کد خبر: 903957
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
سخنگوی دانشگاه سمنان خبرداد:
سخنگوی دانشگاه سمنان از اخذ مجوزهای مقدماتی و موافقت‌های اولیه با ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان خبر داد .

داود مداح در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: اوایل این هفته نشستی با همین موضوع با حضور نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه، نماینده دانشگاه سمنان و مسوولان وزارتخانه علوم در این وزارتخانه برگزار شد.

نماینده دانشگاه سمنان در پیگیری پروژه منطقه ویژه فناوری با بیان اینکه وزارتخانه برای ایجاد این منطقه ویژه از ما برنامه خواسته است افزود: در حال حاضر دانشگاه در صدد تهیه و تدوین این برنامه است تا مقدمات راه‌اندازی این منطقه ویژه در سمنان فراهم شود.

سخنگوی دانشگاه سمنان با اشاره به اهمیت این منطقه ویژه تصریح کرد: این پروژه در حقیقت بحث معضل بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان را در استان هدف قرار داده است.

مداح با بیان اینکه استان سمنان در آخرین آمار رسمی با 7.4درصد بیکاری، بهترین وضعیت را از نظر اشتغال در سطح کشور دارد گفت: با این وجود بحث بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سطح استان بسیار بالا است.

وی ادامه داد: برآوردها نشان از این دارد که بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدودا چهار برابر نرخ بیکاری در استان است.

سخنگوی دانشگاه سمنان از سمنان به عنوان یک استان پیشرو در حوزه‌های علمی و دانشگاهی نام برد و گفت: استان سمنان از نظر سرانه دانشجویی بیشترین سرانه را در بین استان‌های کشور دارد.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های متعدد و متنوع دانشگاهی و علمی و پژوهشی در استان، زمینه مساعدی برای ایجاد منطقه ویژه فناوری در مرکز استان فراهم کرده و در حقیقت ایجاد این منطقه حق مردم منطقه و لازمه توسعه بیشتر استان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار