کد خبر: 903036
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: مهم‌ترین ماموریت سپاه مقابله با نفوذ فرهنگی و ایجاد قدرت نرم در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان جمهوری اسلامی است

سردار عابدین خرم در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت "روز پاسدار"و "سالروز تاسیس سپاه" با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: سپاه عاشورا تداعی‌کننده قدمگاه شهدا و محل عروج شهدا است.

وی با اشاره به آیه شریفه در قرآن کریم که مصداق آن سپاه پاسداران است، تصریح کرد: طبق این آیه مردان بزرگ در صفوف محکم، آراسته، منظم و متصل به پیکره اصلی جامعه برای دفاع از دین خدا آماده بوده و این یک تصویر مطلوب سپاه است.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه سپاه نهادی بالنده و نوآور و مولود تفکر راهبردی امام راحل(ره) است، ادامه داد: الحمدالله یادگار ارزنده آن امام(ره) توسط مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا اداره می‌شود و برای خاستگاه آرمان‌های مکتبی و انقلابی شریف و تجلی‌گاه اقتدار سیاسی و جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند. 

وی ابراز کرد: پاسداران فرزندان معنوی امام و رهبر معظم انقلاب بوده و قطعاً وارثان حماسه ‌ای اسلام ناب محمدی(ص) بوده و پاسداران از روزی که به این عرصه پا گذاشته‌اند به حق پیروان راستین ولایت متقین بوده و پاسداران طلایه‌داران گسترش ارزش‌های دینی و فرهنگ بصیرت در جامعه هستند.

خرم ادامه داد: اعضای سپاه با الگوگیری از حماسه‌های جاودانه کربلا لبیک "هل من ناصر" را برای خود تکلیف دانسته و همواره در این راه ثابت قدم هستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه  از گودال قتلگاه به عنوان مرتفع‌ترین نقطه هستی پاسداری دانسته و از آن کوتاه نخواهد آمد و در چنین رسالت عظیم حسینی باید از همه استعدادها از ظرفیت‌های لازم و تهدیدات بالقوه برخوردار باشد.

سرآمد ماموریت سپاه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است / سپاه در مقابل هر توطئه و ترفند و سر از پا نشناخته و با همه تهدیدات مقابله خواهد کرد

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه سرآمد ماموریت سپاه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و صیانت از اصل مترقی ولایت فقیه و حمایت از مستضعفان تصویری است که امام راحل برای سپاه ترسیم کرده‌اند، ادامه داد: ما خود را مسوول ایجاد امنیت کامل ایران دانسته و در مقابل هر توطئه و ترفند و سر از پا نشناخته و با همه تهدیدات مقابله خواهیم کرد و همواره دشمن را با ناکامی‌ها مستمر شکست خواهیم داد. 

خرم تاکید کرد: تحول‌گرایی جزو مطالبه ما بوده  و اگر روزی که امام راحل  فرمودند "اگر سپاه نبود کشور نبود" در نتیجه آن ما امروز با بسیج گستره کرده و قطعاً بقای سپاه با گسترش حضور آحاد بسیج میسر بوده و همواره سپاه و بسیج مولفه اصلی قدرت انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یک موجود زنده بوده و سپاه پاسداران،  پاسدار این انقلاب است، گفت: در نتیجه می‌توان گفت که سپاه یک موجود زنده است که از موجودات زنده دفاع کرده و دفاع خواهد کرد.

این مسوول لشکری استان با بیان اینکه سپاه مسیر پیش‌برندگی و روندگی خود را با تمام وجود در حال تداوم و استمرار قرار داده است، گفت: دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام امام راحل است و خدا را شاکریم که توفیق این را داشته‌ایم که همچنان پاسدار حریم ولایت و امامت باشیم.

سپاه نهادی مردمی است 

فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: سپاه نهادی مردمی بوده که از متن مردم جوشیده است و به فضل الهی به مردمی بودن خود افتخار کرده و همچنان همراه مردم و برای پاسداری از امنیت تلاش می‌کند.

برنامه‌های سپاه عاشورا در سالروز تشکیل سپاه 

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه در این هفته، گفت: از مهم‌ترین برنامه سپاه تجلیل از همه پیشکوستان چهل سال سپاه است که آنها سپاه را در  بنیان نهاده و به همراه شهدا و جانباران و ایثارگران تلاش کرده‌اند. 

خرم تجلیل از پاسداران نمونه شاغل در سپاه عاشورا با حضور در بیت ولی فقیه در استان جهت تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و حضور در کنار خانواده شهد وا بخش‌هایی از برنامه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در کنار مردم محروم استان تلاش کرده و این هفته افتتاح خانه‌های مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه را خواهیم داشت. 

سبقه سردار خرم 

وی ابراز کرد: بنده از سال ۶۱ وارد عضو رسمی سپاه شده‌ام و از روزی که وارد سپاه شدم به عنوان نیروی عادی بیسیمچی وارد شده و همه مسیر سخت دوران دفاع مقدس با فرماندهی از دسته و گروهان تیپ، رئیس ستاد تیپ پشت سر گذاشته و در عملیات‌های مختلف از والفجر مقدماتی تا عملیات‌های برون مرزی مانند فتح ۱ شرکت داشته در  عملیات‌های نصر ۵ و ۷ و بیت‌المقدس و کربلا و سایر عملیات‌ها حضور داشتم‌.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: بعد از جنگ از یگان‌های زمینی منفک شده و از مجموعه مقاومت که عمده‌ترین کار فرماندهی سلماس و خوی و معاومت هماهنگ کننده آذربایجان‌غربی و فرمانده سپاه شهدا بودم و در حال حاضر نیز فرماندهی سپاه عاشورا را بر عهده دارم.

 مهم‌ترین ماموریت سپاه مقابله با نفوذ فرهنگی و ایجاد قدرت نرم در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان جمهوری اسلامی است 

وی خاطرنشان کرد: سپاه راهبردهایی به صورت مشخص شده دارد که مهم‌ترین ماموریت سپاه مقابله با نفوذ فرهنگی و ایجاد قدرت نرم در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان جمهوری اسلامی است که در شاخص‌ترین برنامه و راهبرد می‌خواهیم در تراز انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده و در عرصه فرهنگی و اجتماعی موفق شویم.

افزایش آمادگی دفاعی و رزمی سپاه 

خرم  افزود: در تلاشیم تا آمادگی دفاعی و رزمی خود را به یک حد کمال برسانیم که البته برای این موضوع برنامه داریم تا از لحاظ دفاعی و عملیاتی به یک حد مطلوب برسیم که البته الان شرایط نیز بسیار خوب بوده ولی ما همیشه خواستار بهتر بودن هستیم.

وی با اشاره به برنامه سوم مشخص در نقشه راه سپاه موضوع بالندگی اقشار بسیج در مجموعه سپاه و جامعه را مطرح کرد و گفت: اعتلای بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، رسانه، اقشار و غیره مد نظر بوده تا همه از یک محتوای غنی برخوردار بوده و بتوان انتظارات موجود بسیج را براورده ساخت.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای اعتلای بسیج برنامه‌های ویژه داریم که به تصویب سلسله مراتب رسیده تا با مشارکت بسیج در امنیت محلات گشت‌های محله محور با هماهنگی مجموعه نهادهای قضایی و انتظامی را اجرا خواهیم کرد و همچنین  کنترل کاهش‌های اجتماعی در قالب طرح کرامت و طرح اعتلای گروه‌های جهادی در همه حوزه‌های قشری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

حضور موثر سپاه عاشورا در زلزله کرمانشاه 

وی اذعان داشت: گروه‌های جهادی اقدامات موثری در زلزله کرمانشاه انجام دادند که این اقدامات بدون چشمداشت بود و این برای سازمانی که هویت نظامی دارد باعث افتخار است که بیش از ۵ ماه در کنار زلزله زدگان بودند. 

اجرای طرح رهنمون در ۲۲ روستای استان 

خرم ادامه داد: طرح شهید رهنمون در بخش‌های مختلف سلامت و در مناطق کم برخوردار استان به صورت قرارگاه پیشرفت شکل گرفته که امروز  در ۲۲ روستا شکل داده و موضوعات آب و نیازهای آنها هدف‌گذاری شده است.

وی به برنامه‌های فرهنگی با مشارکت شورای عالی فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: شاید نواقصات و کم‌کاری‌هایی وجود داشته باشد ولی ما تمام تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر آن انجام می‌دهیم. 

ترویج فرهنگ اشرافی‌گری یک آفت است/مسائل اقتصادی دانه درشت‌ها را دنبال می‌کنیم

خرم موضوع ترویج فرهنگ اشرافی‌گری و تکثر مال در جامعه را یادآور شد و گفت: این موضوع برای نظامی که بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد شده یک آفت است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد عدالت اجتماعی خواهیم کرد و شاید نتوانیم مسائل خرد را بنابه محدودیت‌ها دنبال کنیم ولی مسائل اقتصادی دانه درشت‌ها را دنبال می‌کنیم. 

وی اجرا و تحقق شعار سال را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: سپاه عاشورا برای حمایت از کالای ایرانی ابتدا از خود شروع کرده به طوریکه هیچ‌کدام از نیروهای سپاه حق خرید و استفاده از کالای غیر ایرانی را ندارند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر