کد خبر: 902291
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
آيت‌الله آملي لاريجاني عنوان كرد

ايجاد ثبات در بازار ارز از مولفه‌هاي مهم اقتصاد كشور است و قوه قضائيه نسبت به سياست‌هاي اخير دولت براي ساماندهي و مديريت بازار ارز حمايت كامل خواهد داشت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني روز گذشته در جلسه مسئولان عالي قضايي، با اشاره به التهابات اخير در بازار ارز و تدابير دولت براي مديريت بازار اظهار كرد: بحمدالله با تدبير دولت، تلاطم‌هاي موجود در بازار ارز تا حدي حل شده است گرچه توقع داشتيم كه دولت و بانك مركزي زودتر وارد عمل شوند. رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر پشتيباني از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات براي بستر سازي اين امر، تصريح كرد: نيروي انتظامي و ساير نهادهاي امنيتي نيز براي اجراي سياست‌هاي دولت در ساماندهي و مديريت بازار ارز همكاري كامل را خواهند داشت و اميدواريم كه دولت نيز برخي كاستي‌هاي موجود را اصلاح كند تا تجار و بازرگانان نگران فعاليت‌هاي خود نباشند.

نيروهاي مسلح افتخار ملت ايران هستند

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به در پيش بودن 29 فروردين روز ارتش و سوم شعبان روز بزرگداشت مقام پاسدار، اين دو روز را به نيروهاي مسلح و مردم ايران تبريك گفت و تصريح كرد: امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي اعم از سپاه و ارتش موجب افتخار ملت بزرگ ايران هستند و از مرزهاي اقتدار داخلي و خارجي كشور حراست مي‌كنند. وي افزود: وحدت نيروهاي مسلح و افتخاراتي را كه در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب به دست آورده‌اند در منطقه و جهان مثال زدني است. زماني در اين كشور نيروهاي مسلح تحت سيطره مستشاران امريكايي بودند اما امروز به بركت انقلاب و رهنمودهاي داهيانه امام راحل(قدس الله نفسه الزكيه) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، نيروهاي مسلح در كمال عزت و استقلال راه خود را در كنار مردم طي مي‌كنند و دوست و دشمن به اين موضوع اذعان دارند. رئيس قوه قضائيه، يكي از علل هجمه‌هاي روزافزون كشورهاي سلطه و اذناب منطقه‌اي آنها به كشورمان را اقتدار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي دانست و اظهار كرد: اين اقتدار، آنها را به هراس افكنده و موجب شده كه مدام در جهت ايران هراسي گام بردارند اما به خوبي مي‌دانند كه جمهوري اسلامي در مقام دفاع از خود به هيچ عنوان كوتاه نخواهد آمد.

حمله به سوريه اثبات بي اعتمادي امريكا و متحدانش

رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله اخير امريكا، انگليس و فرانسه به مناطقي از سوريه، خاطر نشان كرد: در روزهاي اخير شاهد هجمه جنايتكارانه محور شرارت و جنايت در منطقه عليه سوريه بوديم. وي افزود: امريكا با همدستي انگليس و فرانسه بر خلاف تمام موازين بين المللي، اخلاقي و انساني بيش از 100 موشك به سوريه شليك كرد. چنين اقدامي را نه سازمان ملل تجويز كرده بود و نه موازين حقوق بين الملل چنين اجازه‌اي را مي‌داد اما امريكا و متحدانش موازين بين المللي را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تكراري استفاده از سلاح‌هاي شيميايي به اين منطقه حمله كردند. آملي لاريجاني با ابراز تأسف شديد از اقدام برخي حاكمان خودفروخته جهان اسلام كه در شب مبعث پيامبر، حمله جنايتكارانه به سوريه را مورد حمايت قرار دادند، اظهار كرد: خوشبختانه اين اقدامات موجب بصيرت افزايي و نزديكي هرچه بيشتر ملت‌هاي مسلمان مي‌شود و آنها به خوبي متوجه مي‌شوند كه امثال امريكا و متحدانش به هيچ عنوان قابل اعتماد نيستند. رئيس قوه قضائيه با اشاره به برخي زياده خواهي‌هاي امريكا مبني بر مذاكره با ايران در خصوص توانمندي موشكي گفت: در چنين فضايي بحث مذاكرات در حوزه موشكي را مطرح مي‌كنند. بايد از آنها پرسيد كه چگونه گمان مي‌بريد ملت‌هاي مسلمان و كشورها به شما اعتماد كنند. با رفتاري كه در قبال برجام داشتيد و اخيراً نيز اين حملات جنايتكارانه، آيا توقع مذاكره با جمهوري اسلامي داريد؟

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار