کد خبر: 904359
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان خبر داد
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی بانک خون در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: 100 پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف انجام ‌شد.

مرتضی ضرابی در بازدید ار فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سمنان اظهار داشت: دفتر نمایندگی بانک خون را در کردستان عراق راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: برنامه امسال ما این است که در جنوب عراق، عمان، سوریه و آذربایجان این دفاتر را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: در مجموع در کشور نزدیک به 100 پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف انجام ‌شده که عمدتاً در بیمارستان شریعتی تهران بوده است.

ضرابی بیان داشت:۲۰ نمونه این پیوندها از بانک عمومی و خصوصی مرکز رویان استفاده شده است و اکثر این پیوندها در جهت درمان بیماری‌های با منشأ خونی مانند انواع سرطان‌های خونی و کم‌خونی مورد استفاده قرار گرفته و ۷۰ درصد آن موفقیت‌آمیز بوده است.

وی خون بند ناف را عاملی در ارتقای سلامت جامعه دانست و گفت: ضرورت دارد تا دولت با نگاه جدی‌تری نسبت به این مهم اقدام کند؛ در استان‌ها، به‌جز استان خراسان رضوی، استان دیگری برای این پیوند نداریم.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اضافه کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، هم‌اکنون سالانه ۴ هزار بیمار نیازمند پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی خون‌ساز در نوبت هستند که در ۱۰ سال گذشته تاکنون، سه هزار و 500 پیوند خون‌ساز انجام ‌شده است.

ضرابی بیان کرد: این به جهت عدم توسعه مراکز درمانی خون‌ساز در کشور بوده که ضرورت دارد در جهت توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی اقدام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر