کد خبر: 905905
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

خبرگزاری فارس: آرزوی بازگشت به دوران طلایی شوروی با تکیه بر میزبانی/ جدال سخت روس‌ها با رقبای آسیایی،آفریقایی و آمریکای جنوبی

تیم ملی روسیه با میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به دنبال برگرداندن دوران طلایی این کشور در زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، 34 روز به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی جام جهانی باقی مانده است. روسیه میزبان این دوره رقابت‌ها است تا شاهد شگفتی سازی تیم ملی این کشور نیز باشیم. همیشه تیم های میزبان این تورنومنت از میزبانی نهایت استفاده را می کردند تا خودشان را نشان دهند و نمونه بارز آن جام جهانی فوتبال 2002 هفدهمین دوره این مسابقات بود که به میزبانی مشترک کشورهای کره جنوبی و ژاپن برگزار شد و کره‌ای ها به صورت باورنکردنی به رده چهارم جهان دست پیدا کردند.

*دوران طلایی(اتحاد جماهیر شوری)«7 دوره حضور در جام جهانی»

دوران طلایی روس ها به زمان اتحادیه شوری سابق برمی‌گردد. اولین دست آورد آنها به سال 1958 برمی‌گردد که جام جهانی به میزبانی سوئد برگزار شد و آنها تا یک چهارم نهایی پیش رفتند و رده هفتمی جهان را از آن خود کردند. تیم شوروی مدعی در دروه بعد جام جهانی یعنی 1962 نیز حضور پیدا کرد و بازهم موفق شد به یک چهارم نهایی راه پیدا کند و تنها یک رده جایگاهش را بهتر کرد و به ششمی جهان دست پیدا کرد.

دوران طلایی و اوج فوتبالی شوری سابق به جام جهانی 1966 انگلیس برمی گردد. روس ها در این دوره موفق شدند تا بهترین عملکرد را در تاریخ فوتبالشان نشان دهند و رده چهارمی جهان را از آن خود کنند. البته آنها در دوره بعد جام جهانی 1970 مکزیک بازهم به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. با نگاه به تاریخچه اتحاد جماهیر شوری از 9 دوره ای که در جام جهانی حضور پیدا کردند، آنها موفق شدند در 7 دوره این مسابقات حضور پیدا کنند و به نوعی از مدعیان همیشگی جام جهانی بودند.

*فدراسیون روسیه(دوران افول)«3 دوره حضور در جام جهانی»

با عبور از اتحاد جماهیر شوری به دوران فروپاشی می رسیم و فوتبال نیز به تبعه این تقسیم بندی از سال 1992 به فدراسیون فوتبال روسیه تغییر نام پیدا کرد. روسیه جدید اولین بازی رسمی خود را مقابل مکزیک در سال 1992 در دیداری تدارکاتی انجام داد. روسیه جدید نسبت به گذشته ضعیف تر شده بود و از 6 دوره جام جهانی که تاکنون برگزار شده است تنها در 3 دوره حضور داشته و در 3 دوره دیگر از راه یابی به این تورنمنت باز مانده بود. روس ها در تمامی این 3 دوره حضورشان ناکام بودند و حتی از مرحله گروهی نیز نتوانستند، صعود کنند.

*روسیه در گروه آفریقایی-آسیایی-آمریکای جنوبی!

روسیه کنونی با هدایت استانیسلاف چرچسوف به دنبال رویاهای دور و دراز است. روسیه در این مسابقات در گروه یک با اروگوئه، مصر و عربستان همگروه شده است. به نظر می رسد در نگاه اول رقیب اصلی روسیه اروگوئه است که همیشه در قاره آمریکای جنوبی از مدعیان بوده و در ادوار گذشته جام جهانی همیشه از تیم های خوب بوده است. اما نمی توان از قدرت مصر که با پدیده جدید فوتبال جهان یعنی محمد صلاح که برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان با مسی و رونالدو رقابت می‌کند، چشم پوشی کرد. صلاح امیدی بی نهایت را به مصری ها تزریق کرده است و او فرعون مصر لقب داده اند. عربستان این دوره با هزینه های میلیاردی و تعویض سرمربی به دنبال کسب نتایج خوب است و بازیکنان آماده و خوبی را نیز در ترکیب خود دارد. با تمام این اوصاف روس ها باید با 3 سبک فوتبال از 3 قاره مختلف بازی کنند. هر 3 تیم رقیب روسیه از ابرقدرت های قاره خود به شمار می آیند و چرچسوف کار سختی را پیش رو دارد چون برای هر بازی با یک سبک بازی را اجرایی کند.

*مهره‌های کلیدی روسیه(متکی به فوتبال داخلی)

-یوری ژیرکوف(زنیت)

فوتبال دوستان او را در دوران حضورش در چلسی به یاد دارند. اگرچه ژیرکوف 43 ساله است و از مهره های پا به سن گذاشته به شمار می‌آید ولی چرچسوف کماکان به او اعتماد دارد. او از قدیمی های تیم ملی روسیه است و از سال 2005 برای تیم ملی بازی می کند و می تواند در جام جهانی 2018 از بازیکنان کلیدی روس ها باشد.


-ایگور آکینفیف (زسکا مسکو)

آکینفیف، کاپیتان تیم ملی روسیه در جام جهانی خواهد بود. او بدون شک بهترین و باثبات ترین گلر روس ها در یک دهه اخیر بوده است. او از زمان آغاز فوتبال حرفه ای خود یعنی سال 2003 در باشگاه زسکا مسکود بوده است. او برای این باشگاه روسی بیش از 300 بازی انجام داده است و بدون شک تمام امید روس ها برای بسته نگه داشتن دروازه شان در جام جهانی به او است.

-دیمیتری پولوز(زنیت)

پولوز همبازی سابق سردار آزمون در روستوف که با درخشش در این تیم راهی زنیت بهترین باشگاه روس ها شد. این هافبک طراح و جوان امیدها را در میان مردم روسیه زنده کرده است تا در مسابقات جام جهانی بدرخشد.

-آلکساندر کوکورین (زنیت)
آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در چندین مقطع تلاش کرد کوکورین را خریداری کند اما این بازیکن در نهایت تصمیم گرفت راهی زنیت شود. کوکورین از مطرح ترین مهاجمین روسی در سال های گذشته بوده که پس از درخشش در باشگاه دینامومسکو راهی زنیت شد.

*سیستم بازی روس‌ها

روسیه با توجه به اینکه بازیکنان سرشناسی ندارد  و تنها دارای بازیکنان متوسطی نسبت به دیگر رقبایش است، چرچسوف غالبا با سیستم 4-4-2 وارد زمین بازی می شود و تاکتیک گروهی را برای تیمش درنظر می گیرد و در این تیم خبری از حرکات انفرادی نیست چون بازیکنی در سطح بالا ندارد.

*نقاط قوت و ضعف

با نگاه با مهره های کلیدی روسیه متوجه می شوید که تیم ملی این کشور فقط به بازیکنان داخلی متکی است و تقریبا لژیونری در ترکیب تیم ملی روسیه وجود ندارد و کاملا متکی به فوتبال بومی است. با نگاه به بازیکنان خطوط مختلف تیم ملی روسیه نمی توان بازیکنی را از دیگری برتر دانست و تفاوت چندانی میان بازیکنان وجود ندارند و همه در یک سطح متوسط قرار دارند در نتیجه روسیه یک تیم یکدست است که به صورت گروهی به دنبال کسب پیروزی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار