کد خبر: 901101
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با وجود افزایش ۲۱ درصدی ترددها، میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی رحمتی در بازدید از راهدارخانه‌های اردبیل اظهار داشت: در آستانه تعطیلات نوروزی و پس از آن علاوه بر منظرآرایی و پاکسازی حریم راه در هزار و 80 کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان، شست‌وشوی علائم عمودی به تعداد 16 هزار و 200 مورد، احیای کانال‌های طرفین محورها و هدایت آب‌های سطحی در سه هزار و 120 کیلومتر، لایروبی 189 دستگاه پل و لکه‌گیری رویه راه ها با آسفالت سرد به میزان هزار و 200 تن انجام شده است.

وی با اشاره به نصب 6 هزار و 300 مورد علائم مورد نیاز جاده‌ها گفت: در پنج هزار و 850 مورد نیز تعمیرعلائم انجام و تسطیح و اصلاح افتادگی شانه راه‌ها به میزان 880 کیلومتر در جاده‌ها  و نیز پاکسازی سطح عرشه و پیاده روی پل‌ها و رفع انسداد آبچکان‌ها نیز در 108 دستگاه پل انجام شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به آشکارسازی دهانه پل‌ها با نصب علائم در 456 دستگاه افزود: تکمیل خط کشی محورها با رنگ سرد در 220 کیلومتر، ترمیم گاردریل‌های آسیب دیده به تعداد 670 شاخه و نصب گاردریل در محل‌های ضروری به تعداد 950 مورد عملیاتی شده است.

رحمتی با اشاره به آماده‌سازی 24 راهدارخانه در طول تعطیلات نوروزی برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران بیان کرد: در این ایام 478 بنر و بیلبورد نوروزی با پیام‌های ایمنی و ترافیکی نوروزی در محورهای مواصلاتی نصب شد.

وی ریزش‌برداری از شانه و کانل‌های طرفین محورها به طول 18 هزار و 400 متر، برچیدن پایه و علائم معیوب و فرسوده و جایگزینی به تعداد پنج هزار و 40 عدد، جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله حریم راه به میزان سه هزار و 870 متر مکعب و دفع مواد زاید از سطح راه به تعداد 65 مورد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام توسط راهداران استان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به سرویس و تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک زن به تعداد 250 اصله و توسعه چراغ‌های چشمک زن در تقاطع‌های مورد نیاز به تعداد 60 اصله تصریح کرد: 185 مورد رنگ آمیزی سرعت‌گیری‌ها نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: 120 اکیپ راهداری با 260 دستگاه ماشین‌آلات و 420 نفر نیروی انسانی در 13 راهدارخانه تا پایان فروردین‌ماه امسال به مردم استان و گردشگران و میهمانان ورودی به استان اردبیل خدمات ارائه می‌کنند.

رحمتی با اشاره به ترددهای نوروزی از محورهای مواصلاتی استان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با وجود افزایش 21 درصدی ترددها، میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل 14 درصد کاهش یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر