کد خبر: 899527
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
آغاز اردو براي 3 بازي تدارکاتي با حريفان آفريقايي همزمان با توافق کرش براي تمديد
در حالي اردوي تيم ملي براي بازي شنبه با سيرالئون از امروز آغاز مي‌شود که گفته مي‌شود کرش با فدراسيون فوتبال براي تمديد قراردادش به توافق رسيده است.
سعيد احمديان

با پايان بازي‌هاي هفته اول دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا و تعطيلي بازي‌هاي ليگ، از امروز همه نگاه‌ها به تيم ملي فوتبال است. شاگردان کرش در فاصله کمتر از سه ماه مانده تا آغاز جام جهاني، اولين اردوی جدي‌شان را آغاز مي‌کنند، اردويي که تا هفتم فروردين‌ماه ادامه خواهد داشت و در اين مدت تيم ملي کشورمان در سه بازي دوستانه به ميدان خواهد رفت تا اولين مرحله از فاز آماده‌سازيش را پشت سر بگذارد.

ليگ برتري‌ها مقابل حريف ناشناخته

سه‌شنبه شب بود که كرش، اسامي تيم ملي را براي اولين بازي دوستانه در تاريخ 26 اسفند اعلام کرد. ابتدا قرار بود تيم ملي کشورمان در اين تاريخ با ليبي بازي کند، اما اوايل اسفند مسئولان فدراسيون فوتبال ليبي در نامه‌اي اعلام کردند با توجه به اينکه اين مسابقه در روزهاي فيفا برگزار نمي‌شود، نمي‌توانند تيم ملي کشورشان را براي بازي به تهران اعزام کنند. در ادامه با رايزني‌هاي فدراسيون، سيرالئون به عنوان حريف تدارکاتي کشورمان در اين تاريخ انتخاب شد و ملي‌پوشان فوتبال کشورمان شنبه آينده در ورزشگاه آزادي به مصاف اين تيم گمنام آفريقايي خواهند رفت، تيمي که از سوي کارلوس کرش براي آشنايي با بازي مراكش، يکي از حريفان کشورمان در جام جهاني انتخاب شده است.
با توجه به اينکه بازي با سيرالئون در روز فيفا برگزار نمي‌شود، به همين خاطر کرش نمي‌تواند از حضور لژيونرها در اين مسابقه استفاده کند و ليست 22 نفره تيم ملي براي بازي با سيرالئون شامل بازيکنان ليگ برتر است و نام تنها دو لژيونر کشورمان که در ليگ بلژيک بازي مي‌کنند به چشم مي‌خورد. رشيد مظاهري، عليرضا بيرانوند، سيدحسين حسيني و حامد لک، رامين رضاييان، وريا غفوري، محمدرضا خانزاده، سيدجلال حسيني، روزبه چشمي، پژمان منتظري، سعيد آقايي و محمد انصاري، اميد ابراهيمي، علي کريمي، احمد عبدالله‌زاده، کمال کاميابي‌نيا و اميد نورافکن، علي قلي‌زاده، علي عليپور، کاوه رضايي، وحيد اميري و مهدي ترابي نفرات دعوت شده براي بازي شنبه با سيرالئون هستند. کاوه رضايي و رامين رضاييان هم با توجه به پايان ليگ بلژيک تنها لژيونرهايي هستند که مي‌توانند تيم ملي را در اين مسابقه همراهي کنند.
مانند تمام ليست‌هاي گذشته، ليست جديد تيم ملي هم نکات قابل توجهي داشت. اگر در دهه‌هاي 70 و 80 که از پرسپوليس و استقلال به يک تعداد بازيکن به تيم ملي دعوت مي‌شدند، در ليست جديد کرش هم ناخواسته ملي‌پوشان استقلال و پرسپوليس برابر هستند و از هر دو تيم شش نفر به اردوي تيم ملي دعوت شده‌اند. پژمان منتظري که مدت زيادي به دليل آسيب‌ديدگي از ميادين فوتبال دور بوده با بازگشت به ترکيب استقلال و درخشش در خط دفاعي اين تيم بار ديگر به تيم ملي دعوت شده است.

ادامه اردو با حضور لژيونرها

پس از بازي با سيرالئون، تيم ملي کشورمان در روزهاي سوم و هفتم فروردين دو بازي تدارکاتي برگزار خواهد کرد. طبق برنامه اعلام شده تيم ملي کشورمان با توجه به برگزاري مسابقات در روزهاي فيفا با حضور لژيونرها به تونس خواهد رفت و سوم فروردين با تيم ملي اين کشور بازي خواهد کرد. در ادامه برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي فوتبال، شاگردان کرش به اتريش خواهند رفت تا هفتم فروردين با تيم ملي الجزاير بازي کنند و پس از آن است که اولين مرحله جدي اردو و بازي‌هاي تدارکاتي تيم ملي به پايان خواهد رسيد تا از اواسط ارديبهشت با پايان ليگ، دور نهايي اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي آغاز شود.

کرش در جام ملت‌ها هم روي نيمکت ايران مي‌نشيند

در حالي از امروز اردوي تيم ملي فوتبال آغاز مي‌شود که به نظر مي‌رسد ماجراي تمديد قرارداد کرش به مراحل نهايي نزديک شده است و ‌ اين در حالي است كه گفته مي‌شد فدراسيون تمايلي به تمديد قرارداد با کرش پس از جام جهاني ندارد، اما ديروز مقام نزديک به کارلوس کرش در گفت‌و‌گو با خبرگزاري رويترز انگليس، از پيشنهاد تمديد قرارداد فدراسيون فوتبال ايران به کرش براي تمديد قراردادش تا پايان مسابقات جام ملت‌هاي آسيا در ابتداي سال 2019 خبر داده است.
اين منبع نزديک به کرش به رويترز گفته است: «فدراسيون فوتبال ايران به کرش پيشنهاد تمديد قراردادش تا ماه ژانويه سال 2019 را داده است. کارلوس از اين رويکرد فدراسيون فوتبال ايران راضي است، چون نه تنها به منزله تأييد عملکرد او در هفت سال مربيگري‌اش در تيم ملي ايران است که اعتماد فدراسيون به او براي آينده است. کارلوس از تمايل ايراني‌ها براي ادامه همکاري با او مطلع است و مسلماً دريافت اين پيشنهاد از سوي کشوري که اشتياق بي‌نظيري به فوتبال نشان مي‌دهد و هوادارانش حمايت گستره‌اي نشان مي‌دهند، او را تحت تأثير قرار مي‌دهد. بنابراين او با دقت اين پيشنهاد را بررسي مي‌کند و شروط فني و ساختاری آن را که براي تيم ملي ايران مهم است در نظر مي‌گيرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار