کد خبر: 901040
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه درصد اقامت از دو شب را به بالای چهار شب رساندیم، گفت: ۴۶۰ هزار نفر در روزهای منتهی به ۱۳ فروردین در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند که نسبت به سال‌های گذشته ٤٠ درصد رشد داشته است و بالای ۲۶۰ هزار نفر در تبریز اسکان داشتند.

فرشاد رستمی  اظهار کرد: طبق آخرین آمار به دست آمده از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، شاهد رشد بسیار زیادی در حوزه گردشگری استان آذربایجان‌شرقی بودیم. 

بهار گردشگری در تبریز 

وی افزود:‌ این رشد چشمگیر در حوزه گردشگری منجر شد که معاون گردشگری کشور بهار گردشگری را تبریز و آذربایجان‌شرقی نامگذاری کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه معمولا مردم به مسیرهای سنتی از قبیل اصفهان، شیراز و مشهد سفر می‌کنند که این موضوع نیز به دلیل معرفی آنها در طول سال‌های متمادی بوده است،‌فت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ و موضوعات مرتبط با آن منجر شد از مقامات استانی تا دستگاه‌های اجرایی، استان و ظرفیت‌های آن را معرفی کنند.

وی ابراز کرد:‌ به واسطه رویداد تبریز ۲۰۱۸ این شهر در تمام دنیا به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام شناسایی شده و آن طور که لازم بوده جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های آن در حال معرفی است.

3 هزار آثار شناسایی شده در استان/‌١٨٠٠ آثار استان در فهرست آثار ملی 

رستمی با اشاره به اینکه ۳ هزار آثار شناسایی شده در استان وجود دارد که یک‌هزار و 800 مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است،‌ گفت:‌ آثار زیبا و کهن آذربایجان‌شرقی مانند بازار مسقف تبریز،‌ کلیسای سنت استپانوس و روستای کندوان ثبت جهانی شده و در سال ۲۰۱۸ جنگل‌های ارسباران که به عنوان کاندیدای ثبت جهانی معرفی شده نیز به جمع این آثار می‌پیوندند.

٤٦٠ هزار  نفر در نوروز ٩٧ در استان آذربایجان‌شرقی اسکان یافته‌اند

وی خاطرنشان کرد:‌ ۴۶۰ هزار نفر در روزهای منتهی به ۱۳ فروردین در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند که نسبت به سال‌های گذشته ٤٠ درصد رشد داشته است که البته بالای ۲۶۰ هزار نفر آن در شهر تبریز اسکان داشتند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد:‌ ورود مسافران به تبریز، مراغه، جلفا‌ و کلیبر رشد چشمگیری داشته و این ناشی از معرفی استان است که در سال‌های آتی با ادامه این روند، رشد خواهد داشت. 

٢٧٠٠ نظارت از ٦٥٠ تاسیسات گردشگری

وی با تاکید به اینکه جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران، برنامه نظارتی را به اجرا درآوردیم،‌ تصریح کرد:‌ در برنامه نوروزی 2 هزار و ۷۰۰ نظارت‌ برای ۶۵۰ تاسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل‌آپارتمان ‌بوم‌گردها، رستوران‌‌های سنتی و بین‌راهی در استان ‌انجام گرفته است.

‌رستمی بیان کرد:‌ با توجه به اینکه هر گردشگر با سلایق مختلف خود وارد یک استان برای گردشگری می‌شود، از این‌رو ما در استان برای تشویق ورود گردشگر در گام اول اقدام به راه‌اندازی گردشگری کودک کردیم به طوریکه در این راستا کتاب‌هایی با عنوان سفر به تبریز، پازل‌ها‌ی نقاشی، جاذبه‌های تاریخی در جامعه هدف پخش شد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌شرقی یک منطقه چهار فصل بوده و می‌توان از هر فصل آن در راستای گردشگری بهره برد،‌ گفت:‌ گردشگران در حال حاضر به دنبال جاذبه‌های دست‌ساز بشری نیستند بلکه به دنبال فرهنگ، تاریخ، آداب، سنن و آیین‌ها ‌هستند که می‌‌توان در روستاها و خانه‌های قدیمی یافت.

تعیین ٥٢ هدف گردشگری در استان/ ‌صدور مجوز برای بوم‌گردی 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد:‌ ۵۲ روستای هدف گردشگری با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مشخص شده که در قالب اقامت‌های بوم‌گردی فعالیت‌های خود را شروع کردند که از جمله آنها می‌توان به روستای کندوان، کلیبر، خداآفرین و سایر روستاهایی است که درخواست آنها در راه حال بررسی بوده و مجوز به آنها سریعا داده می‌شود. 

برپایی ١٠٠ نوروزگاه در استان/‌اسکان گردشگران را از دو شب به بالای چهار شب رسانده‌ایم 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه "نوروزگاه" طرح ملی بوده و در این راستا آیین‌ها،‌ سنن‌ و آداب یک منطقه بیان می‌شود، ایت طرح نوروز امسال در استان برگزار شد و استقبال بسیار زیادی از آن انجام گرفت.

رستمی با بیان اینکه درصد اقامت از دو و یا سه شب را به بالای چهار شب رساندیم،‌گفت:‌ با اینکه اکثر گردشگران مسیر شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند ولی امسال ما شاهد حضور گردشگران زیادی از منطقه شمال در استان آذربایجان‌شرقی بودیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر