کد خبر: 902063
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد كه پيشدستي سعودي‌ها در تقديم اموال ملت خود به امريكايي‌ها كه در كمال وقاحت صورت پذيرفت، آنان را ترغيب به بمباران سوريه كرد تا به تصور خود معادله را عوض و مجدداً پناهگاه تروريست‌ها را احيا كنند.
به گزارش فارس، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در نشست علني روز يك‌شنبه مجلس، با اشاره به حمله امريكا، انگليس و فرانسه به سوريه عنوان كرد: شاهد بوديم كه سه كشور امريكا، انگليس و فرانسه برخلاف همه نظامات بين‌‌المللي حمله وحشيانه‌اي را به كشور اسلامي داشتند و تأسف‌آورتر اينكه برخي كشورهاي اسلامي در كنار رژيم صهيونيستي و سران كفر از اين جنايت حمايت كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اولين سؤالي كه در ذهن شكل مي‌گيرد اين است كه چه علتي عامل چنين اقدام غيرقانوني بوده است. ادعاي اين سه كشور بر اين است كه دولت سوريه در روزهاي گذشته از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كرده و علت موفقيت نظام سوريه در اخراج تروريست‌ها از حومه دمشق استفاده از چنين سلاحي بوده است. لاريجاني اضافه كرد: در مقابل دولت‌هاي سوريه و روسيه اين ادعا را تكذيب كردند و خواستار رسيدگي مجامع بين‌المللي شدند و مگر نه اين است كه براي رسيدگي به اين امر نظام بين‌المللي تدبير كرده است پس چرا بدون رعايت اين ضوابط و با عجله چنين تهاجمي سامان داده شد؟
وي ادامه داد: اين دستاويز نمي‌تواند وجاهت داشته باشد، موضوع اصلي را بايد در جاي ديگر جست و آن تحولات اخير در صحنه سوريه است. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سال‌هاست با كمك كشورهاي بزرگ و برخي دولت‌هاي ياغي در منطقه اطراف دمشق لانه تروريست‌ها شده بود و هر زمان با سلاح‌هاي پيشرفته دمشق را ناامن مي‌كردند و اقدام اخير ارتش سوريه پاكسازي اين منطقه بود؛ كاري كه كشورهاي حامي تروريست‌ها باور نمي‌كردند در زمان نسبتاً كوتاه عملياتي شود، لذا پيش دستي سعودي‌ها در تقديم اموال ملت خود به امريكايي‌ها كه در كمال وقاحت صورت پذيرفت آنان را ترغيب به بمباران سوريه كرد تا به تصور خود معادله را عوض و مجدد پناهگاه تروريست‌ها را احيا كنند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: اينكه آيا با چنين اقدام سبوعانه و غيرقانوني به هدف خود مي‌رسند سرابي بيش نيست. در اين 7- 6 سال اينگونه ماجراجويي‌ها وجود داشت و هر بار ناموفق بودند و آنچه ماند صرفاً يك ژست قلدرمآبي بود اما خيانت برخي كشورهاي مسلمان در اين گونه كثافت‌كاري‌هاي سياسي در اذهان توده‌هاي مؤمن باقي خواهد ماند. وي ادامه داد:‌آيا اين اقدام براي آنان ذلت‌آور و خجالت‌آفرين نيست كه در روز بعثت پيامبر(ص) كه روز وحدت مسلمانان است اين كشورها با خوشحالي در كنار سران كفر و صهيونيست‌ها قرار گرفتند و با مسرت خيانت خود را اعلام كردند؟!
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در اين حادثه كه صف منافقان هلهله‌كنان پشتيبان سران كفر بودند براي ملل اسلامي بسي بيشتر رنج‌آور است. كشورهايي كه در مجامع بين‌المللي مستمراً از وحدت اسلامي و حقوق انسان‌ها دم مي‌زنند، در پشت صحنه يك دست در حمايت تروريست‌ها دارند و با دست ديگر اموال خود را تقديم سران كفر مي‌كنند كه بر ملل اسلامي هجوم ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار