کد خبر: 904287
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
دنيا حيدري

رقابت های لیگ دسته اول در حالی دیروز به پایان رسید که نفت مسجد سلیمان با تساوی 2-2 مقابل مس رفسنجان قهرمان شد و با 65 امتیاز به لیگ برتر صعود کرد، نساجی مازندران هم با پیروزی 6 بر صفر مقابل راه آهن با 64 امتیاز به عنوان تیم دوم لیگ برتری شدو خونه به خونه هم به رغم برتری 2 بر یک مقابل برق نوین شیراز با 64 امتیاز و تفاضل گل کمتر از صعود به لیگ برتر بازماند.
مسجد سليمان اگرچه بعد از کشف نفت و حضور انگليسي‌ها با فوتبال آشنا شد، اما بعد از انقلاب هرگز نتوانست به جايگاه مناسبي در سطح اول فوتبال کشور دست يابد. اين تيم در حالي روز گذشته براي دومين بار به رقابت‌هاي ليگ برتر صعود کرد که سال 93 براي نخستين بار توانسته بود به چنين تجربه باارزشي دست يابد، اما به دليل مشکلات مالي نتوانست به جايگاهي بهتر از پانزدهمي ليگ برسد. اين‌بار اما مسجد سليماني‌ها که ‌راهي ليگ برتر شده‌اند، اميدوارند بتوانند با عملکردي بهتر به اين حضور تداوم بخشند و با تجربه‌ تلخ گذشته بعد از يک سال بار ديگر به رده پايين‌تر سقوط نکنند. تيم فوتبال نفت مسجد سليمان، تيمي که خود را اولين تيم تشکيل شده فوتبال در ايران مي‌نامند، سال 93 پس از گذشت 13 دوره از ليگ برتر فوتبال بعد از قهرماني در ليگ دسته يك موفق شد به سطح اول فوتبال کشور راه يابد و حالا و بعد از چهار سال با تساوی برابر مس رفسنجان و جشن قهرماني خود در ورزشگاه شهيد بهنام محمدي بار ديگر به ليگ برتر صعود کرده تا مسجد سليمان به عنوان نخستين شهر فوتبال‌خيز ايران، بار ديگر نماينده‌اي در ليگ برتر فوتبال ايران داشته باشد. البته مسجد سليماني‌ها تنها تيمي نبودند که روز گذشته صعود خود به سطح اول فوتبال ايران را جشن گرفتند.
هزارن کيلومتر آن طرف‌تر، مازندراني‌ها هم با مسجل شدن صعود نساجی حضور در ليگ برتر را جشن گرفتند. البته نساجی مازندران در حالي راهي ليگ برتر شد که رقابت بين اين تيم و خونه به خونه تا دقايق 90 ادامه داشت و با توجه به اينکه هر دو تيم با 61 امتياز تا آخرين دقايق شانس صعود داشتند، رقابت بين آنها جذابيت‌هاي زيادي را به وجود آورده بود. البته نساجي از قديمي‌ترين تيم‌هاي مازندران است که هواداران بسياري دارد، اما خونه به خونه هم با وجود اينكه تيمي خصوصي است، نماينده پرطرفدار مازندران به حساب مي‌آيد. در نبرد تنگاتنگ دو نماينده براي صعود به ليگ برتر اين رقابت، سرانجام نساجی پیروز بود و لیگ برتری شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار