کد خبر: 903179
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دكتر مجيد ابهري

اخيراً در فضاي مجازي فيلم كوتاهي (كليپ) از صحنه برخورد چند مأمور انتظامي (خانم) با خانمي به علت عدم رعايت حجاب پخش شده كه از نگاه آسيب شناختي و رفتار شناسي اجتماعي توجه به نكات زير در مورد ياد شده لازم است:
1. در مورد نادرست بودن برخورد‌هاي مشاهده شده، هيچگونه جاي ترديد باقي نمي‌ماند و مسئولان ما فوق برخورد انضباطي را كرده و تذكرات اداري را داده‌اند و اميدوارم مأموران ارشاد با سعه صدر با اينگونه افراد برخورد نكرده و ابعاد شرعي و ضروري امر به معروف را رعايت كنند.
2. صحنه‌هاي ياد شده از نگاه تخصصي و آسيب شناسي بر اساس يك سناريوي از بيش آماده شده همراه با دوربين مخفي و آماده صرفاً جهت تهيه خوراك براي فضاي مجازي و مديران تهاجم فرهنگي خارج نشين از جمله (مسيح علي‌نژاد)‌ و تحريكات مادي و لفظي وي است.
3. از نظر رفتار شناسي تضاد اجتماعي گويا خانم ياد شده آماده پرخاشگري، مظلوم نمايي و جو‌سازي كاذب بوده و متخصصان هنري و رفتاري مي‌توانند با بازديد صحنه‌ها موضوع را تأكيد يا تكذيب كنند.
4. در نهايت رفتار يك يا چند نفر نبايد مدرك ارزيابي رفتارهاي اعضاي يك مجموعه خدمتگزار و ايثارگر شود و اقشار مختلف همواره قدردان زحمات حافظان امنيت جامعه بوده و خواهد بود.
5. قطعاً مديران ارشد نيروي انتظامي در برگزاري كلاس‌ها و آموزش‌هاي رفتاري براي مأموران سطح مختلف از تكرار اينگونه رفتارهاي ممانعت خواهند كرد؛ چراكه علاوه بر تضعيف اعتماد اجتماعي به اين نهاد موجب تهيه خوراك تبليغاتي براي جيره‌خوران مافياي فرهنگي خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار