کد خبر: 900701
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی :
با وجودی که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به استان اصفهان اختصاص یافته بود اما جوانان متقاضی، فقط 6 درصد این تسهیلات را در سال گذشته از شبکه بانکی در استان اصفهان دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شوراری اسلامی اظهار کرد:: با وجودی که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به استان اصفهان اختصاص یافته بود اما جوانان متقاضی، فقط 6 درصد این تسهیلات را در سال گذشته از شبکه بانکی در استان اصفهان دریافت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه بررسی مسائل اشتغال در بخش میمه گفت : با وجودی که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به استان اصفهان اختصاص یافته بود اما جوانان متقاضی، فقط 6 درصد این تسهیلات را در سال گذشته از شبکه بانکی در استان اصفهان دریافت کردند.

وی افزود: علل عدم پرداخت تسهیلات اشتغال از یک سو به خاطر همکاری نکردن شبکه بانکی و از سوی دیگر به خاطر انصراف برخی از جوانان به واسطه ناتوانی در پرداخت اقساط آن بوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی بررسی فرصت های شغلی در بخش میمه را از اهداف این جلسه بیان کرد و ابرازنمود : مسؤولان متولی بخش اشتغال با هم‌افزایی در این استان و به ویژه در بخش میمه برای رونق اشتغال جوانان همت کنند، چون شاهد کوچک شدن روستاها، مهاجرت روستائیان به شهرها، گسترش حاشیه‌نشینی در مجاورت شهرهای بزرگ و افزایش معضلات اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: جوانان روستاها و شهر لایبید، موته وازان دوست دارند در آبادی و شهر خود زندگی کنند اما بعلت نبود شغل مناسب ناچار به مهاجرت به شهرهای هم جوار و یا تهران شده اند.

حاجی‌دلیگانی بر این نکته تأکید کرد که نمایندگان خانه ملت به دنبال اصلاح قانون کار با هدف گسترش اشتغال آسان و بادوام در مناطق روستایی و احیای سنت استاد و شاگرد در این باره هستند.

وی از مسؤولان خواست روش‌های گسترش اشتغال را به زبان ساده و روان برای روستاییان بیان کنند چون آنان با قوانین اداری و بانکی آشنایی کمی دارند.

عبدالرضا آزاد نماینده اداره کارو خدمات اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه نیز از معرفی پرونده‌های 85درصد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال این شهرستان به شبکه بانکی در سال گذشته اشاره کرد.

وی با بیان این که این شهرستان پس از شهرستان لنجان بیشترین درصد بیکاری را در استان اصفهان دارد، یادآور شد: در صورتی که کارفرمایان از طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استفاده کنند، مشمول امتیازاتی در پرداخت بیمه خواهند شد.

نماینده اداره کارو خدمات اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه جذب دو نفر از مجموع بیش از 240 کارورز را در واحدهای تولید در سال گذشته یادآوری کرد و ادامه داد: کارفرمایان درصورت جذب فارغ‌التحصیلان، تا 6 ماه از پرداخت حق بیمه کارورزان معاف خواهند شد و درصورت استخدام آنان تا دو سال حق بیمه این دسته از شاغلان را پرداخت نخواهند کرد.

اصغر رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه هم از آمادگی این اداره برای آموزش متقاضیان اشتغال در بخش کشاورزی خبر داد که پرورش گل و اشتغال در گلخانه‌ها و مرغ‌داری‌ها به کاهش بیکاری جوانان بخش میمه کمک می‌کند.

وی از تعدادی از صاحبان گل خانه ها و مرغداری های این شهرستان انتقاد کرد که به جای اشتغال جوانان ایرانی از جوانان مهاجر از کشور افغانستان استفاده می کنند، وی البته این نکته را هم گفت که برخی از جوانان ایرانی هم به علت سختی کار حاضر نیستند در این نوع واحدهای تولیدی مشغول کار شوند.

اکبر مقدم مدیر مؤسسه خیریه اشتغال امام حسین (ع) استان اصفهان آخرین سخنران جلسه بررسی فرصت‌های شغلی بخش میمه بود که از اعطای تسهیلات کم‌بهره 10 میلیون تومانی به جوانان  مشاغل کوچک و خانگی در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

در پایان این جلسه مقرر شد، مقدمات فعالیت حداقل 3 کارگاه کوچک در روستاهای این بخش با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش میمه و مؤسسه خیریه اشتغال امام حسین (ع) استان اصفهان تا 3 ماه دیگر فراهم شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار