کد خبر: 903570
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس پايتخت در اجراي طرح امحاي 70 تن كالاي قاچاق، از برخورد جدي پليس پايتخت با قاچاقچيان کالا و و دلالان و سوداگران بازار ارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته حسين سردار رحيمي در حاشيه طرح امحاي كالاهاي قاچاق كشف شده در پليس آگاهي تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «امروز يكي از بزرگترين محموله‌هاي كالاي قاچاق كه شامل 70‌تن مواد آرايشي، بهداشتي و 24 تن مواد خوراكي و نوشيدني است به دستور قوه قضائيه امحا خواهد شد. اين كالاها بيشتر شامل كالاهاي بهداشتي است كه متأسفانه حداقل هفت‌سال و حداكثر 11‌سال از تاريخ مصرف آنها گذشته است و همه به صورت قاچاق از غرب كشور وارد پايتخت شده است.‌»
سردار رحيمي با اشاره به دستگيري 10‌نفر از عاملان اين كالاهاي قاچاق گفت: «كالاها به ارزش تقريبي 4‌و نيم ميليارد تومان با شگردي خاص بعد از ورود به تهران، تاريخ‌هايشان عوض مي‌شود و متأسفانه به دست مردم مي‌رسد كه با اقدامات هوشمندانه پليس آگاهي و پليس مبارزه با كالاي قاچاق توانستيم اين محموله را كشف و ضبط كنيم.‌»
سردار رحيمي در خصوص امحاي كالاها نيز گفت: «با رأي مقام قضايي و حضور نماينده وزارت بهداشت، امحا اين كالاها انجام خواهد شد.‌» رئيس پليس پايتخت در خصوص برنامه پليس بنا به شعار سال كه حمايت از كالاي ايراني است، اعلام كرد: «در بررسي‌هايي كه داشتيم مشخص شد مقصد بسياري از كالاهاي خارجي و قاچاق تهران است، بنابراين تدابير ويژه‌اي در پليس مبارزه با قاچاق كالا انجام داده‌ايم. همچنين با اشراف اطلاعاتي در امر مبارزه با كالاي قاچاق اقدامات لازم انجام خواهد شد.‌»
وي در ادامه تأكيد كرد: «مبارزه با كالاي قاچاق اولويت اوليه و اصلي پليس است، از يك سو اجراي فرامين مقام معظم رهبري و از سوي ديگر حمايت از توليدكنندگان و كارگران عزيز ايراني است. كالاهاي ايراني هم كيفيت بهتري دارند و هم مطلوب‌تر هستند و از سوي ديگر قاچاق كالا هم به توليد، اشتغال و هم به اقتصاد كشور ضربه مي‌زند.‌» رئيس پليس پايتخت به حضور مأموران پليس آگاهي با لباس شخصي در برخورد با سوداگران و دلالان ارز تصريح كرد: «در هفته گذشته، بالغ بر 44‌صرافي غيرمجاز پلمب و 38 دلال و سوداگر جديد ارز شناسايي و دستگير شد.‌»
سردار رحيمي در پايان در پاسخ به سؤالي در خصوص اجراي طرح ترافيك سال 97 گفت: «طرح ترافيك قطعاً از ۱۵ ارديبهشت شروع مي‌شود و احتمال دارد طرح به مدت دو هفته به صورت ارشادي اجرا شود. در اجراي اين طرح همه تجهيزات را تأييد كرديم و ان‌شاءالله از ۱۵‌ارديبهشت‌ماه اجرايي مي‌شود. به احتمال زياد تا دوهفته بعد از ۱۵‌ارديبهشت، طرح ترافيك به صورت ارشادي اجرا خواهد شد. اگر چه ما مخالف طرح جديد بوديم، اما پس از تصميم شوراي شهر همه جوانب از سوي پليس بررسي شد. مردم نبايد نگران باشند به گونه‌اي عمل مي‌كنيم كه حقي از كسي ضايع نشود.‌»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار