کد خبر: 910067
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
به دنبال ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در خوزستان نیستیم زیرا در شرایط موجود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان مهیا است و دلیلی وجود ندارد تا هزینه‌های مضاعفی را با ایجاد شهرک‌های جدید بر دوش دولت بگذاریم.
اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان این‌که تعداد شهرک‌ها در استان زیاد است، گفت: شهرک‌های صنعتی به جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده‌اند. در شرکت شهرک‌های صنعتی عملاً دو هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری و حمایت نرم‌افزاری و توسعه واحد‌های صنعتی حوزه صنایع کوچک دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که در خوزستان دارای ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب هستیم، افزود: در بیشتر این شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیرساخت‌های مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری به حد نصاب لازم رسیده‌اند تا متقاضی بتواند در آن شهرک‌ها مستقر شود. نحوه واگذاری زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی به صورت نقد و اقساط است که شرایط آن نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده تا سرمایه‌گذاران با شرایط بهتری به سرمایه‌گذاری بپردازند.

محمدیان با بیان این‌که شرایط سرمایه‌گذاری در خوزستان در شهرک‌های صنعتی خوب بوده است، تصریح کرد: کار‌هایی که سال گذشته در جهت جذب سرمایه‌گذار در شرکت شهرک‌های صنعتی انجام گرفت باعث شد تا شاهد رشد ۶۸ درصدی در مقایسه با سال ۹۵ باشیم. در سال ۹۶، حدود ۲۴۱ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها محقق شد. این موضوع بیانگر آن است که هر چه شرایط را تسهیل کنیم، می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذار نقش مؤثرتری داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث حمایت‌های نرم‌افزاری از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی خوزستان، گفت: طبق روال سال‌های گذشته، آموزش واحد‌های صنعتی، حضور در نمایشگاه‌ها و کلینیک صنعت به خوبی پیگیری و اجرایی شده است. در راستای فعالیت‌های مرتبط با کلینیک صنعت توانستیم ۶۶ واحد را در شهرک‌های صنعتی مجدداً به چرخه تولید باز گردانیم که این امر اشتغال قابل توجهی را شامل شد. همچنین ۹۹ واحد جدید در سال ۹۶ در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار