کد خبر: 906062
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
مرحله انتخابی تیم ملی کشتی برای حضور در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی در حالی سه روز به میزبانی تهران در سالن قدیمی هفتم تیر برگزار شد که فارغ از عدم حضور برخی از ستاره با حواشی و اتفاقات نا خوشایندی همراه بود که اصلا روح پهلوانی در آن دیده نمی شد.

مرحله انتخابی تیم ملی کشتی برای حضور در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی در حالی سه روز به میزبانی تهران در سالن قدیمی هفتم تیر برگزار شد که فارغ از عدم حضور برخی از ستاره با حواشی و اتفاقات نا خوشایندی همراه بود که اصلا روح پهلوانی در آن دیده نمی شد.

رفتار ناشایست برخی از کشتی گیران در این دوره آنقدر سخیف بود که شوک عجیبی به جامعه گوش شکسته ها داد. کشتی که همواره دم از جوانمردی و مردانگی و پهلوانی می زدند حالا این بار خودش در دام بلا گرفتار شده تا سئوال بسیاری از پیشکسوتان و مربیان را به همراه داشته باشد که براستی چه چیزی باعث این همه بی اخلاقی در کشتی شده است ؟ چرا کشتی ایران به این روز دچار شده است؟ آیا حضور در تیم ملی این قدر مهم است که یک کشتی گیر به هر قیمتی می خواهد به آن راه پیدا کند؟

روز دوم مسابقات انتخابی ، کشتی بین سعید عبدولی و انصاری کشتی نبود. رینگ بوکس بود. از همان ثانیه های اول مشخص بود که برای کشتی گیران برای کشتی گرفتن پا به تشک نگذاشته اند. گفته می شود قبل از ورود به تشک هم بحثی با هم داشته اند.البته این دعوای خانوادگی هم بوده است. چرا که برادران هر دو کشتی گیر در این ماجرا بی تقصیر نبوده اند ، گفته می شود که در رختکن حسابی از خجالت هم درآمده بودند .

البته این که عبدولی کشتی گیر خوش اخلاقی نبوده و نیست بحثی نیست ، در این مورد هم شروع کننده بوده اما آنچه مهم است این که در مقابل انصاری هم پا به پای او در فحش دادن و اربده کشیدن و کتک کاری خوب از خجالت رقیبش درآمد . همه چیز از آنجا شروع شد که عبدولی با سر به صورت انصاری کوبید و داوران ۲ امتیاز به انصاری دادند تا استارت جنجال کشتی زده شود .شاید اگر داور کمی باتجربه تر عمل می کرد ما این همه شاهد جنجال های مسابقات انتخابی نبودیم. میدانی که قرار بود کشتی گیران آینده دار ما معرفی شوند ولی حالا به محلی برای لات بازی واربده کشی تبدیل شده است.

بی شک این موضوع شرایط حرفه ای کشتی گیران را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بخصوص برای عبدولی چرا که او برنز المپیک و قهرمان جهان را در کارنامه دارد و این کارش کارنامه موفق او را سیاه می کند و سرنوشت تلخی را برای او رقم بزند و شاید دوران قهرمانی عبدولی را به پایان برساند.

هنوز اربده کشی قهرمان المپیک ، امید نوروزی را در مسابقات انتخابی مشهد خرداد ۹۴ یادمان نرفته که قهرمان الپمیک تیم ملی چوب به دست شد و اگر ماموران حراست سالن او را مهار نکرده بودند خوب از خجالت داروان در می آمد. حال سئوال اصلی اینجاست که چه بلایی سر کشتی فرنگی آمده که مردان مدال آور المپیکی ، امروز مثل یاغی ها رفتار می کنند و در مسابقات اربده کشان دعوا می کنند و به قصد کشت با حریفش بزن بزن می کنند.

به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از مقصران اصلی خود فدراسیون کشتی و موضوع داوری است.امسال فدراسیون از چند داور هلندی برای مسابقات دعوت به عمل آورد که نتواست در سطح یک داور درجه یک ظاهر شود و با قضاوت ضعیف شان در این ماجرا این جار و جنجال را بوجود آوردند.

مشتاقی عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی با انتقاد از زد و خورد این دو کشتی گیر گفت: دو رقابت مهم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را پیش رو داریم اما متاسفانه درگیر چنین حاشیه ای شده ایم. متاسفانه ما همین نفرات را داریم و اما این کارها در شان کشتی نیست .متاسفانه برخی کشتی گیران اخلاق را باختند، جوانمردی را باختند در حالی که باید راه آقا تختی را بروند.حال باید منتظر کمیته انظباطی باشیم تا ببینیم چه محرومیتی برای این دو کشتی گیر در نظر خواهد گرفت.
 
رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی هم در واکنش به این اتفاقات انتخابی تیم ملی گفت: این که بخواهیم این بی اخلاقی ها را گردن داور مسابقه بی اندازیم کار درستی نیست هر چند این داور بسیار ضعیف عمل کرد اما کشتی ما که ورزش ملی و پهلوانی است نباید این اتفاقات پیش می آمد.ما هم توقع چنین رفتارهایی را از کشتی گیران نداریم و قطعا با خاطیام برورد سختی خواهیم داشت.

عضو شورای کشتی فرنگی در پاسخ به سئوال خبرنگار جوان آنلاین مبنی براینکه برای جلوگیری از این نوع هتک حرمت به کشتی پهلوانی چکاری باید انجام داد گفت: این اتفاق ناخوشایند می تواند ضربه بزرگی به کشتی بزند و اگر ادامه یابد بیشتر هم خواهد شد. ما نباید این قضه را بیشتر از حد بزرگ نمایی کنیم ما باید با برخورد جدی دراین باره داشته باشیم تا دیگر شاهد همچنین مواردی نباشیم.تشک کشتی مقدس است و نباید جای این الفاظ رکیک و زشت باشد.کشتی ورزش پهلوانی است نه جای افراد بزن بهادر.

محمد دلیریان با اشاره به این که کمیته انظباطی درباره بخشش نخواهد داشت افزود: ما پیش از این هم یک بار خرداد ۹۴ در مسابقات انتخابی در مشهد چنین موردی را داشتیم .آن موقع امید نوروزی با چوب می خواست به داوردان حمله کند که بعدا اظهار پشیبانی کرد اما درباره حاشیه جدید باید گفت به نظر من فدراسیون باید این افراد را برای همیشه از کشتی کنار بگذارد. باید قید این افراد را بزند تا دیگر چنین حواشی در کشتی بوجود نیاید .کشتی گیری که در وسط تشک کنترلش را از دست می دهد و بد و بیراه می گوید اصلا صلاحیت دوبنده تیم ملی را ندارد.انشاله فردا ساعت ۱۰ صبح کمیته انظباطی در این باره تصمیم گیری درست را خواهد گرفت.

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار