کد خبر: 907049
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی

دهخدا در راستای برنامه‌های راهبردی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در بخش‌های فنی، مالی، امور بین‌الملل و ... اقداماتی را انجام دادیم که در برخی از زمینه‌ها موفق و در برخی دیگر ناموفق بودیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در خصوص اقداماتی که بخش فنی انجام دادند، گفت‌: در این بخش با توجه به اعزام‌هایی که داشتیم نتایج نسبتا خوبی را کسب کردیم. یکی از قوت‌های اساسی تیم جدید فدراسیون در بخش فنی است چون کلیه افرادی که با ما کار می‌کنند، تخصص‌شان بیشتر فنی است.

او ادامه‌ داد: در بخش حامیان مالی ناموفق بودیم. جذب حامیان مالی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم اتفاق می‌افتد. در سال گذشته بیش از نیمی از هزینه‌هایمان را به طور غیر مستقیم از بخش‌های دیگر تامین کردیم. بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را فدراسیون ملی و بخش دیگر را کمیته ملی المپیک عهده دار شدند. همچنین صندوق رفاه دانشجویان کمک‌های خوبی کرد. به گونه‌ای که توانستیم به تعهداتمان در قبال ورزشکاران عمل کنیم. در سال گذشته از حمایت‌های سایر بخش‌ها برای اولین بار بهره مند شدیم. به عنوان مثال دانشگاه پیام نور و آزاد در اعزام‌هایی که داشتیم  همکاری کردند. سال گذشته کلیه تعهداتمان را پرداخت کردیم و با بالانس مثبت وارد سال جدید شدیم.

دهخدا در ادامه‌ بیان‌ کرد: یکی از اهداف تعریف شده ما این است که فدراسیون ملی است و مشارکت بخش‌های مختلف آموزشی را طلب می‌کند. در گذشته باور این بود که فدراسیون مربوط به اداره کل و وزارت ورزش و جوانان است و بخش‌های دیگر تنها کار کردشان رای دادن است. در حالی که در تلاش‌هایی که انجام شد، این فاصله کاهش پیدا کرد و اکنون سایر بخش‌های دیگر، فدراسیون را برای خودشان می‌دانند و در آن حضور فعال دارند. هم چنین در هیات های ورزشی اعزام ها، ریاست انجمن‌ها و قسمت های مختلف تلاش کردیم این اعتماد سازی را ایجاد کنیم و اکنون می‌توانم بگویم ارتباط سازی  بین بخش‌های مختلف  به درستی انجام شده است.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی درباره اقدامات انجام شده در امور بین‌الملل، بیان‌ کرد: وعده داده بودیم چندین پست را در فیزو کسب کنیم و این کار را انجام دادیم. البته عمده این پست‌ها مربوط به تلاش مدیریت قبلی است که به این منجر شد در این دوره بتوانیم در فیزو نفرات تاثیرگذاری را داشته باشیم.

او در ادامه‌ به هیات های ورزشی استان‌ها اشاره کرد و گفت‌: گاهی از هیات ها عقب هستیم و بعضی از آنها کارهایی که فدراسیون باید انجام دهد را خودشان انجام می‌دهند و حامیان مالی را جذب می‌کنند و توانسته اند برنامه‌های وسیعی داشته باشند. تلاش کردیم از توانمندی هیات ها در بعد اعزام ها و فعالیت‌های بین‌المللی فدراسیون استفاده شود.

دهخدا در ادامه‌ ، بیان‌ کرد: در بخش بانوان تلاش کردیم مشارکت زنان دانشجو را در اعزام ها و فعالیت‌های فدراسیون به پسران دانشجو نزدیک کنیم. نمونه آن دوره گذشته  در اعزام هایی که داشتیم سهم مشارکت بانوان در یونیورسیاد ۳۳ درصد و میانگین در سطح جهان ۴۰ درصد بود و این موضوع نشان دهنده این است که در این بخش  بدون این که انتظار مدال داشته باشیم کارهای خوبی انجام داده‌ایم.

او در پایان بیان‌ کرد: برنامه راهبردی فیزو بر این اساس است که دانشگاه‌ها در برنامه‌های مختلف شرکت کنند نه تیم‌های منتخب دانشگاهی. به همین دلیل تلاش داریم در این مسیر حرکت کنیم. فعلا سیاست ما در رابطه با یونیورسیاد این است که از تیم‌های منتخب و در آینده از دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار