کد خبر: 901631
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
آيت‌الله جنتي:
دبير شوراي نگهبان با انتقاد از عدم احساس مسئوليت برخي مسئولان اجرايي گفت: نمايندگان ملت حمايت از كالاي ايراني را جدي بگيرند.

به گزارش فارس، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان در ديدار اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس با تبريك حلول ماه رجب، ميلاد حضرت علي(ع)، مبعث پيامبر گرامي اسلام(ص) و سال جديد گفت: متأسفانه به لحاظ اقتصادي و مسائل مالي آغاز خوبي در سال جديد نداشتيم. مشكلات مالي و بانكي خيلي جدي و اساسي است؛ اين مشكلات هم در بُعد قانون وجود دارد و هم در بُعد اجرا كه متأسفانه مشكلات در بُعد اجرايي خيلي بيشتر از بُعد قانوني آن است.
انتقاد از كمرنگ بودن نظارت مجلس بر عملكرد دولت
دبير شوراي نگهبان با انتقاد از كمرنگ بودن نظارت مجلس بر مسائل اجرايي و عملكرد دولت، افزود: متأسفانه برخي افراد در بين مسئولان اجرايي هستند كه خيلي احساس مسئوليت نمي‌كنند و بيشتر از آنكه به فكر مردم باشند به فكر خودشان هستند. مجلس بايد در اين امور ورود كند و نظارت جدي داشته باشد. متأسفانه نظارت مجلس به اندازه‌ كافي نبوده است. آيت‌الله جنتي با اشاره به مشكلاتي كه برخي مؤسسات مالي اعتباري براي مردم ايجاد كرده‌اند، گفت: وضعيتِ انفجاري فعلي كه اين مؤسسات ايجاد كرده‌اند، از ابتدا كه اينگونه نبوده است، اگر از همان سال‌هاي ابتدايي، نظارت جدي و دائم صورت مي‌گرفت كار به اينجا كشيده نمي‌شد. دبير شوراي نگهبان اظهار داشت: سال‌ها پيش كه به يكي از مناطق آزاد رفته بودم، ديدم آن چيزي كه در قانون براي اين مناطق در نظر گرفته شده است انجام نمي‌شود. در حالي‌كه بايد محلي براي جذب سرمايه‌هاي خارجي باشد، بيشتر محل پول درآوردن و سودآوري برخي شده است. اگر نمايندگان مجلس در همان سال اول و دوم براي نظارت جدي بر اين مناطق ورود مي‌كردند شايد اين وضع فعلي رخ نمي‌داد.
زبان گوياي مردم باشيد
آيت‌الله جنتي با توصيه‌ نمايندگان به ارتباط بيشتر با مردم، گفت: درست است كه شما عضو كميسيون اقتصادي هستيد ولي مسائل را تنها در اقتصاد منحصر نكنيد، شما بايد زبان گوياي مردم باشيد. وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر انقلابي عمل كردن مسئولان، افزود: من جداً خواهش مي‌كنم روحيه‌ انقلابي داشته باشيد و از آسايش و استراحتتان كم كنيد و بيشتر در خدمت مردم باشيد. الحمدلله كميسيون اقتصادي، كميسيون فعالي است و مي‌توان به آن اميد داشت.
آيت‌الله جنتي در پايان با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام حمايت از كالاي ايراني از سوي مقام معظم رهبري گفت: من از شما به عنوان نمايندگان ملت درخواست مي‌كنم حمايت از كالاي ايراني را جدي بگيريد و از دولت و دستگاه‌هاي اجرايي بخواهيد كه از كالاي خارجي كه داراي مشابه داخلي است استفاده نكرده و پرهيز كنند چراكه در غير اين صورت اين كار خلاف شرع، مليت و خلاف منافع مردم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار