کد خبر: 901483
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر 6 میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری داریم هر روز 4 ساعت از وقتم را صرف حل مشکلات این سرمایه‌گذاری‌ها و مدیریت آن خواهم کرد.

مجید خدابخش  در دیدار با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: فرقی که کشور ما در اداره امور با کشورهای پیشرفته دارد این است که از کلیات، استفاده از الفاظ و مفاهیم عمومی چند لایه و طبقه پایین می‎آیند و عملیاتی صحبت می‌کنند؛ در حالی که اگر بتوانیم به جای موعظه‌های کلی به موارد بپردازیم بسیاری از مسائل قابل مدیریت خواهد بود.

وی افزود: در قانون شانی که برای شورای گفت‎وگو نوشته شده شورای گفت‌وگو است نه شورای تصمیم‌گیری، و انتظار این است در این شورا تولید کننده قوانین مزاحم و مانع تولید را شناسایی و مطرح کند تا ما هم مورد به مورد پیگیری و حل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: همه موارد اشاره شده توسط تولیدکنندگان در جلسه، می‎تواند در بهبود فضای کسب و کار موثر باشد، اما وزن موارد نیز بسیار مهم است و باید روی چند عامل مهمی که وزن اساسی دارند متمرکز شویم.

خدابخش تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاران جدید یک بحث  و برای واحدهای موجود 30 ساله بحثی دیگر است که این تمایزات را باید در مدیریت امور لحاظ کنیم.

این مسوول با بیان اینکه در تعطیلات عید بر اثر تصادفات جاده‎ای 40 هزار نفر در کشور مجروح شدند، افزود: این رقم نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد و همین مسئله را در عرصه مالیات می‌توانیم تعمیم دهیم؛ ولی دنیا توانسته این مسائل را حل کنند.

وی بادآور شد: ژاپن و آلمان دو بازنده جنگ جهانی دوم در سال 1946 بودند و هیچکدام اجازه تشکیل ارتش نداشتند اما حالا دو کشور ابرقدرت در صادرات به شمار می‌روند که بخش اصلی این اتفاق، فرهنگی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که 80 سال پیش آلمانی‌ها در تبریز ساخته‌اند سرپا مانده‌اند اما ساختمان‌هایی که پنج سال پیش ساخته‌ایم دچار مشکل شده‌اند؛ بنابراین ما باید مسائل را طبقه بندی و حل کنیم.

این مسوول با بیان اینکه اگر 6 میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری داریم هر روز 4 ساعت از وقتم را صرف حل مشکلات این سرمایه‌گذاری‌ها  و مدیریت آن خواهم کرد، افزود: در سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرانت غیرنفتی ما بوده و تبریز تولید 85 درصد از چرم کشور را به خود اختصاص داده که اینها امیدبخش است،  اما در بخشی دیگر صنعت ما با تکنولوژی 30 سال پیش و تفکر مدیریتی 40 سال پیش درجا می زند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌شرقی سابقه تولید و تجارت 80 ساله دارد؛ بنابراین ما باید در حمایت از کالای ایرانی الگو و پایلوت باشیم؛ البته باید از کلی گویی خارج شویم و کار عملیاتی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر