کد خبر: 903857
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به این که قدم بزرگی در کاهش اختلافات مالیاتی و جلب رضایت مؤدیان استان برداشته شده است، گفت: از ۱۹۶ پرونده بزرگ مالیاتی رسیدگی شده در سال های ۹۶-۹۵ در استان، ۱۵۴ پرونده بدون اعتراض مؤدی و همراه با قبولی دفاتر مالیاتی اختتام یافته است.

یعقوب مزرعه لی در سمینار آموزشی « نحوه تکمیل و ارسال صورت معاملات فصلی » به ایجاد گروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی استان اشاره کرد و افزود: رسیدگی به پرونده ها در این گروه ویژه با محوریت تعامل و تفاهم با مدیران عامل و مدیران مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی استان صورت می گیرد.

وی افزود: اطلاع رسانی های صورت گرفته در چارچوب دوره های آموزشی باعث تعامل و همکاری بیشتر مؤدیان و دستگاه مالیاتی شده و از این طریق اختلافات موجود به حداقل کاهش یابد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قدم بزرگی در کاهش اختلافات مالیاتی و جلب رضایت مؤدیان استان برداشته شده است، اظهار داشت: از ۱۹۶ پرونده بزرگ مالیاتی رسیدگی شده در سال های ۹۶-۹۵ در استان، ۱۵۴ پرونده بدون اعتراض مؤدی و همراه با قبولی دفاتر مالیاتی اختتام یافته است.  

وی با تاکید بر اینکه سازمان مالیاتی به دنبال پیشگیری از فرار مالیاتی است به موضوع ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم و نقش شفاف ساز آن اشاره کرد و گفت: موضوع بررسی تراکنش های بالای بانکی در راستای اجرای این ماده قانونی و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط بانک ها صورت می گیرد.

مزرعه لی افزود: ۷۰ پرونده مربوط به تراکنش های بالای بانکی در استان تشکیل شده که نتیجه آن مطالبه ۸۰۰ میلیارد ریال مالیات از کسانی بوده که فاقد پرونده مالیاتی بوده اند.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر