کد خبر: 902869
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت با بیان اینکه حرف‌ها باید از مرحله شعار به عرصه عمل برسد، گفت: امیدواریم حاشیه‌ها در کشور کمتر شده و باور کنیم پیشرفت کشور در گرو تلاش، همدلی و ایمان است.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشم  در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: علاقه‌ زیادی به تبریز دارم و حتی در انتخاب کنکور دومین انتخابم این شهر بود چراکه بوی رشادت و آزادی از این خطه به مشام می‌رسد و البته همیشه آذربایجان باعث افتخار برای ایرانیان بوده و مردان بزرگی در رشته‌های مختلف تقدیم کرده است. 

وی با اشاره به وجود علمایی مانند علامه طباطبایی و آیت الله شهید مدنی در خطه تبریز گفت: در حوزه دانشگاهی نیز مفتخریم که هفتادمین سال را جشن می‌گیریم که قدمت دیرینه در امر پزشکی دارد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کشور باید ساخته و پیشرفته کند زیرا در دنیایی زندگی می‌کنیم که تفاوت زیادی با گذشته دارد و همه به هم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ما انقلابی را پشت سر گذاشته‌ایم که ظلم و ستم را نفی کرده و هزینه‌های زیادی از قِبَل آن پرداخت کرده است، گفت: با شعار نمی‌توان کاری کرد بلکه باید عمل را وارد شعارها کرد زیرا بی‌سوادی مدرن در حال رسوخ بوده و این باعث می‌شود ارکان اداره کشور را آنها در دست گرفته و ناکارآمدی را به دنبال بیاورند.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز کرد: راه پیشرفت  از مسیر دانشگاه و حوزه می‌گذرد و در حال حاضر ما در ایرانی زندگی می‌کنیم که هر جا علم و دین با هم دست به دست داده، موفق بودیم و هر کجا غیر از این بود آسیب جدی دیدیم. 

وی با تاکید به اینکه در دانشگاه باید عالم تربیت کنیم، افزود: نمی‌توان به عنوان جزیره خود را تافته جدا بافته بدانیم و به تنهایی عمل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: در حوزه اقتصاد دانشگاه اگر در مسیر لازم قرار نگیریم، نمی‌توان رشدی کرد، باید تلاش کرد و راه پیشرفت را هموار کرد.

وی متذکر شد: امروز رقابت سخت‌تر بوده و علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و در این راستا فردی موفق است که عمل و ایمان بیشتری دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی قدمتی 70 ساله دارد ولی اساس بنای دانشگاه در تبریز یک قدمت هفت قرنی است، گفت: اگر رفتار و منش یکی باشد، می‌توان گفت دانشگاه هم‌تراز با نام آذربایجان و کشور اسلامی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دومین دانشگاه طب و دارالفنون در تبریز تاسیس شده و بزرگان زیادی را در طب به کل جهان صادر کرده است، ادامه داد: باید تلاش و زحمت زیادی انجام دهیم، امیدواریم حاشیه‌ها در کشور کمتر شده و باور کنیم پیشرفت کشور در گرو تلاش، همدلی و ایمان است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار ساخت و سازها برای توسعه زیرساخت‌ها باید افرادی تربیت کنیم که میراث‌دار خوبی برای نیاکان باشند. 

وی با تاکید به اینکه فراموش نکنیم پیامبر برای چه مبعوث شده است، تصریح کرد: ایشان برای اخلاق و تزکیه مبعوث شدند و به تبع ایشان انقلاب نیز بر این اساس بنا نهاده شده است و قطعاً کانون این تزکیه، دانشگاه و آموزش و پرورش است.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت:دانشگاه علاوه بر جایگاه علم و دانش، محل تزکیه و اخلاق نیز باید باشد و اگر نباشد،ضرر خواهیم کرد.

وی افزود: وزارتخانه بهداشت هر آنچه در توان دارد، برای دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور انجام خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر