کد خبر: 900909
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جوانان را تنها برای استخدام در ادارات پرورش داده‌ایم اما استخدام محدود است، بر همین اساس باید توانمندسازی انجام شود تا برای خود ایجاد اشتغال کنند.

مجید خدابخش   در شصت و هفتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار داشت: برای اشتغال و توانمندسازی جوان فارغ‌التحصیل و غیرفارغ‌التحصیل باید برنامه‌ریزی مناسبی شود.

وی با اشاره به آمار اعلامی در رابطه با ایجاد اشتغال برای 22 هزار 168 نفر در سال 96، افزود: اعداد و ارقامی که ارائه می‌شود، باید طی مکاتبه با اداره کل تأمین اجتماعی استان آمار بیمه شدگان کنترل‌ شده و راستی آزمایی انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موضوع توانمندسازی جوانان یکی از بحث‌های مهم است، اضافه کرد: اگر برای توانمندسازی جوانان باید برنامه‌ای دقیق و مناسب داشته باشیم که در کنار آن به‌صورت خودکار اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: باید تحلیل‌هایی دقیق  در خصوص رشته‌های مورد تقاضا و آمار بیکاران فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و  رشته‌های دانشگاهی ارائه شود تا بر اساس آن برنامه‌ای دقیق برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال تدوین شود.

خدابخش بابیان اینکه بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده تنها برای افراد توانمند است، در حالی‌ که فارغ‌التحصیلان دانشگاه حتماً نیاز به توانمند شدن دارند، تأکید کرد: اگر موضوع توانمندسازی در سطوح مختلف انجام شود در کنار آن بسته‌های حمایتی مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: جوانان را تنها برای استخدام در ادارات پرورش داده‌ایم ولی باوجود محدودیت‌های استخدامی  باید توانمندسازی انجام شود تا برای خود ایجاد اشتغال کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شعار «هر جوان آذربایجانی یک مهارت»، شعار بسیار خوبی است، اما باید فعالیتی گسترده انجام شود تا این شعار محقق شود.

وی با تأکید بر آموزش مفاهیم عمومی به افراد متقاضی کسب توانمندی، ادامه داد: با توجه به تحول و پیشرفت فنّاوری‌های جدید باید مفاهیم و مطالب جدید متناسب با فناوری روز آموزش داده شود.

خدابخش در ادامه با اشاره به موضوع نقش صنعت گردشگری در توسعه اشتغال، بیان کرد: با توجه به موضوع گردشگری در سال‌های اخیر باید به دنبال آموزش حرفه‌های مورد نیاز در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بخش خدمات در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: در بحث ایجاد اشتغال تنها نباید به موضوع تولید نگاه داشته باشیم، بخش خدمات‌رسانی یک حوزه بسیار وسیع بوده و امروزه در کشورهای بزرگ وزنه اصلی اشتغال بر عهده بخش خدماتی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: قطعاً تولیدکننده اگر کیفیت کالای خود را بالا ببرد مورد حمایت قرار می‌گیرد، البته امروز در استان شاهد هستیم که در بخش صنایع غذایی واحدهایی وجود دارند که مردم از تولیدات آنها استقبال می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر