کد خبر: 907150
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی موضوع حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در قالب طرحی خبر داد و هدف از این امر را تأمین امنیت روانی زنان اعلام کرد.

زهرا ساعی در خصوص حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده در قالب طرحی در صحن علنی بررسی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: ثبت عنوان طلاق در شناسنامه برای بانوان در بسیاری از فضاها به ویژه عرصه‌های اجتماعی آسیب‌زا شده و مراجعات و مطالبات زیادی از بانوان برای حذف عنوان طلاق از شناسنامه وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیدگاه‌ها و نگاه از سوی برخی آقایان به زنان مطلقه  مناسب نبوده  و به نظر می‌رسد با حذف طلاق از شناسنامه زنان این  معضل مدیریت و زنان با آرامش روانی بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقه منطقی است، تصریح  کرد: برای تأمین امنیت روانی زنان بهتر است این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

ساعی با یادآوری نشست اخیر دکتر لاریجانی با فراکسیون خانواده مجلس، گفت: در این نشست حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقه مطرح شد و با بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته مورد استقبال رئیس مجلس نیز قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، افزود: البته حذف عنوان طلاق از شناسنامه ممکن است برخی موضوعات مانند اعتماد عمومی را تحت‌الشعاع قرار داده و بی‌اعتمادی را در جامعه رواج دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جامعه به بلوغ فکری و ذهنی در مورد  حفظ صداقت رسیده است، یادآور شد: هر چند طلاق از شناسنامه پاک می‌شود، اما مخفی نمی‌ماند، برای جلوگیری از بی‌اعتمادی در جامعه ضروری است طرح حذف طلاق از شناسنامه به‌گونه‌ای مدنظر قرار گیرد که موجب بی‌اعتمادی نشده و به ازدواج صدمه نزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر