کد خبر: 904344
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز :
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در دومین جشنواره روانشناسی و مشاوره که در تالار اندیشه شهرداری تبریز برگزار شد نقش تعالیم دینی در تربیت اسلامی، پرورش انسان سالم، سبک زندگی اسلامی و جامعه سالم را یک اصل مهم عنوان کرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: سبک زندگی اسلامی سبب پرورش و ورود افراد صالح به جامعه و عرصه خدمتگزاری و نیز بستر ساز سلامت روحی و روانی جامعه سالم خواهد شد.

حجت الاسلام احمد حمیدی  افزود: رعایت برنامه های اسلامی، احکام الهی و امور دینی در خانواده ها موجب تشکیل جامعه سالم و کاهش آسیب های اجتماعی می شود، زیرا اجتماع سالم از خانواده های سالم تشکیل می شود.

وی باورهای  دینی را موجب سلامت روانی فرد و جامعه دانست و ادامه داد:   در گرو اعتقادات و اعمال صالح و اخلاقی پسندیده به یک آرامش روانی می توان دست یافت و انسان معتقد را به یک انسان سرزنده و بشاش که همیشه در حال تلاش و تکاپو است در می آورد.

وی  اظهار کرد: ارزش‌ها و احکام دینی و معنوی سعادت بخش و سبک زندگی اسلامی می‌تواند بهترین ظرفیت در راستای پیشرفت جامعه باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سلامت به مفهوم جامع آن در برگیرنده بسیاری از ارکان زندگی اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، خاطر نشان ساخت: خانه های سلامت شهرداری تبریز در مناطق دهگانه شهری با هدف گسترش سلامت و کمک به روند زندگی سالم و آرام شهروندان ایجاد شده اند و یکی از وظایف آنها بررسی همه جانبه شاخصهای سلامت شهروندان است.

وی  در پایان افزود: به منظور حفظ بهداشت و ايجاد امنيت رواني خانواده ها با مشاركت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري كلانشهر تبريز و سازمان نظام روانشناسي و مشاوره استان آذربايجانشرقي مراكز خدمات مشاوره روانشناسي در حوزه هاي مختلف با حضور متخصين روانشناسي كه مورد تاييد و عضو سازمان نظام روانشناسي مي باشند در خانه هاي سلامت و مراكز فرهنگي تابعه شهرداري دایر هستند و شهروندان میتوانند با مراجعه به این مراکز از خدمات مشاوره ای بطور رایگان استفاده کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر