کد خبر: 903579
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

مديركل حرفه‌آموزي و كاريابي كميته امداد با بيان اينكه اين نهاد در تلاش است از ظرفيت‌هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي در به‌كارگيري مددجويان استفاده كند، افزود: براي ترغيب و حمايت بنگاه‌ها در استفاده از مددجويان كميته امداد بسته‌هاي تشويقي تهيه و تدوين ‌شده است.
مهر علي حق‌گويان درباره بسته‌هاي تشويقي مورد‌نظر گفت: كميته امداد به‌منظور ترغيب و حمايت از بنگاه‌هاي فعال، كاهش هزينه‌هاي توليد، افزايش توليد و تأمين بخشي از نقدينگي بنگاه (سرمايه در گردش) به كارفرماياني كه مددجويان اين نهاد را به خدمت گيرند، به ازاي هر نفر 20 ميليون تومان تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف 100 ميليون تومان پرداخت مي‌كند.
همچنين مديركل كميته امداد استان تهران با بيان اينكه برون‌سپاري خدمات كميته امداد يكي از اهداف برنامه ششم توسعه است، گفت: در صورت اجراي اين طرح 20 درصد مددجويان از خدمات مددكاري خارج از كميته امداد بهره‌مند مي‌شوند.
محسن وليئي به نقش مهم و حساس مددكاران اشاره كرد و گفت: مددكاران به‌عنوان كساني كه تمام اطلاعات مددجويان را در اختيار دارند، براي توانمندسازي اقتصادي و ارتقاي سطح فرهنگي خانوارهاي تحت حمايت تلاش مي‌كنند.
وليئي به شهرستان‌هايي كه بيشترين مددجو را تحت حمايت دارند، اشاره كرد و ادامه داد: شهرستان‌هاي بهارستان، ورامين و شهريار به ترتيب با 3 هزار و 915، 3 هزار و 100 و 2 هزار و 885 مددجو را تحت حمايت دارند و بيشترين تعداد مدد‌كار را به خود اختصاص داده‌اند.
وي افزود: يكي از برنامه‌هاي كميته امداد در بخش مددكاري، توازن بخشي نيروها در ادارات كميته امداد است كه اين كار به تدريج انجام خواهد شد.
مدير‌كل كميته امداد استان تهران با بيان اينكه مقرر شده در پايان برنامه ششم توسعه با برون‌سپاري، تعداد پرونده‌هاي مددجويي به 100 پرونده كاهش يابد، گفت: برون‌سپاري خدمات كميته امداد يكي از اهداف برنامه ششم توسعه است كه در مرحله اول آن نزديك به 5 هزار پرونده مددجويي برون‌سپاري مي‌شود.
در همين رابطه معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان تهران با اشاره به فعاليت 41 مركز نيكوكاري در استان تهران گفت: نيكوكاران در سال گذشته ۱۸ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان به صورت نقدي و غيرنقدي به اين مراكز كمك كرده‌اند.
محمد هادي سيف با بيان اينكه هم‌اكنون هزار و 350 نيكوكار در مراكز نيكوكاري استان فعاليت مي‌كنند، گفت: هفت هزار و 774 خانوار نيازمند از خدمات اين مراكز بهره‌مند مي‌شوند.
وي به نقش تأثير‌گذار مراكز نيكوكاري در ارائه خدمات به نيازمندان اشاره كرد و ادامه داد: هم‌اكنون 41 مركز نيكوكاري در استان تهران فعاليت دارند كه تا پايان سال 97 اين تعداد به 82 مركز افزايش مي‌يابد.
سيف افزود: مراكز نيكوكاري در زمينه‌هاي مختلف بهداشتي، درماني، رفاهي، آموزشي، تجهيزاتي، كمك هزينه خريد جهيزيه و مالي به نيازمندان خدمات ارائه مي‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار