کد خبر: 904490
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
چند پایگاه نظامی در سوریه هدف قرار گرفت
هر چقدر سرعت پیشروی‌ نیروهای مقاومت برای رسیدن به خط پایانی جنگ سوریه علیه تروریست‌‌‌‌‌ها در سوریه افزایش پیدا می‌کند...

هر چقدر سرعت پیشروی‌ نیروهای مقاومت برای رسیدن به خط پایانی جنگ سوریه علیه تروریست‌‌‌‌‌ها در سوریه افزایش پیدا می‌کند، تلاش و اقدامات نیز برای توقف این روند بیشتر می‌شود، همزمان با پیروزی‌های مقاومت علیه آخرین بازمانده داعش در حومه دمشق، بامداد دو‌‌‌‌‌شنبه مراکزی در سوریه هدف قرار گرفت، این حمله در شبی اتفاق افتاد که وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با مقامات سعودی وارد تل‌آویو شده بود.
منابع محلی بامداد روز دو‌‌‌‌‌شنبه از انفجاری مهیب در استان‌های حما و حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند. اخبار و گزارش‌های ضدونقیضی درباره تلفات این انفجار در طول روز گذشته منتشر شد. در حالی که رسانه‌های اسرائیلی و نزدیک به مخالفان از شهادت چند تن از نیروهای ایرانی در این حمله خبر دادند اما منابع آگاه در تهران این گزارش‌‌‌‌‌‌ها را رد کردند و گفتند به هیچ ایرانی در این حملات آسیب نرسیده است.
هرچند مقامات اسرائیلی همانند گذشته از تأیید و تکذیب حمله به سوریه خودداری کردند اما بیشتر ناظران می‌گویند که رژیم صهیونیستی عامل حملات دو‌‌‌‌‌شنبه بوده است. این حمله درست در شبی صورت گرفت که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با مقامات سعودی در ریاض، وارد تل‌آویو شده بود. در همین حال چند ساعت قبل از حمله بنابر گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتاهیاهو با دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی داشته است و در همین راستا آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به امریکا رفته است و ساعتی قبل از حمله با اشاره به اینکه اسرائیل «آزادی عملیات‌» را در سوریه برای خود محفوظ می‌داند، گفت: تل‌آویو با سه مشکل روبه‌روست: «ایران، ایران، ایران‌» و چند روز قبل نیز فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه وارد تل‌آویو شده بود. این اولین حمله از این جنس نیست و طی ماه‌های اخیر حملات رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش به سوریه تکرار شده‌اند. 25 فروردین بود که امریکا، انگلستان و فرانسه با شلیک بیش از 100 موشک به بهانه وقوع حمله شیمیایی در غوطه شرقی دمشق، تجاوزی آشکار به سوریه ترتیب دادند، بیش از 100 موشکی که البته روس‌‌‌‌‌‌ها از رهگیری و انهدام حدود 70 درصد آنها خبر دادند. ناظران این حملات و افزایش رفت‌وآمدهای دیپلماتیک اسرائیلی‌‌‌‌‌‌ها و امریکایی‌‌‌‌‌ها نشان‌دهنده تلاش و هماهنگی آنها برای تغییر روند جنگ یا ایجاد اخلال در روند پیروزی‌های مقاومت می‌دانند. فارس الشهابی از نمایندگان مجلس سوریه در توئیتر خود نوشت: ‌«بار دیگر و باز با هر پیشرفتی که ارتش سوریه علیه تروریست‌‌‌‌‌‌ها به دست می‌آورد اسرائیل به وسط می‌پرد تا به نایبان شکست خود کمک کند‌.» بشار اسد که روز گذشته میزبان علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران بود، گفت که افزایش حملات به سوریه و انتقال کشورهای متجاوز به مرحله تجاوز مستقیم پس از شکست مفتضحانه مزدوران و ابزارهای آنان، مردم سوریه را برای نابودی انواع مختلف تروریسم و پایبندی به حاکمیت و حق خود در ترسیم آینده‌شان مصمم‌تر می‌کند. حمله اخیر رژیم صهیونیستی درست زمانی رخ داد که نیروهای دولتی در آستانه تسلط بر آخرین مناطق تحت کنترل تروریست‌‌‌‌‌‌ها در حومه دمشق هستند. بر اساس توافقی که روسیه میانجی آن بوده قرار شده تروریست‌های جیش‌الاسلام (تحت‌الحمایه عربستان سعودی) به منطقه «جرابلس‌» در استان حلب، عناصر «ابابیل حوران‌» به درعا (جنوب سوریه) و سایر تروریست‌‌‌‌‌ها به ادلب (شمال سوریه) منتقل شوند. شبکه خبری «روسیا الیوم» هم گزارش داد کسانی که حاضر به مصالحه نیستند، پیش از اینکه پرونده حضور داعش در جنوب دمشق بسته شود، از این منطقه اخراج خواهند شد، البته مشروط به اینکه ضمن هماهنگی با ارتش سوریه و همزمان با انجام عملیات خروج، مواضع خود را تحویل ارتش سوریه دهند تا داعش نتواند به این مناطق حمله کند اما منابع آگاه اعلام کردند که عملیات ارتش سوریه علیه داعش و جبهه النصره در مناطق الحجرالاسود، اردوگاه الیرموک و بخش جنوبی محله التضامن تا پاکسازی کامل این مناطق از تروریسم ادامه خواهد یافت. عناصر حاضر در یلدا، ببیلا و بیت سحم از چند سال پیش با ارتش سوریه آتش‌بس اعلام کرده بودند.
از سوی دیگر، بعضی ناظران اقدامات اخیر رژیم صهیونستی و امریکا را تلاشی برای یافتن بهانه‌ای جهت خروج از برجام با هزینه ایران عنوان می‌دانند، یعنی اسرائیل می‌خواهد با این اقدامات ایران را تحریک کند تا واکنش نشان دهد و بهانه لازم را به ترامپ برای خروج رسمی از برجام بدهد و به همین دلیل انتظار می‌رود تا 22 اردیبهشت شاهد اینگونه حملات در سوریه باشیم. 22 اردیبهشت ترامپ تصمیم خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد.
«گیلا گملیل‌» وزیر برابری‌های اجتماعی در کابینه رژیم صهیونیستی تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی در سوریه را فرصت خوبی برای بازگرداندن تحریم‌‌‌‌‌‌ها علیه ایران دانست. وی با ادعای اینکه ایران قصد دارد امپراطوری سابق فارس را در غرب آسیا مجدداً برقرار کند، افزود: «می‌بینید که ایران میلیارد‌‌‌‌‌ها دلاری را که از طریق رفع تحریم‌‌‌‌‌‌ها به دست آورده مستقیم یا غیرمستقیم در پایتخت کشورهای عربی مانند بغداد، دمشق، بیروت و صنعا هزینه می‌کند تا امپراطوری ایرانی در منطقه ایجاد کند». به نوشته وبگاه «عروتص شوع‌» این وزیر صهیونیست در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران در تلاش است پایگاه‌های نظامی دائم در سوریه ایجاد کند که شامل تأسیسات ساخت موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن در سوریه و لبنان نیز می‌شود. ما این مسئله را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم رخ دهد.» ‌ لیندسی گراهام‌، عضو کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا ضمن ابراز امیدواری درباره خروج از برجام در صورت ناکامی واشنگتن در رسیدن به یک «توافق بهتر»، خواستار برقراری مناطق پرواز ممنوع در سوریه شد. او گفت: «من از رئیس‌جمهور ترامپ و نتانیاهو خواهم خواست که بنشینند و درباره این توافق مذاکره مجدد کنند. من می‌خواهم که به اسرائیل دفاع موشکی بیشتری بدهم». قانونگذار ارشد امریکایی همچنین گفت در صورت ورود رژیم صهیونیستی به جنگ با نیروهای ایرانی در مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی، «ما پشت سر (اسرائیل) می‌ایستیم و هر آنچه بخواهند به آنها می‌دهیم.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
باید در جواب جسارتها و جنایتهای صهیونیستها . حداقل 10 موشک از مبدا ایران به قلب تل آویو حمله شود تا قدرت سهمگین و الهی سپاه اسلام به تمام دنیا مخابره شود و در آینده نیز هر جنایتی که بر مسلمانان و مظلومین در هر نقطه از عالم وارد میشود را با هدف قرر دادن فقط تل آویو و حیفا و دیگر شهر های صهیونیست نشین تلافی کرد.
هرچه این اقدام تاخیر یابد جسارت صهیونیستها بیشتر شده و جنایت بر علیه بشریت بطور مضاعف افزایش میابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار