کد خبر: 904354
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از جهش و رشد 35 درصدی نمایه شدن مقالات اساتید و دانشجویان این دانشگاه در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس خبرداد.

دکتر علی جهان با اشاره به فعالیت‌های حوزه پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: طی یک سال گذشته تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا از امکانات موجود نهایت استفاده و درآمدزایی را داشته باشیم به‌طوری‌که در بخش سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) 75 درصد رشد درآمدزایی از دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه حوزه پژوهش به یک واحد درآمدزا تبدیل شده است، ادامه داد: همه همکاران این حوزه با تعهد سازمانی بالایی که دارند می‌کوشند که حوزه پژوهش را به رکن اصلی درآمدزایی دانشگاه تبدیل کنند.

معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان با تاکید بر فعالیت چشم‌گیر استادان و اعضای هیات علمی این واحد افزود: استادان و اعضای هیات علمی هم تلاش و تحقیق خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده و در بخش چاپ و نشر کتاب بسیار فعال ظاهر شده‌اند که در مقایسه با سال قبل رشد 1500 درصدی داشته که 10 عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و 5 کتاب از سوی استادان این واحد دانشگاهی نوشته شده که در سایر انتشارات به چاپ رسیده است .

جهان تصریح کرد: موضوعات کتاب‌های منتشر شده؛ کامپیوتر، ریاضیات، عرفان و فلسفه، اقتصاد و علوم انسانی بوده است .

وی درباره تحول در پژوهش دانشجویان و استادان نیز گفت: دانشجویان و استادان هم‌پای یکدیگر فعالیت‌های پژوهشی خود را در سالی که گذشت افزایش داده و یک جهش 35 درصدی مقالات نمایه شده در اسکوپوس نسبت به سال 95 را شاهد بودیم.

این عضو هیات علمی واحد سمنان با بیان این‌که از طرح‌های خلاقانه دانشجویان و استادان 100در صد حمایت می‌شود اضافه کرد: در سال 96 تعداد دو عنوان اختراع با نام‌های فوم کامپوزیتی پلی یورتان (نانو آلومینا) به عنوان جاذب انرژی ساخت جاذب انرژی دو لوله‌ای پرشده از فوم پلی یورتان با اثر وارونگی در دفتر اسناد و مالکیت فکری و اختراعات ثبت شده که مخترعین از بین اعضا هیات علمی و دانشجویان این واحد دانشگاهی بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار