کد خبر: 899693
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سلامت رواني سارق مسلح بانك‌هاي تهران كه از سوي دادگاه انقلاب محارب شناخته و به مرگ محكوم شده است تأييد شد.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت يك‌بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه 18‌اسفند‌سال‌95 بود كه سارق مسلحي وارد بانك ايران‌زمين در خيابان شريعتي حوالي ظفر شد و روي كاركنان بانك اسلحه كشيد. مرد مسلح نقاب دار در همان لحظه ورود تمامي كاركنان بانك و مشتريان را تهديد به مرگ كرد و از رئيس بانك خواست تا تمامي پول‌هاي بانك را در اختيار او قرار دهد. سارق مسلح براي ترساندن كاركنان بانك سه تير هوايي شليك كرد و در نهايت وقتي صداي آژير خطر بانك به آسمان بلند شد مبلغ 5‌ميليون تومان از بانك سرقت كرد و با پاي پياده فرار كرد.
در حالي كه آژير بانك به صدا در آمده بود رهگذران متوجه فرار سارق مسلح شدند كه در حال فرار نقاب از صورت برداشته بود. در چنين شرايطي رهگذران به تعقيب مرد مسلح پرداختند و كمي آن طرفتر او را محاصره كرده و به دام انداختند. هنوز لحظاتي از حادثه نگذشته بود كه گشت مأموران پليس از راه رسيدند و سارق مسلح را بازداشت كردند.
بررسي‌هاي مأموران نشان داد سارق مسلح دقايقي قبل در حالي كه نقاب به صورت و كلاه‌گيسي به سر داشته وارد بانك مي‌شود و پس از سرقت از محل فرار مي‌كند و براي اينكه شناسايي نشود در هنگام فرار كلاه‌گيس و نقاب خود را بر مي‌دارد، اما رهگذران خيلي زود او را دستگير مي‌كنند.
متهم پس از دستگيري به دستور قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ويژه سرقت براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
متهم در بازجويي‌ها، سرقت از بانك را انكار كرد و مدعي شد كه تحصيل كرده كشور اروپايي است و رهگذران او را به اشتباهي دستگير كرده‌اند. در حالي متهم جرم خود را انكار مي‌كرد، كارآگاهان در تحقيقات تخصصي به رد پاي متهم دستگير شده در سرقت از سه بانك ديگر تهران رسيدند.
بررسي‌ها نشان داد سارق سال‌94 و اوايل امسال به سه بانك ملي شعبه تجريش، اقتصادنوين و بانك كارآفرين به صورت مسلحانه دستبرد زده و با پاي پياده فرار كرده است تا اينكه در چهارمين سرقت هنگام فرار از سوي شهروندان دستگير مي‌شود.
مأموران در گام‌هاي بعدي فيلم دوربين‌هاي مداربسته چهار بانك را بررسي كردند كه همگي چهره سارق نقابداري را شكار كرده بودند كه با همان نقاب و كلاه‌گيس به هر چهار بانك به صورت مسلحانه دستبرد زده بود. از طرف ديگر مأموران گلوله‌ها و پوكه‌‌هاي كشف شده در بانك ايران زمين را براي بررسي در اختيار كارشناسان اسلحه شناسي قرار دادند كه كارشناسان اعلام كردند گلوله‌ها و پوكه‌‌هاي كشف شده از همان اسلحه‌اي شليك شده كه سارق در سه بانك ديگر از آن اسلحه استفاده كرده است.
قاضي پرونده پس از تكميل تحقيقات متهم را به جرم سرقت از چهار‌بانك در تهران و ايجاد رعب و وحشت محارب شناخت و پرونده وي را براي صدور حكم به دادگاه انقلاب ارسال كرد.
در نهايت متهم در شعبه‌15 دادگاه انقلاب پاي ميز محاكمه رفت و قاضي صلواتي پس از بررسي پرونده و محاكمه متهم را به اعدام محكوم كرد.
سپس حكم متهم براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد، اما ديوان عالي كشور اعلام كرد كه سلامت روحي و رواني متهم از سوي پزشكي قانوني تأييد نشده است. بنابراين پرونده متهم براي رفع نقص به دادسراي ويژه سرقت برگشت داده شد. در نهايت چند روز قبل پزشكي قانوني پس از معاينه متهم سلامت روحي و رواني وي را به بازپرس پرونده اعلام كرد و پرونده براي تأييد حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد. بدين ترتيب متهم در يك قدمي چوبه دار قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار