کد خبر: 909567
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مراسم قسامه سرنوشت زن جوان را كه از سه‌سال قبل به اتهام قتل شوهرش در بازداشت به سر مي‌برد مشخص خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ما، جلسه رسيدگي به پرونده، صبح ديروز در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي عبداللهي برگزار شد. ابتداي جلسه نماينده دادستان در قرائت كيفرخواست گفت: «متهم شهره 30‌ساله است كه دوم‌فروردين‌‌سال‌94 به اتهام قتل شوهر 34‌ساله‌اش به نام شايان در محله نعمت‌آباد بازداشت شد. او در بازجويي‌ها با انكار جرمش فرضيه خودكشي را مطرح كرد و در شرح ماجرا گفت: «شايان پسرخاله‌ام بود و 10سال از زندگي مشترك ما مي‌گذشت، اما صاحب فرزند نشده بوديم. شايان رنگ‌كار بود، اما درآمد زيادي نداشت به همين خاطر در خانه خياطي مي‌كردم. من و شايان خيلي اوقات به خاطر دخالت خانواده‌اش با هم مشاجره داشتيم اما من او را دوست داشتم به همين خاطر اين مشكلات برايم مهم نبود.‌» متهم در خصوص روز حادثه گفت: «ايام نوروز بود. قرار بود براي شركت در جشن عروسي يكي از بستگان به شهرستان برويم به همين خاطر مشغول جمع‌آوري لوازم بودم. شايان به سريال جومونگ خيلي علاقه داشت به همين خاطر دي‌وي‌دي آن را گرفته بود و آن شب تا سحر پاي تلويزيون سريال جومونگ را تماشا مي‌كرد. صبح روز بعد در حال بستن چمدان بودم كه خواهرش زنگ زد و گفت مي‌خواهد همراه خانواده‌اش به خانه ما بيايند. شايان عصباني شد و از من خواست به آنها زنگ بزنم و خواهرش را از آمدن به خانه‌مان منصرف كنم. خانواده شايان ذهنيت بدي نسبت به من داشتند به همين دليل قبول نكردم و گفتم خودت زنگ بزن، اما با اصرار او گوشي را برداشتم و با خواهرش تماس گرفتم. شايان از رفتارم عصباني شد و لگدي به گوشي تلفن زد و گوشي روي زمين افتاد. اين رفتار باعث درگيري شد و در آن درگيري شوهرم يكباره به آشپزخانه رفت و چاقويي برداشت. وقتي از آشپزخانه بيرون آمد مي‌خواستم چاقو را از دستش بگيرم كه ديدم تيغه چاقو به بدنش برخورد كرده است.» نماينده دادستان در ادامه گفت: «متهم يكبار به قصاص محكوم شد اما قضات ديوان درخواست رسيدگي دوباره را مطرح كردند. نماينده دادستان متهم را گناهكار دانست و براي او درخواست اشد مجازات كرد.»
در ادامه بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي‌دم، متهم در جايگاه ايستاد و گفت: «من و شوهرم مشكلات زيادي داشتيم، اما از همه بدتر دخالت‌هاي خانواده او بود. مادرش خاله من بود، اما با تحريك حرف‌هاي دختر و عروس‌هاي ديگرش ميانه خوبي با من نداشت. اين اختلاف‌ها بيشتر به خاطر اين بود كه در آن سالها بچه‌دار نشده بوديم و با اينكه اين مشكل از طرف شايان بود، اما به همه گفته بودم كه خودم مقصر هستم همين بهانه‌اي بود که خانواده او بيشتر در زندگي ما دخالت كنند.‌» متهم ادامه داد: «با همه اين مشكلات من شوهرم را دوست داشتم. باور كنيد روز حادثه دست به چاقو نشدم و ضربه‌اي به او نزدم. اين خود شايان بود كه خودكشي كرد. اگر او را كشته بودم با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك نمي‌خواستم و آنها را باخبر نمي‌كردم.»
در پايان هيئت قضايي پرونده را لوث تشخيص داد و حكم به برگزاري مراسم قسامه داد. به اين ترتيب قرار شد اولياي‌دم 50‌نفر از بستگان نسبي خود را به دادگاه معرفي كنند در غير اين صورت متهم با انجام 50 بار سوگند از قتل عمد تبرئه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار