کد خبر: 902421
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
فرمانده هوانيروز ارتش:

در زمينه سامانه‌هاي موشكي بُرد بلند به بومي‌سازي كامل دست يافته ايم و تبديل موشك زمين پايه به هواپايه و برخورداري از بهترين موشك‌هاي شليك كن و فراموش كن (فايراند فورگت) از ديگر دستاوردهاي هوانيروز است.
امير سرتيپ دوم خلبان يوسف قرباني فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش (هوانيروز) روز گذشته در گفت و گو با ايرنا به مناسبت فرا رسيدن 29 فروردين روز ارتش افزود: ارتش به عنوان سرمايه عظيم با خدمتگزاري به انقلاب و نظام منشأ اثرات زيادي در روند رو به پيشرفت كشور به حساب مي‌آيد و از جمله افتخارات آن دفاع از ملت و كشور در ميادين پرخطر جنگ و دفاع از سرزمين ايران است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مأموريت‌هاي هوانيروز چيست، گفت: به طور كلي هوانيروز يگاني تهاجمي است و بافت، سامانه و سازمان بالگردهاي هوانيروز بر اساس اصول تحرك هوايي و واكنش سريع طرح‌ريزي شده‌اند و مي‌توان اين گونه عنوان كرد كه هوانيروز از مهم‌ترين يگان‌هاي نيروهاي مسلح در كشور محسوب مي‌شود.
فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش (هوانيروز) توضيح داد: به طور كلي پشتيباني از تمام يگان‌هاي رزمي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و همچنين پشتيباني از قرارگاه‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي، هنگ‌هاي مرزي و خدمات‌رساني در اورژانس هوايي، امدادرساني و فعاليت‌هاي مردم‌ياري، جا به‌جايي‌ها و مواردي از اين دست از ديگر مأموريت‌هاي هوانيروز ارتش هستند.
امير سرتيپ دوم خلبان قرباني در ادامه خاطرنشان كرد: امروزه ما از سلاح‌هاي با برد بيش از 10 كيلومتر استفاده مي‌كنيم و همه تجهيزات ما كاملاً بومي هستند.
ارتقاي توان رزمي ما بي‌سابقه بوده است. در زمينه سامانه ديد در شب، عزيزان ما در صنايع هوايي عملكرد بسيار موفقي داشته‌اند و بالگردهاي ما را به سامانه ديد در شب مجهز كرده‌اند.
وي گفت: در زمينه سامانه‌هاي موشكي بُرد بلند نيز به بومي‌سازي كامل دست يافته‌ايم. تبديل موشك زمين پايه به هواپايه و همچنين برخورداري از بهترين موشك‌هاي شليك كن و فراموش كن (فايراند فورگت) از ديگر دستاوردهاي هوانيروز ارتش محسوب مي‌شوند.
همين دستاوردهاي مهم هستند كه باعث شدند هوانيروز مورد تشويق ويژه مقام معظم رهبري و مسئولان عالي رتبه نظام قرار بگيرد. وي ادامه داد: گروهك‌هاي تروريستي تجهيزات هوايي كمي دارند، اما از تجهيزات ضدهوايي مناسبي برخوردارند. موشك‌هاي بُرد بلند كه اشاره شد در چنين مواردي كاربرد دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار