کد خبر: 904529
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبرداد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعداد پرونده‌های دادخواست در استان را حدود 18 هزار مورد دانست و گفت: این شکایات در 33 هیات تشخیص و 22 هیات حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می گیرد.

میراحد حسینی  در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری با بیان این که نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش کلیدی در تنظیم روابط کار بین کارگران و کارفرمایان دارند، اظهار کرد: وجود تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان مایه آرامش است به طوری که بخشی مربوط به امنیت شغلی و بخشی نیز مربوط به امنیت واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: برخلاف این که آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی و کارگری است و نزدیک به 670 هزار نفر کارگر مشمول قانون کار و بیمه شده در استان وجود دارد ولی جزو کم‌تنش‌ترین استان‌های کشور هستیم.

وی تصریح کرد: حدود چهار سال قبل تنش‌های بسیاری در استان وجود داشت که اکثرا با تجمع در مقابل استانداری و گاهی اوقات در خیابان‌ها به وجود می‌آمد که آرامش مردم را بر هم می‌زدند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرق بخشی از این تجمع‌ها به دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران و بخشی مربوط به تصمیمات نامناسب بود.

وی با بیان این که در حال حاضر با ساماندهی تشکل های کارگری و کارفرمایی تقریبا چنین تنش های در استان از بین رفته است، اظهار کرد: این روزها کمترین تنش را در زمینه مسائل کارگری در استان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعداد پرونده‌های دادخواست در استان را حدود 18 هزار مورد دانست و افزود: این شکایات در 33 هیات تشخیص و 22 هیات حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حسینی اضافه کرد: 49 درصد شکایات با سازش حل و فصل می‌شود که این موضوع توان مراجع حل اختلاف را در زمینه رسیدگی به این پرونده‌ها نشان می‌دهد.

وی با بیان این که در استان 360 نفر مشغول حل و فصل پرونده‌های شکایت کارگری هستند، گفت: از 18 هزار شکایت، 4هزار نفر به نتیجه دادخواست اعتراض داشتند که در این زمینه پرونده دوباره به هیات حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: تلاش می‌کنیم تمام این موارد به صورت سازش حل و فصل شود و در صورت حل نشدن مسائل، پرونده به کمیسیون تامین کارگری استان ارجاع داده می‌شود تا اتفاقی در استان تبدیل به معضل نشود.

حسینی با بیان این که بسیاری از مسائل سخت کارگری در این کمیته‌ها حل و فصل شده است، تاکید کرد: برای مثال کارخانه ورق کاران با 300 نفر کارگر هر روز دچار مشکل بود که در این زمینه جلسات متعددی برای حل مشکل این کارخانه برگزار کردیم.

وی همچنین افزود: 24 واحد تولیدی مشکل دار در استان داشتیم که در حال حاضر مشکلات 16 کارخانه حل و فصل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر