ مجارستان در روزهای ۲ و ۳ تیر در  شهر گیور مجارستان برگزار می شود که اسامی فرنگی‌کاران اعزامی ایران به این پیکارها به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: محمد فقیری و رضا عباسی

۶۳ کیلوگرم: محسن حاجی پور

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی و حامد تاب

۷۲ کیلوگرم: علی ارسلان

۸۲ کیلوگرم: یوسف قادریان

۸۷ کیلوگرم: مهدی فلاح

۱۳۰ کیلوگرم: مهدی نوری

سرمربی: علی اشکانی

مربی: مهرزاد اسفندیاری فر

مدیر فنی: احد پازاج

بر اساس برنامه این مسابقات، رقابت های اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم ۲ تیر و رقابت های اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ تیر برگزار می شود.

این رقابتها به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار