کد خبر: 908615
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
نماینده مردم ملکان در مجلس:
نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: تا زمانی که برنامه‌های پنج ساله توسعه را نمی‌توانیم اجرا کنیم، تهیه سند آمایش برای بلند مدت نیز تهیه نخواهد شد و یکی از ضعف های بزرگ برنامه‌ریزی در کشور است.

سلمان خدادادی در خصوص لزوم تهیه سند آمایش سرزمین اظهار داشت: یکی از دلایل بی‌برنامگی در کشور، عدم وجود مطالعات است که امروز به نام آمایش سرزمین شناخته می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همه کشورهای دنیا حتی کشورهای غیرپیشرفته، مطالعات و برنامه‌هایی را برای پیشرفت و توسعه آن کشور در نظر می‌گیرند و هر منطقه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ای در نظر می‌گیرند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا نمی‌توان در یک مکان انواع صنایع یا محصولات کشاورزی را پرورش داد بلکه لازم است هر صنعت یا نوع کِشتی را باید در جای مناسب توسعه داد و برای آن سرمایه‌گذاری کرد.

خدادادی ادامه داد: بیش از 20 سال است که شعار تهیه سند آمایش سرزمین را می‌دهیم ولی اقدامی نشده است، در حالیکه مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند، در استان‌های مختلف باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور مشخص شود، متاسفانه اهتمامی برای تهیه سند آمایش وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ژاپن برای 100 سال آینده نیز برنامه تهیه شده یعنی چهار برنامه 25 ساله دارد و می‌داند در آینده چگونه باید حرکت کند.

وی افزود: متاسفانه در ایران برنامه تهیه نمی‌شود و طبیعتاً براساس برنامه اقدامات اجرایی انجام نمی‌شود و در این زمینه نظارتی وجود ندارد و هر کسی اگر نفوذ داشته باشد، در هر زمینه‌ای که دوست دارد، می‌تواند نفوذ کند و برای مثال صنایع آب‌بَر در جاهایی ایجاد می‌شوند که آب شرب نیز به سختی پیدا می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: تا زمانی که برنامه‌های پنج ساله توسعه را نمی‌توانیم اجرا کنیم، تهیه سند آمایش برای بلند مدت نیز تهیه نخواهد شد و یکی از ضعف‌های بزرگ برنامه‌ریزی در کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر