کد خبر: 909600
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: یک بالگرد امدادی با هدف سرعت بخشی در عملیات امدادی به اورژانس این استان تحویل شد.

محمد اطهری افزود: با هدف تقویت خدمات اورژانس هوایی کشور و به همت دولت تدبیر و امید 6 فروند بالگرد پیشرفته به اورژانس کشور تحویل شد که یک فروند آن در اختیار بخش اورژانش دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار گرفت.
وی با اشاره به تردد قابل توجه هموطنان از محور اصلی غربی- شرقی در مسیر تهران - مشهد از استان سمنان، بیان کرد: سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از این محور عبور می کنند و با توجه به سوانح و حوادث رانندگی در این مسیر، برای ارایه خدمت بهتر نیاز به خدمات اورژانس هوایی داشت.
اطهری ادامه داد: به ازای هر یک میلیون نفر یک بالگرد اورژانسی نیاز است یعنی در کشور به 80 فروند بالگرد نیاز است.
وی به وجود 40 فروند بالگرد اورژانس هوایی در کشور اشاره و اضافه کرد: از 40 پایگاه امداد هوایی کشور ، استان سمنان سی و ششمین پایگاه امداد هوایی است که به بالگرد تجهیز شد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره ویژگی های این بالگرد پیشرفته، خاطرنشان کرد: این بالگرد یکی از 10 نوع بالگرد پیشرفته دنیاست که ساخت کشور آلمان بوده و دارای تمام تجهیزات اورژانسی مورد نیاز برای ارایه خدمات به مصدومان است.
وی با بیان این که مصدومان سوانح رانندگی جاده ای نیاز به خدمات پیش بیمارستانی دارند که به وسیله بالگرد انجام آن بهتر و سریع تر انجام می شود، تصریح کرد: در برخی نقاط جاده ای یا مسیر ریلی استان، خدمت اورژانس زمینی ممکن نیست و یا با تاخیر و بسیار مشکل انجام می شود که این مساله افزایش تلفات سوانح جاده ای در استان را به همراه دارد.
به گفته وی تنوع جغرافیایی، پراکندگی شهرها و وسعت مناطق کویری استان سمنان را عاملی برای سختی ارایه خدمات اورژانسی به سانحه دیدگان حوادث جاده ای یا مفقودشدگان دانست که یکی از این نقاط در استان جاده جندق در شهرستان دامغان در عمق کویر است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به آمار مصدومان سوانح جاده ای در استان اشاره کرد و گفت: در سوانح جاده ای استان میانگین روزانه 1.5 نفر جان خود را از دست می دهد و پنج تا 6 نفر مصدوم می شود که به دلیل تردد بالا و ترانزیتی بودن محور اصلی استان سمنان است.
در استان سمنان یک فروند بالگرد امدادی در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد که ماهانه به صورت مشترک با استان خراسان رضوی ارایه خدمت می کند.
از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون در کشور 20 هزار و 500 مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار