کد خبر: 901865
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
حضور 5 فيلم گرجي در ايران 

پنج فيلم شاخص از سينماي گرجستان در بخش «مروري بر سينماي گرجستان» سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر به نمايش درمي‌آيد.
امسال بخش «مروري بر سينماي گرجستان» در سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر برگزار مي‌شود كه در اين بخش منتخبي از بهترين فيلم‌ها از فيلمسازان شاخص اين كشور به نمايش در مي‌آيد. امسال در بخش «مروري بر سينماي گرجستان» پنج فيلم با نام‌هاي «دده»، «خانه ديگران»، «خيبولا»، «لوكا» و «مادر مخوف» به نمايش درمي‌‌آيد. فيلم «دده» به كارگرداني مريم خاچواني محصول 2017 گرجستان و قطر و يكي از فيلم‌هاي ستايش‌شده گرجستان در چند سال اخير است. «د‌ده» برنده جايزه يونسكو از مراسم جوايز اسكرين آسيا پاسيفيك 2017 و جايزه ويژه هيئت داوران از جشنواره فيلمخانه هنر باتومي گرجستان 2017 است و از جشنواره فورت لادرديل امريكا 2017 برنده جايزه توليد شده است.
«د‌ده» سال گذشته ميلادي در جشنواره جهاني كارلووي واري جمهوري چك نيز مورد تحسين قرار گرفت و همان سال جشنواره مون پوليه در فرانسه جايزه تماشاگران بهترين فيلم را به «دده» اهدا كرد. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: يك زن. سه مرد. دينا مي‌تواند سنت‌هاي خشن جاري در اعماق زندگي در رشته‌كوه‌هاي قفقاز را تاب آورد اما آيا روح او هم رستگار خواهد شد؟
مريم خاچواني كارگردان فيلم در سال 2008 از دانشگاه سينما و تئاتر شوتا روستاولي در شهر تفليس فارغ‌التحصيل شد. او فيلم‌هاي مستند كوتاه متعددي از جمله «ورزوبا» (2006)، «آن سوي پنجره» (2007)، «ليچانشي و ويريكوبا» (۲۰۰۹) را ساخته است. «دينولا» (۲۰۱۳) آخرين فيلم كوتاه داستاني خاچواني است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار