کد خبر: 901881
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
جناب آشنا، مشاور رئيس‌جمهور در توئيتي نوشته: «مراقب باشيم مرتضوي خاوري نشود، نه فرار كند و نه فراري داده شود.

جناب آشنا، مشاور رئيس‌جمهور در توئيتي نوشته: «مراقب باشيم مرتضوي خاوري نشود، نه فرار كند و نه فراري داده شود. او حامل رازهاي سربه‌مهر فراواني است. بدون او تاريخ قضايي ايران در طول بيش از يك دهه پنهان خواهد ماند.»
اينكه مرتضوي بايد مجازات اعلام‌شده را تحمل كند شكي نيست و اينكه بايد مراقبت نمود كه از زير بار حكم شانه خالي نكند هم درست است. اما جناب مشاور با اين ابهام‌سازي و رازسازي دنبال چيست؟
اگر كسي قرار است ایشان را فراري دهد بايد دولت متبوع آشنا كه فرودگاه‌ها را در اختيار دارند كنترل كنند اما مرتضوي تقريباً يك دهه است كه از امر قضا فاصله دارد. آن «رازهاي سربه‌مهر» فراوان كه جناب آشنا مي‌دانند مربوط به دهه ماقبل است كه ايشان در وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قوه قضائيه عمل مي‌كرده - بخوانيد رازهاي امروز را توليد مي‌كرده- است.
تاريخ قضايي ايران چطور با فردي كه در يك شهر دادستان بوده پنهان و آشكار مي‌شود. مگر قرار است محاكمه بشود كه دنبال كشف راز هستند، چگونه مي‌توان اين پنهان بودن را درك كرد؟ اگر جناب آشنا توضيح دهد كه با چه شاخصي آشكار بودن مسائل قضايي فهميده مي‌شود ممكن است پنهان بودن را خود مخاطب بفهمد. به نظر مي‌رسد اين رازگويي و پنهان‌سازي و ابهام‌سازي خوش‌رقصي براي اصلاح‌طلبان است كه در دهه ماقبل در مسير قضايي به مرتضوي برخورده‌اند. از جناب آشنا به عنوان شاگرد كلاس اخلاق آيت‌الله مهدوي‌كني توقع هست در تراز ايشان ظاهر شود وگرنه با كلاس آموزش دموكراسي حجاريان فرقي نمي‌كند. در ايران كسي كه بخواهد وسط لحاف بخوابد، لحاف از دو طرفش كشيده مي‌شود. صداقت و صراحت نيازمند سخن‌گويي در جامعه ايران است.

اعتراف به قبیله‌گرایی در شهرداری

مسائلي كه اخيراً با استعفاي شهردار تهران و تكرار استعفا و حواشي پيرامون آن رخ داد و به جايي رسيد كه عملاً تهران شهر بي شهردار شده است، باعث سرخوردگي اصلاح طلبان شده است. به نظر، فضا رنگ و بوي قحط الرجال گرفته و اصلاح طلبان با وجود آنكه از قبل تعطيلات سال نو در جريان استعفاي نجفي قرار داشتند، نتوانستند براي او جانشين تعيين كنند. حالا محمد عليخاني، عضو شوراي شهر تهران درباره انتخاب شهردار جديد مي‌گويد كه «بايد بر اساس برنامه، گزينه‌ها را انتخاب كنيم و به دنبال افراد داراي نام و نشان نباشيم. نبايد دنبال افرادي باشيم كه صرفاً مشهور بوده و مسئوليت‌هاي مهم داشته‌اند. من به دنبال پيشنهاد افرادي براي پست شهرداري هستم كه برنامه داشته و عملگرا باشند.»
اين يعني كه پيش از اين مقهور شهرت چهره‌ها شده‌اند و حالا كه ديده‌اند انتخاب سياسي يك شهردار بر مبناي قبيله و جناح چطور به اعتبار اصلاح طلبان ضربه زد، حتي اذعان مي‌كنند كه بهتر است ديگر دنبال فردي عملگرا باشند. عليخاني از موج استعفاها در شهرداري پس از رفتن نجفي هم گلايه مي‌كند و مي‌گويد: «افرادي كه با رفتن يك فرد پست خود را ترك مي‌كنند، بهتر است بروند. اين رفتن نشان مي‌دهد كه اين افراد به خاطر خدمت به مردم نيامدند بلكه به خاطر فرد آمدند و امروز هم به خاطر يك شخص تصميم گرفته‌اند، بروند. »
بايد ديد آيا اين بار شوراي شهر تصميمي عاقلانه و مطابق منافع مردم تهران خواهند گرفت يا باز هم منافع شهر را قرباني مطامع سياسي خواهند كرد. هفت ماه پيش منتقدين به آنها گفتند كه نجفي توان جسمي اداره شهر تهران را ندارد، ولي مطامع سياسي و قدرت طلبي نگذاشت نظر دلسوزانه را بشنوند.

شرق:‌ سیاست خارجی منفعل است

روزنامه شرق از ضعيف شدن سياست خارجي دولت دوازدهم نوشته است. اين روزنامه در سرمقاله خود آورده است كه «متأسفانه سياست خارجي در دولت دوازدهم در مقايسه ‌با دولت يازدهم ضعيف‌تر شده و وزير خارجه و تيم او كه براي مذاكره و دفاع از منافع ملي ايران سر از پا نمي‌شناختند، اكنون در شرايط كاملاً منفعل قرار گرفته‌اند؛ تا جايي كه كشور كوچكي مانند عربستان يا برخي كشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس و حتي آفريقا، به دنبال ايجاد جبهه‌اي يكپارچه ضد ايران هستند. »
شايد روزنامه شرق در دولت يازدهم آنقدر سرمست برجام بود كه اين ضعف را در سياست خارجي دولت نمي‌ديد و اكنون كه ديگر نمايش مذاكرات برجام نيست كه چشم‌ها و صفحات رسانه‌ها را پر كند، تازه مي‌بينند كه اين سياست خارجي ضعيف است و حتي كشورهاي كوچك دنبال شكل دهي جبهه‌اي عليه ايران هستند. در حالي كه همان زمان كه ظرفيت سياست خارجي دولت صرفاً براي برجام هزينه مي‌شد، اين جبهه‌هاي كوچك در حال شكل گيري بود و دولت و حاميانش نمي‌خواستند ببينند. مثلاً در مورد عربستان، دولت روحاني ترجيح داد همه چيز را تقصير ماجراي مشكوك حمله به سفارت عربستان بيندازد، اما ماه‌ها پيش از اين حمله، ماجراهاي تعرض به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده، ممانعت از نشستن هواپيماهاي ايران در صنعا، حادثه منا، اجازه ندادن ورود به وزراي ايراني پس از حادثه منا و... اتفاق افتاده بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
مرتضوی که نور چشم انگلیس نیست که به کانادا فرار کند ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
اصلاح طلبان ومعتدلین تا خود به روزگار دونوجوان ایرانی نیفتند عبرت نمیگیرند !!!نمیدانم چرا دلدادگی این دوقشر به غرب و عربستان اینقدر اتشین شده که از شدت غلاقه به ایشان دوست وبرادران وخیرخواهان داخل ایران را نمیبینند !نمیدانم این همه کینه توزی و حقد از خودی ها از کجامیاد؟.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
عجبا از این دولتمردان ،استاد حاشیه سازی وفریبکاریند..فرضا مزتضوی طبق نظر دادکاه شریک جرم در قتل است. ..آقایان میدانید. .بازیهای شما..اتلاف وقت در حل مشکلات جامعه و سوﺋ مدیریت..و مفاسد نزدیکان دولتمردان. ..در روز سبب چند صد قتل. .طلاق...فقر. .و فحشا و...میشود..
میدانند اما باز فریبکارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
مرتضوی به یک دلیل مجازات شد آن هم درگیری با لاریجانی ها بود وگرنه تقصیر قاضی چیه که در زندان تخلف کرده اند از این تخلفات در همه زندانها است و اگر کسی قرار است مجازات شود رییس سازمان زندانهای وقت است چه ربطی به قاضی دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار