کد خبر: 899716
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
جانشین سابق فرمانده سپاه عاشورا:
جانشین سابق فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمن در تلاش القای برخی تردیدها در جامعه است، گفت: ما می‌دانیم مشکل وجود دارد ولی اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی که باعث ایجاد اقتدار، عزت و استقلال کشور شده را نادیده بگیریم اجحاف در حق انقلاب کرده‌ایم.

علی قادری  در آخرین سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در سال 96 در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: این ایام سالگرد عملیات‌های بزرگ از جمله بدر و خیبر دفاع مقدس بوده که شهدای بزرگی مانند تجلایی، باکری‌ها و یاغچیان را از ما گرفت.

وی با اشاره به اینکه سالگرد شهادت شهید مهدی باکری روز شهردار است، گفت: شهید باکری تبلور غیرت و تعصب بود که نمونه بارز یک انسان خودساخته و مطیع محض ولایت است.

قادری تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک موهبت بزرگ الهی است که با رهبری‌های خردمندانه امام راحل(ره) از سال ۴۲ آغاز شد و در سال ۵۷ به پیروزی رسید. 

جانشین سابق فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: انقلاب اسلامی باعث شد مردم از اوج ذلت به اوج قدرت و عزت برسند.

وی با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله به ایران توسط مزدوران و استکبار جهانی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: صحبت‌های صدام در دوران جنگ با هدف جدایی قسمت اعظم خاک کشور بود که با عنایت خداوند متعال چنین اتفاقی نیافتد. 

قادری با یادآوری اینکه با مرور برخی تفاهم‌نامه‌ها از جمله قرارداد ترکمنچای می‌توان به نالایقی مسوولان آن دوره پی برد، تصریح کرد: در مقابل اگر به دستاوردهای دفاع مقدس نگاه کنیم، سرمان را بالا می‌گیریم که حتی یک وجب خاک از کشور جدا نشد. 

وی افزود: انفاس قدسیه امام خمینی(ره) همانند زمان پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس نیز همراه مردم بود که منجر به پیروزی ایران اسلامی شد. 

پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس با تاکید به اینکه امام خمینی(ره) تاکید به حضور مردم در جبهه‌ها و مشارکت مردمی داشتند، افزود: متاسفانه بنی صدر رئیس جمهور وقت، هیچ اعتقادی به حضور مردم نداشت و تا زمانی که این اعتقاد بود، امتیاز به دست رژیم بعثی می‌رسید. 

وی بیان کرد: دفاع جانانه ارتش و نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس نشانگر اهمیت حضور مردم در نبرد حق علیه باطل بود و به حق تفکر بسیجی را به نمایان گذاشت.

قادری اذعان داشت: اگر کشور ایران مانند یک جزیره با ثبات در اقیانوس متلاطم است، به برکت خون شهدای بزرگ انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است. 

وی ادامه داد: شهدایی مانند باکری تبلور ایثار، اقتدار و غیرت آذربایجانی است. 

قادری با بیان اینکه دشمن در تلاش القای برخی تردیدها در جامعه است، گفت: ما می‌دانیم مشکل وجود دارد، ولی اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی که باعث ایجاد اقتدار، عزت و استقلال کشور شده را نادیده بگیریم، اجحاف در حق انقلاب کرده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان انقلاب اسلامی ما را مورد هدف خود قرار داده‌اند و از فضای مجازی برای ایجاد برخی تخریبات علیه نظام مقدس جمهوری استفاده می‌کنند.

قادری با ابراز تاسف از اینکه در دوران رژیم شاه ۸۰ هزار مستشار خارجی در کشور حضور داشتند و به متخصصان ما اجازه شکوفایی نمی‌دادند، گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران کشور به رشد و شکوفایی رسیده و فرصت‌های زیادی برای کشور به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش سیاسی است، به طوریکه الآن این مردم هستند که در رأس قرار گرفته و برای کشور و خود تصمیم می‌گیرند. 

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید قدردان نعمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم و البته باید تفکر شهدایی مانند باکری مبنی بر مردمی بودن و مردمی زندگی کردن در کشور حاکم شود. 

قادری با اشاره به اینکه شهید باکری در خدمت محرومان بوده و خود به تک تک خانه‌ها سرزده و کارهای خدماتی را انجام می‌داد، گفت: متاسفانه الآن برخی شهرداران و استانداران برای افتتاح و کلنگ‌زنی زیر پای خود فرش قرمز پهن می‌کنند که مبادا کفششان خاکی شود. 

وی تصریح کرد: آقا مهدی باکری اعتقاد به جوانان داشت که این خصیصه برگرفته از ویژگی‌های امام راحل بود چرا که با حضور جوانان مشکلات انقلاب اسلامی ایران حل شد. 

جانشین فرمانده سابق سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: این رفتار امام جمعه تبریز مشابه رفتار مهدی باکری است که همه را جذب خود کرده و این نشانگر این است که جامعه نیاز به چنین رفتارهایی دارد که از بطن جامعه و خود مردم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر