کد خبر: 904753
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: خانواده‌ها گرفتار مشغله‌های اجتماعی خود نشده و از فرزندان خود غافل نشوند، همواره باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان و جنگ نرم در حوزه‌های دانش‌آموزی باشیم.

جعفر پاشایی با تبریک هفته معلم اظهار کرد: خشنودم در دارالتربیه ایران، شهر فرهنگ و اولین‌ها مسوولیت دستگاه تعلیم و تربیت را بر عهده دارم.

۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ۵ هزار معلم شهید در کشور 

وی با بیان اینکه معلمان از دل استان تا دورترین نقطه استان در حال تلاش شبانه‌روزی هستند،گفت: این هفته فرصتی برای یادآوری ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید و شهدایی مانند رجایی، باهنر و آیت‌الله مطهری است تا علاوه بر گرامیداشت یاد آنها بتوانیم قدردان زحمات معلمان نیز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه فرزندان استان در حوزه‌های مختلف آموزش، پرورشی، رفاهی، تربیت شده و دستگاه تعلیم و تربیت ما بین ۳۵ استان پیشرو بوده است، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه ۳۹ منطقه و ناحیه، پیشتاز در بخش‌های مختلف بوده که یک افتخار برای ماست.

وی با تاکید به نقش آذربایجان در پیشرفت آموزش و پرورش ادامه داد: وظیفه ما در رابطه با تعلیم و تربیت تحویل مفاهیم و محتواهای آموزشی در قالب کتاب درسی و آموزش اخلاق و روابط انسانی بین دانش‌آموزان است.

پاشایی ابراز کرد: مدرسه و دستگاه تعلیم جایی برای آموزش اخلاق، روابط انسانی، تقویت ایمان و اراده قوی و اعتماد به نفس همچنین تقویت مبانی دانش‌آموزان است. 

وی افزود: سختی کار و عظمت مسوولیت آموزش و پرورش گسترده و تاثیرگذار بوده چراکه ساختن انسان و تحویل مدیران آینده برعهده این دستگاه است.

حلقه اتحاد ملت و حاکمیت مدرسه است 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه حلقه اتحاد ملت و حاکمیت، آموزش و پرورش است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش کشور همین اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی مردم است که در بستری به نام مدرسه، دانش‌آموز و معلم تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: اولین جایگاه تعلیم و تربیت مدرسه است و نگاه و رویکرد اساسی دستگاه تعلیم و تربیت به مدرسه به عنوان مرکز و کانون یادگیری است زیرا فرزندان ما چیزهایی که نمی‌دانستند را در جایگاهی به نام مدرسه یاد گرفته و می‌گیرند.

توجه به پرورش در کنار آموزش 

وی با اشاره به اینکه در منابع و متون اسلامی به یادگیری و آموختن تاکید شده که الآن این امر در مدرسه اتفاق می‌افتد، افزود: اخلاق به معنای واقعی کلمه در مدرسه اتفاق می‌افتد و این مدرسه است که خلاقیت و استعداد دانش‌آموزی را شکل می‌دهد.

پاشایی ادامه داد: مدرسه محل خاطرات خوب زندگی انسان بوده و محلی برای دانایی دوستی و ارتباطات مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: از پنج سال گذشته برای تقویت مدرسه اقداماتی از قبیل گسترش کتابخانه، دارالقرآن‌ها، المپیادهای ورزشی و علمی مدرسه پویا، نمازخانه‌ها، اردوها و دوره‌های آموزشی کلاس درس انجام گرفته تا جایگاه علم و ایمان در کنار هم پیش برود.

پاسایی ابراز کرد: به عنوان متولی دستگاه تعلیم و تربیت، انتظار داریم تا والدین با مرکز تعلیم و تربیت یعنی مدرسه ارتباط مرتب و مستمر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فونداسیون اصلی تربیت کودک در خانه اتفاق می‌افتد، از این‌رو باید در ادامه روند تربیتی، خانواده‌ها ارتباط مستمر با مدارس داشته باشد، افزود: نگاه آموزش و پرورش به دانش‌آموز به عنوان مخاطب اصلی تعلیم و تربیت است چراکه عنصر اصلی و کلیدی ما دانش‌آموز بوده و مشتری اصلی ما آنها هستند.

وی ابراز کرد: آینده‌سازان، نیروی خلاق با روحیه انقلابی و مسوولیت‌پذیر، خود دانش‌آموزان هستند و ما نیز از سال ۹۲ تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش استان را روی کلاس‌های درس و ایجاد روش‌های اغنایی و ایجابی متمرکز کرده‌ایم تا طبق منویات رهبر معظم انقلاب بتوانیم دانش‌آموز در سطح طراز انقلاب تربیت کنیم. 

پاشایی ابراز کرد: فرزندان آذربایجان‌شرقی در عرصه‌های مختلف از جمله کنکور ۹۶ که چهار کنکوری رتبه زیر ۱۰ داشت، حرفی برای گفتن دارد و مدال‌های رنگارنگ در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده و حافظ و قاریان قرآنی زیادی تربیت کرده است.

خانواده‌ها گرفتار مشغله‌های روزمره اجتماعی نشوند/ تربیت دانش‌آموز تک بعدی هدف نیست

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از خانواده‌ها می‌خواهد تا در کنار معلم، مربیان، مدارس و سیاست‌های آنها، مراقب نقشه‌های دشمنان باشند، گفت: خانواده‌ها گرفتار مشغله‌های اجتماعی خود نشده و از فرزندان خود غافل نشوند، باید همواره مراقب نقشه‌های شوم دشمنان و جنگ نرم در حوزه‌های دانش‌آموزی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به نظارت‌های لازم والدین روی فرزندان و احترام به نظر دانش‌آموزان اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، دانش‌آموزان  باید تهذیب و ورزش را در کنار تحصیل کسب کنند و البته از نظر ما نیز دانش‌آموز تک بعدی مدنظر نبوده و اولیا باید به آن توجه کنند. 

وی، عنصر سوم و کلیدی‌ترین و موثرترین عنصر در جامعه را معلم دانست و گفت: از شغل معلمی همواره به نیکی یاد شده است و وظیفه معلم همیشه هدایت انسان‌ها بوده و قطعاً این راه سخت است. 

پاشایی متذکر شد: وظیفه معلم بسیار حساس بوده و باید اعتراف کرد، معلمان سازندگان فردای جامعه بوده و وظیفه تربیت شهروندان سالم و مسوول هستند، به طوریکه مبنای هرگونه توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف معلم است.

وی ادامه داد: رشد اخلاق، ایمان و عمل صالح منوط به کار معلمان در سطح مدارس است و از این‌رو قدردانی و سپاس معلم باید از طرف آحاد جامعه انجام گیرد و همیشه خودمان را همدل با معلمان برای ساختن فردای بهتر ایران بدانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دستگاه استان با الهام از منویات رهبری و رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان، تحقق اخلاق دینی، تکریم معلمان و رضایتمندی آنها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

برنامه‌های هفته معلم در آذربایجان‌شرقی به صورت مدرسه‌‌محور

وی با اشاره به ۳۸ برنامه استانی در سطح ۵ هزار مدرسه استان بیان کرد: همه برنامه‌های هفته معلم در مدارس استان به شکل مدرسه‌محور خواهد بود. 

پاشایی در پایان بیان کرد: کلید تربیت بشر یک کلمه بیشتر نیست و آن هم این است که با فرزندان خود رفیق باشید و اجازه ندهید قبل از شما افراد دیگری با فرزندتان رفیق شوند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر