کد خبر: 899759
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

با این شیوه دیگر بازیکنی نمی‌تواند با بهانه‌های تکراری و نخ‌نما خود را از حضور در رقابت‌های انتخابی معاف و به واسطه سوابق گذشته خود انتظار حضور در ترکیب تیم ملی را داشته باشد.

به گزارش سایت هواداران تکواندو، فریبرز عسکری، سرمربی جدید تیم ملی در گفتگو با رسانه‌ها شرط انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی را شرکت در مسابقات آزاد کشوری و سپس انتخابی تیم ملی در 8 فروردین ماه اعلام کرده است.
عسکری همچنین مدعی شده بازیکنانی که در رقابت‌های انتخابی شرکت نکنند شانسی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی نخواهند داشت.
تصمیمی که اتفاق خوشایندی و مبارک در تکواندو ایران است و پس از سال‌ها که بازیکنان به تیم ملی دعوت می‌شدند و سپس در رقابت درون اردویی شرکت می‌کردند اما انگار قرار است عسکری یک روند مناسب و بدون هیچ حرف و حدیثی را برای انتخاب تیم ملی در پیش بگیرد.
این اتفاق قطعا باعث جلب نظر تمام منتقدان شیوه انتخاب برای تیم ملی در سال‌های اخیر خواهد شد و از طرفی جلوی بازیکن سالاری و تفاوت میان تکواندوکاران را خواهد گرفت. با این شیوه دیگر بازیکنی نمی‌تواند با بهانه‌های تکراری و نخ‌نما خود را از حضور در رقابت‌های انتخابی معاف و به واسطه سوابق گذشته خود انتظار حضور در ترکیب تیم ملی را داشته باشد.
از طرفی پس از سالیان سال شاهد خواهیم بازیکنانی که مدت‌ها منتظر مبارزه با ستاره‌های تکواندو کشور بودند به خواست و آرزوی خود رسیده و از شانس تصاحب هوگوی تیم ملی برخوردار خواهند بود. قطعا کمترین دستاود این شیوه انتخابی برای تیم ملی، بیدار شدن برخی بازیکنان اسم و رسم‌دارتر تیم ملی از خواب غفلت خواهد بود تا آنها با احساس خطر کردن برای از دست رفتن جایگاه‌شان به خود آمده و برای حفظ هوگوی خود تلاش بیشتری داشته باشند.
این بار به نظر می‌رسد دیگر قرار نیست انگیزه بازیکنان جوان به خاطر اسم و رسم برخی از بازیکنان نادیده گرفته شود و هر کسی روی شیاپچانگ شایستگی بیشتری داشته باشد به اردوی تیم ملی دعوت شود. عسکری نیز با نخستین تصمیم خود در تیم ملی نشان داد به خوبی به دنبال برقراری شایسته سالاری در تیم ملی است و اسم‌ها برای او تفاوتی نخواهند شد.
قطعا این اقدام سرمربی بااخلاق تیم ملی می‌تواند نوری بر تاریکی‌های سال‌های اخیر تابانده و مجددا شاهد حضور برترین‌های تکواندو کشور در تیم ملی باشیم. این اقدام قطعا بازیکن صاحب رنکینگ تیم ملی را نیز به تلاش بیشتر وادار می‌کند تا آنها به خوبی متوجه شوند بازیکنانی پشت خط حضور دارند که با حضور در مسابقات بین‌المللی می‌توانند حتی رنکنیگ آنها را نیز دچار خطر کنند.
به امید اینکه این چنین اقدامات عسکری در تیم ملی ادامه دار داشته باشد و او بدون کوچکترین رودربایستی بهترین تصمیمات را در دو سال و نیم باقی مانده تا المپیک نیز اتخاذ کند.
باید از پیشکسوتان و بزرگان تکواندو کشور نیز درخواست کرد با حمایت تصمیمات سرمربی تیم ملی او را در رسیدن به اهدافش یاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار