کد خبر: 904584
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کونگ فو

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: هدف ما عضویت در شورای المپیک آسیا است که به این مهم نیز نزدیک شده ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، رضا حیدری امروز(13 اردیبهشت) در مجمع انتخابات هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان کرمانشاه، به تشریح مشکلات کونگ فو ایران در گذشته پرداخت و افزود: سال 90 وضعیت این رشته ورزشی در کشور به گونه ای بود که فدراسیون آن منحل و به انجمن تبدیل شد. 

وی با بیان اینکه دیدگاه خوبی نیز نسبت به این رشته در کشور وجود نداشت، ادامه داد: گونگ فو در ایران رشته ای ناشناخته بود که کسی نیز به آن توجهی نمی کرد. 

رئیس فدراسیون کونگ فو بااشاره به تلاش های صورت گرفته طی سالهای گذشته برای ارتقاء جایگاه کونگ فو در ایران، تاکید کرد: خوشبختانه امروز این فضا کاملا تغییر کرده، بطوریکه در جایگاهی قرار گرفته ایم که تمام مسئولین برای رفع مشکلات پیش روی این رشته به ما کمک می کنند. 

وی برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 27 کشور به میزبانی شهرستان قصرشیرین در سال 94، برگزاری مجمع جهانی با حضور 30 کشور در سال 95 و برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مشهد در سال 96 را از جمله رویدادهای مهمی عنوان کرد که در سال های گذشته باعث مطرح شدن ورزش کونگ فو در ایران شد. 

حیدری به ثبت رزم ملی ایران در نهادهای بین المللی و تشکیل فدراسیون آسیایی توآی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در شورای المپیک آسیا عضو شویم و در حال نزدیک شدن به این مهم هستیم. 

به گفته این مسئول هر ساله 15 درصد از اعتبارات فدراسیون طبق دستورالعمل وزارتخانه به هیات های استانی اختصاص می یابد. 

وی همچنین بابیان اینکه استان کرمانشاه در رشته کونگ فو و هنرهای رزمی پتانسیل ها و افتخارات بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: آمار ورزشکاران بیمه شده این رشته در استان باید متناسب با پتانسیل های آن بالا باشد. 

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی تاکید کرد: علاوه براین، این رشته در بخش قهرمانی بانوان چندان فعال نیست، لذا باید تقویت بخش بانوان رشته کونگ فو در استان مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار