کد خبر: 901428
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
نهادهاي جاسوسي بيگانه در پوشش سمن‌ها و مؤسسات خيريه و با كمك پياده‌نظام‌ها و بهائي‌هاي داخلي در حال آموزش‌و‌پرورش كودكان ايراني هستند
شيرين زارعپور

شايد آن روزي كه چند شهر ايران عنوان «شهرهاي آموزش‌پذير» دنيا را از يونسكو كسب كردند و سپس در فاصله كوتاهي استان مركزي به‌عنوان طرح پايلوت اجراي آموزش انتخاب شد و 18 مدرسه از سيستم مديريتي آموزش‌و‌پرورش براي عملياتي كردن طرح جدا شدند، كسي باورش نمي‌شد كه شبكه نفوذ، اين‌بار تارهاي عنكبوتي خود را با عناوين زيباي حمايت و ياري كودكان در استان مركزي و در فاز بعدی در سراسر ایران پهن كرده باشد.
قصه از آنجايي شروع شد كه پروژه شبكه‌سازي اجتماعي در قالب سمن‌ها از ابتداي دهه 80 با همكاري فرامؤسسه‌هايي مانند «همياران» و «كنشگران داوطلب» و با مديريت نمازي‌ها شكل گرفت. نمازي‌ها دراين زمينه ارتباط گسترده با سازمان «كودكان را نجات دهيم» وابسته به وزارت دفاع انگليس، پروژه تحديد نسل و كاهش جمعيت با موفقيت پشت سر گذراند و از اصلي‌ترين طراحان و زمينه‌سازان انقلاب مخملي سال 88 بود كه در بحبوحه فتنه از كشور گريخت، اما وارد محيط آموزشي شده و ابتدا مهندسي جوامع محلي را به عهده گرفتند. سمن‌ها شناسايي دقيق شدند و با طراحي سازمان ملل تحت پوشش «دفتر عمران سازمان ملل» undp پروژه تغيير حاكميت در ايران، مسير تازه‌اي را آغاز كرد. همانجا بود كه شبكه‌ ياري- بخوانيد شبكه نفوذ- با همكاري ضمنی بهزيستي، وزارت كار، وزارت آموزش‌و‌پرورش و چند سمن حوزه كودك با حمايت و هدايت كنشگران داوطلب جذب شده، در سال 82 شروع به كار كرد و پس از دستگيري نمازي‌ها و چند نفر از كنشگران، شبكه ياري كارش را در قالب سمن‌ها و مؤسسات هموار كرد. فعاليت پنهاني و بدون مجوز اين شبكه از سال 84 تا 92 ادامه يافت و در سال 92 تحت عنوان «گروه تلاشگران ياري همدل» با همكاري بهائيان ادامه يافت تا ثمرش را شاهد باشد. پس از اجرايي شدن پنهاني سند 2030، اين تشكيلات وارد فاز تازه‌اي شد. آموزش جنسيتي تحت عنوان تربيت جنسي با تمركز بر كودكان و با روش ديكته شده يونسكو يعني روش مونته‌سوري كه در آن خدا مرده است.

كار كليد خورد!

اول آذر 95، ستاد فامسا (ستاد فرهنگي و اجتماعي مديريت و ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي) با حضور نهادهاي دولتي و با محوريت دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تشكيل مي‌شود و تنها مجموعه مردمي حاضر در جلسه سمني به نام سيكا است: سراي ياري كودكان اميد.

بازوهاي طرح نفوذ در شبكه ياري

يكي از ليدرهاي اصلي اين جريان،«ن.س» است؛ تبعه ايراني- امريكايي و دانشجوي دانشگاه كرنل امريكا، عضو طرح نفوذ و جاسوسي آموزشي فولبرايت، مستندساز و فعال بين‌المللي كه رزومه‌اش را مي‌توان در سايت لينكدين واتنوسين مشاهده كرد.
محمد‌شريفي هم با مدرك مهندسي مواد از دانشگاه شريف، دبير سابق كانون ياريگران دانشگاه شريف، مبلغ فرقه انحرافي دراويش گنابادي، از ليدرهاي اغتشاشات اخير دراويش و از فعالان اين حوزه كه علاوه بر حضور در سيكا، مسئوليت كار اجتماعي انجمن ياري از كودكان در معرض خطر، عضو شوراي سياستگذاري كانون كودكان كار (كوشا) را در كارنامه خود دارد از ديگر اعضاي اين طرح نفوذ است. در صفحه توييتر وي ابراز علاقه به دراويش گنابادي كاملاً مشهود است. شریفی همچنین در نشستي كه گزارش مبسوط آن در سايت حمايت از حقوق كودكان موجود است، از جداسازي جنسيتي كودكان در مدارس اظهار نگراني كرده است. ارتباطات نزديكي بين شريفي و اعضاي سيكا وجود دارد.
از افراد ديگري كه رابطه بسيار نزديكي با سيكا دارند، سام بوربور است كه تمسخر جبهه مقاومت و مدافعان حرم، انگاره‌سازي عليه حجاب و تمسخر اسطوره‌هايي چون شهيد‌فهميده در نشريه داخلي جمعيت دفاع، نمونه‌هايي از اهانت‌هاي اوست. وي در نشريه داخلي سيكا قلم مي‌زند و بارها به اراك و سيكا رفت و آمد داشته است. بوربور بنا به گفته خودش، ديده‌بان حقوق كودك است و ارتباط زيادي با سازمان ملل و مجامع جهاني دارد.
از ديگر رابطان غير‌مستقيم سيكا، افشين حيرتيان، عضو بهائي جمعيت دفاع تهران بوده و بنا به اظهارات اعضاي سيكا در كانال و هم در نشريه داخليشان، سيكا ارتباط نزديكي با جمعيت دفاع داشته و حتي مدل آموزشي آن بر طبق مدل آموزشي جمعيت دفاع است؛ به‌طوري‌كه «عمو خياط»، پدر معنوي جمعيت دفاع به بچه‌هاي سيكا آموزش مي‌دهد.
«س.ر» ، مدرس بهائي مجموعه هم كه عكس‌هاي ضد‌اخلاقي او به راحتي در دسترس است، از ديگر اعضاي اين شبكه نفوذ است.

مؤسسات عضو شبكه ياري

شبكه ياري به تأسي از جمعيت امام علي (ع) شروع به كار كرد. البته وقتي جريان رسانه‌اي پشت پرده آن را افشا كرد، حسين اكبري، مدير سيكا بر ضد انتشاردهندگان خبر به دفاع از جمعيت پرداخت. وي همزمان با مؤسسات كانون ياري كودكان در معرض خطر، خانه مهر كودكان، خيريه حامي يار مهر ماندگار، شكوفايي استعدادهاي كودكان، انجمن حمايت از حقوق كودكان، حامي، كوشا، جمعيت دفاع و مؤسسه پژوهشي تاريخ ادبيات كودكان، بنياد كودك ارتباط دارد و جالب اينجاست كه با وجود حجم زياد مؤسسات دلسوز كودكان و به‌خصوص كودكان كار، هر روز به تعداد آنها افزوده مي‌شود و هيچ كار قابل‌توجهي هم برايشان صورت نمي‌گيرد.
معماي اين نفوذ را مي‌توان اينگونه حل كرد؛این که بدانيم مؤسسات نامبرده هيچ برنامه‌اي براي ياري كودكان ندارند مگر:
سوء‌استفاده‌هاي گسترده مالي و بهره‌برداري شخصي از كودكان كار، تلاش براي گسترش معضلات كودكان كار و نگاه سرمايه‌اي براي بهره‌برداري، همراهي با برخي فرقه‌هاي ضاله و شست‌وشوي مغزي كودكان،‌ تدريس آموزه‌هاي غير‌ديني، كمونيستي و مونته‌سوري به كودكان بر اساس كتاب «لك لكي در كار نيست» در مدارس و مهد‌كودك‌ها، تدريس تربيت جنسي و مبارزه با خشونت خانگي توسط مربي‌هاي بهائي.
نهادهاي نظارتي كجا هستند؟!
خيريه‌هاي وابسته به سازمان‌هاي جاسوسي كه از نيروهاي هم فكر و تربيت شده خودشان براي پيشبرد اهداف مدنظر در داخل كشور بهره‌مند مي‌شوند، يكي از جدي‌ترين مباحثشان، پروژه انتقال حق‌الزحمه جاسوسي از طريق خيريه و در پوشش آموزش است. نفوذ مشكوك اين سمن‌ها در ساختارهاي دولتي و حاكميتي از آسيب‌هايي است كه دقت‌نظر و هوشياري مسئولان را مي‌طلبد. حذف دين و انقلاب و آموزش جنسي كودكان، دغدغه يك شكل پياده‌نظام سلطه است كه توسط همياران و شبكه ياري در سمن‌ها در حال اجرا شدن است.

غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
6
2
متاسفم برای دیدگاه متحجرانه و کوته فکرانه این مقاله
هرچه بر سر مملکت آمده از بی سوادی و ترس از پیشرفت آمده
عده ای خشک مغز هرچه در ذهن دارند در بوغ و کرنا می کنند
وای بر ما
وای بر کودکان ایران
وای بر این مملکت که قلم در دستان شما نهاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
4
0
سلام خوب ماالان درشهرپایلوت اجرایی هستیم (اراک) بچه هارانفرستیم مدرسه یابفرستیم چندماهه ذهنم درگیراین موضوع شده دختردبیرستانی دارم که تواین اوضاع میره مدرسه چیکارکنم
پاسخ ها
ناشناس
| -
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
نفرست آقا نفرست شوهرش بده بره پی زندگیش
سارا
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
يعني چي نفرستم آقا مگه آينده ي دخترتون كشكه كه به اين راحتي ميگيد نفرستم ميخوايد دخترتون يك عمر بيسواد باشه و توسري بخوره و شغل هاي لول پايين رو بگيره يا شوهر كنه و بخاطر بي سواديش تحقير بشه؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
4
4
خیلی عجیبه. این همه سال اینها زحمت کشیدن. من نمیفهمم بر چه اساسی شما این مطلبها رو نوشتید؟مستنداتونم که قابل قبول نیس. لطفن از گزارشات بی پایه و اساس و پر از تهمت و توهین اجتناب کنید. کودک ها و مسئله هاشون رو چه کسی پیگیری میکنه؟شما؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
4
3
1_در منشور اخلاقی جمعیت امام علی امده است ما خود را ملزم به " پیروی از آموزه‌های پیامبران" و " تعهد کامل به اعلامیه جهانی حقوق بشر" می دانیم حالا یکی نیست از این جمعیت دو چهره بپرسد که حقوق همجنس بازان در اعلامیه حقوق بشر با اموزه های کدامیک از پیامبرالهی مطابقت دارد؟!

2_از سیره تمام پیامبران الهی اعلام برائت از طاغوت زمان است حالا بفرمایید شما در کدام اموزه خود از طاغوت های زمان خود ( ترامپ ,اسرائیل کودکش و ال سعود کودک کش) اعلام برائت کرده اید؟!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
4
1_واقع مطلب این است که یک "شبکه همکار غرب" در ایران از اصلاح طلبان لیبرال تا بهائیان امام علی تا کلیسای خانگی تا بهاری ها و شیرازی ها و دراویش به خط شده اند تا همان حرف های استکبار و طاغوت را در داخل به زبان های مختلف تکرار و در صورت امکان اجرا کنند تا کشور را به سازش و تسلیم وادار کنند

2_بخشی از این شبکه در داخل نهاد های دولتی و بخشی هم خارج تحت عناوین جمعیت و سازمان های غیر دولتی فعالیت می کنند مثل سازمان حفاظت از یوز ایرانی که جاسوس از اب در امدند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
3
2
نویسنده مقاله اصلا می داند مونته سوری چیست؟ راستش مونته سوری چیزی نیست، بلکه یک آدم بوده و کل حرفش این بوده که برای اموزش کودکان باید به آن ها ازادی در انتخاب بازی و فعالیت مربوط به جلسه آموزشی را داد، از روش ها و بازی های متنوع استفاده کرد، به جای تمرکز بر اموزش دانش به کودکان پیش از نوجوانی، باید کمک به پرورش پهارت هایی مانند صبر، تلاش، استقامت، تمرکز و ... توجه کرد. اصلا هیچ کدام از این ها ربطی به انکار وجود خدا ندارد و نویسنده اطلاعات غلط داده. مونته سوری مبدع روشی بوده که دربالا گفتم و به خاطر همین روی این روش اسم مونته سوری گذاشتن. من این اسامی که در متن آمده را نشنیده ام اما به نطر ادعاهای نویسنده واقعی نیست. خود نویسنده اول گفته سرای یاری یا سیکا، بعد اخر متن تپق زده و نوشته شبکه یاری، به خاطر شباهت اسمی. وگرنه طبق سرچ فهمیدم این ها دو نهاد متفاوت هستتد و شبکه یاری قبل از جمعیت حضرت امام علی (ع) وجود داشته.
متاسفم که شما چنین چیزی را منتشر کردید. سردبیری که مطلب دارای اطلاعات غلط و اتهام بیپایه را منتشر می کند، همدست نویسنده آن مطالب غلط هستش و اون هم مسئوله. این ها حق الناس است. رعایت حق الناس کنید.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
2
1
واقعا جای تاسف داره برای نویسنده این به اصطلاح مقاله بسیار کوته فکرانه نگاه کردند و کاملا مشخص است که اصلا و ابدا از کارها و فعالیت های نهاد های نامبرده اطلاعی ندارند این که گفته اند این نهاد ها برای کودکان چه کار کرده اند ؟ بهتر است سرکار خانم زارع پور به جای نشستن و خیالبافی های این چنینی کمی به خودشان زحمت بدهند و سری به این مراکز و فعالیت ها بزنند و گفتگویی داشته باشند با مناطق محروم و به قول خودشان کسانی که در طرح هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
1
2
سلام هرچه برسرما امده ازبلندپرواز یهای بی مغز بی تعصب بی دینی بعضی مسئولین متحجر غربگرا بوده همین های این جور بامنو شما برخورد می کنند بروید ببینید چه جور حتی زن و بچه شان هم محافظ دارد چطور منو شما اجازه میدهمی آلت دست کار کسانی قرار گیریم که با فدا کردن ملت دنبال رفاه خودشان هستند و دنبال گرفتن گرین کارت برای فرزندانشان هستند عزیزان اسلام جعفری دین کامل با تمام آموزههای علمی هست که در حال حاضر صهیونیستها دارن آن را تجزیه و تحلیل می کنند و دارن خودشان استفاده می کنند وضد آن را بعنوان یک ارزش تحت لوای پیشرفت توسط خائنین داخلی و خارجی بعنوان فرهنگ پیشرفت غربی و ارد سیتم زندگی منو شما می کنند همانطر که در حال دستکاری مواد خوراکی منو شما هستن از جمله تراریخته ها که در اینده سونامی بیماریها را در ایران جاری کنند وبعضی خائنین داخلی دارن از مواد تراریخته که تمام دنیا ممنوع کردن از جمله اروپا و آمریکا به خورد ما میدهند ولی انشاالله به حول وقوه الهی تمام اینها و خائنین رسوا و از وجود ملت پاک میشوند اسلام دین کامل وتمامی است
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
1
3
با سلام
سال هاست که انجمن یاری کودکان را میشناسم و همیشه در دل خود قدردان زحماتی که برای کودکان کار و در معرض آسیب کرده اند بوده ام. با خواندن مطلب قلبم به درد آمد. متاسفانه نگارنده مقاله هیچ اطلاعی از نحوه عملکرد و ماهیت شبکه یاری ندارد و با به هم وصل کردن ناشیانه چند مورد مجزا سعی بر اقناع مخاطب در راستای نظر خویش داشته است. شبکه یاری کودکان کار و خیابان متشکل از حدود 20 سازمان مردم نهاد (ان جی او) است که این شبکه وظیفه هماهنگی بین این ان جی او ها را دارد. سال هاست که با تمامی فرازها و نشیب ها ساخته اند و درگیر هیچ جریان سیاسی نشده اند. بهبود وضعیت نسبی کودکان کار و در معرض آسیب در سال های اخیر ثمره تلاش های این شبکه و ان جی او های عضو آن است.... خواهشمندم اگر قصد تخریب جریان سیاسی خاصی را دارید انسان هایی که زندگی خود را وقف تلاش و کوشش برای بهبود وضعیت محرومین کرده اند را دست آویز قرار ندهید. این مطلب مصداق بارز ظلم است و بترسید از ظلم به انسان هایی که بر خلاف شما تریبون و بوقی برای پاسخ دادن به اتهاماتتان ندارند. این بار ارجاعتان میدهم به همان اسلام جعفری که دوستان از آن دم میزنند و ندانسته اظهار نظر میکنند. زندگی مان را وقف خدمت به همنوع خود میکنیم و در نهایت هم جاسوس و مزدور انگلیس هستیم. امیدوارم که این برچسب ها به خودتان نچسبد.
جوان
|
Netherlands
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
1
1
بسیار عالی و روشنگرانه،خیلی تشکر میکنم از نویسنده و روزنامه.اینها که می نویسند سالهاست فلانی را میشناسم خودشون کی هستند?
امین
|
Canada
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
2
2
اینهایی که به این مقاله و نویسندش مثلا اعتراض کردن ، به جای ژست مضحک "متاسفم" و "به فرهنگم خیلی بر خورد" اگر در چنته دارند , که نذارند ، به طور مستدل و با مصداق ، ادله و روشنگریهای این مقاله رو رد کنند. و البته خودشون هم میدونند که علت حنحالسازیشون ، وابستگیشون به جریانهای الوده ، یا در خوشبینانه ترین حالت ، تحت تاثیر بودن و لجبازی کورکورانه ، و نه هیچ چیز دیگست. وگرنه که اگر دلایل مستند و منطق محکم و روشن داشتند ، به عکس العملهای احساسی و نمایشی روی نمیاوردن
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
2
4
جدا شرم آوره . رسما بفرمایید هر جریان مدنی که در کشور هست دستان صهیونیست ساخته دیگه !
سینا
|
United States
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
1
2
شما حالتون خوش نیست!!! از کجا این اراجیف رو میارید؟ دلیل و مدرکتون کجاست؟ یک تنه به قاضی رفتید؟
خدا به راه راست هدایتتون کنه!
علی
|
United States
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
1
1
همین که شبکه وهابی سعودی ایران اینترنشنال از جمعیت امام علی (ع) حمایت کنه عجیب نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bbc رو نمیگم که تا حالا چندین نوبت به این قضیه پرداخته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار