کد خبر: 903165
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

آلودگي صوتي از جمله معضلات زيست محيطي است که کمتر به آن توجه مي‌شود. بايد در نظر داشت که اين معضل زيست محيطي نيز همچون آلودگي هوا اثرات مخربي بر سلامت انسان دارد و مي‌تواند سبب افت شنوايي و افزايش فشار خون شود.
صوت بر اثر ارتعاش مولکول‌هاي هوا به وجود مي‌آيد و امواج آن به صورت طولي در هوا منتشر مي‌شود. اين اصوات بر اساس محل زندگي هر فرد و نوع شهري که در آن است داراي استانداردهاي معيني است که در شهرهاي بزرگ ايران اين ميزان ۲۰ برابر حد مجاز است. صداي اطراف ما اگر از حد استاندارد بالاتر رود آلودگي صوتي ناميده مي‌شود. در واقع آلودگي صوتي به صدايي که تراز خوبي نيز نداشته باشد هم اطلاق مي‌شود. روزانه بسياري از افراد جامعه در محيط کار و محيط اجتماعي خود آلودگي صوتي توليد مي‌کنند و بيشترين ميزان اين آلودگي مربوط به صداي ترافيک است که وسايل نقليه زميني و هوايي ايجاد مي‌کنند. قابل توجه است که موتورسيکلت‌ها بيشترين ميزان آلودگي صوتي را در وسايل نقليه زميني به خود اختصاص مي‌دهند. موضوع آلودگي صوتي يکي از مسائلي است که کمتر به آن پرداخته مي‌شود و تنها دليل اين کم‌توجهي اين است که باعث مرگ کسي نمي‌شود ولي عوارض رواني و جسمي زيادي را براي افراد جامعه ايجاد مي‌کند. بر اساس گزارش شرکت کنترل کيفيت هواي تهران حدود ۲۴ درصد از مردم در جامعه ما از مشکلات رواني که نياز به درمان دارد، رنج مي‌برند و بايد توجه داشت که آلودگي صوتي عوارضي همچون سقط جنين، افزايش فشار خون، سکته قلبي، افت شنوايي و کاهش راندمان کار را به همراه دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برج سازی بی کیفیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
نکته مهمی که اشاره نشده آلودگی صوتی آپارتمان های مسکونی تهران هست که وقتی کوچکترین حرکتی همسایه طبقه بالا میکنه صداش میاد پایین. و ماشاله برخی همسایه ها فرهنگ آپارتمان نشینی هم بلد نيستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار