کد خبر: 901847
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
قرعه‌کشي نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا ‌
تقابل غول‌هاي بزرگ اروپا با يکديگر هيجان ليگ قهرمانان را به اوج خود رسانده است. قرعه‌کشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي در نيون سوئيس برگزار شد که ...
شيوا نوروزي

تقابل غول‌هاي بزرگ اروپا با يکديگر هيجان ليگ قهرمانان را به اوج خود رسانده است. قرعه‌کشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي در نيون سوئيس برگزار شد که درست از آب درآمدن پيش‌بيني باشگاه آ.اس رم و رئيس باشگاه رئال حرف و حديث‌هاي زيادي را به همراه داشت. بر اساس قرعه‌کشي بايرن‌مونيخ با رئال‌مادريد و ليورپول به مصاف رم مي‌رود. از سال 1981 تاکنون اين نخستين بار است که چهار تيم آلماني، اسپانيايي، انگليسي و ايتاليايي به نيمه‌نهايي اروپا راه يافته‌اند. ليورپولي‌ها در آن سال جام قهرماني اروپا را بالاي سر بردند.

تمام نگاه‌ها به رونالدو

نبرد بايرن – رئال را بايد اوج هيجان ليگ قهرمانان اروپا دانست. دو تيم هميشه مدعي قاره سبز حالا پس از کنار زدن تيم‌هاي سويا و يوونتوس براي ادامه مسير سد راه هم شده‌اند و مربيان هر دو تيم نيز برنامه ويژه‌اي در نظر گرفته‌اند. جالب اينکه فصل گذشته هم دو تيم به مصاف هم رفتند و در نهايت با درخشش کريس رونالدو بايرن از گردونه رقابت‌ها حذف شد. کهکشاني‌ها در شش بازي آخري که با اين بازيکن مقابل بايرن به ميدان رفته‌اند، پنج پيروزي کسب کرده‌اند و مهاجم پرتغالي نيز 9 گل به ثمر رسانده است. بايرن و رئال تاکنون 24 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و هر يک، 11 بار به پيروزي رسيده‌اند. در حالي که پرز پيش از برگزاري مراسم قرعه‌کشي از علاقه‌اش به جدال با بايرن صحبت کرده بود، يوپ هاينکس سرمربي باواريايي‌ها از تقابل دوباره با رئال استقبال کرد: «دو تيم سابقه زيادي در اروپا دارند و دو قطب بزرگ در جهان فوتبال به حساب مي‌آيند. بازيکنان دوست دارند در چنين ديدارهايي به ميدان بروند. ما بايد به مصاف مدافع عنوان قهرماني برويم. مادريد تيم سطح بالايي است که از بازيکنان قدرتمندي برخوردار است. با اين حال در اين سطح مسابقات حريف آساني وجود ندارد. کمتر کسي فکر مي‌کرد اين تيم در ديدار برگشت در سانتياگوبرنابئو مقابل يوونتوس در معرض حذف قرار گيرد. جنجال را دوست ندارم و تنها کاري که ما بايد انجام دهيم، اين است که فوتبال منظمي به نمايش بگذاريم. ديگر مسائل اهميتي ندارد.»

جنگ رم و ليورپول

با وجود اينکه بسياري رويارويي رم و ليورپول را آسان مي‌دانند، اما سرمربيان دو تيم معتقدند بازيکنانشان براي بقا در ليگ قهرمانان کار دشواري در پيش دارند. آ.اس رم در شرايطي پس از 34 سال به نيمه‌نهايي اروپا صعود کرده که در يک بازي دراماتيک بارسلونا را حذف کرد. اين پيروزي بزرگ انتظارات هواداران را از جالوروسي افزايش داده تا جايي که رمي‌ها به فينال نيز فکر مي‌کنند. از سوي ديگر اينکه بندرنشينان هم آخرين بار در سال 2008 در جمع چهار تيم برتر اروپا حضور داشتند. دو تيم تاکنون پنج ديدار رودررو داشته‌اند که در اين بين، سه برد سهم تيم انگليسي و يک پيروزي سهم تيم ايتاليايي بوده و يک بازي هم با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. مصاف محمد صلاح، ستاره اول ليورپول مقابل تيم سابقش از نکات جالب اين دو بازي محسوب مي‌شود.

در انديشه قهرماني

کلوپ، سرمربي ليورپول از منتقدان و کارشناسان بابت اظهارنظرهايشان انتقاد کرد: «‌مهم‌ترين خبر اين است که ما هنوز در اين رقابت‌ها هستيم. در مقابل هر حريفي شانس داشتيم، زيرا اين فوتبال است. بنابراين شانس صعود برابر رم هم وجود دارد، اما اگر کسي فکر کند اين ساده‌ترين قرعه است، من نمي‌توانم به اين شخص کمک کنم و بديهي است که او دو بازي رم برابر بارسلونا را نديده است. از نظر هيجاني، رويارويي با آنها واقعاً جالب است، زيرا من در رم هرگز مربيگري نکرده‌ام. از طرفي بازي برابر رم براي محمد صلاح نيز جالب است، چراكه همه مي‌دانند تأثير او در اين فصل براي ليورپول چقدر بوده است.» محمد صلاح گلزن اول قرمزپوشان معتقد است ليورپول مي‌تواند فاتح ليگ قهرمانان شود: «ما مي‌توانيم قهرمان شويم. حالا ما در نيمه‌نهايي هستيم. هميشه گفته‌ام که بايد قدم به قدم پيش برويم. اکنون در نيمه دوم، دو بازي با گام آخر فاصله داريم.»
دي‌فرانچسکو، سرمربي رم نيز از بازيکنانش خواسته تا اميد خود براي پيروزي مقابل ليورپول را از دست ندهند: «داريم پاداش تمام سختکوشي‌هايي را که انجام داده‌ايم، مي‌گيريم. من سرمربي تيم هستم، پس همانطور که از من انتقاد مي‌شود، وقتي از تيمم نيز تعريف مي‌شود آن را هم حق خود مي‌دانم، اما الان مي‌خواهم به آينده نگاه کنم. چرا ما نبايد براي رسيدن به فينال اميدوار باشيم؟! اين هدف ماست. تيم فوتبال رم در ليگ قهرمانان اروپا تاکنون فيناليست نشده، اما در نسخه قبلي اين رقابت‌ها يعني جام باشگاه‌هاي اروپا يک بار به فينال رسيد که مقابل ليورپول تن به شکست داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار