کد خبر: 899121
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رئیس سازمان ملی بهره وری:
جایزه یکی از ابزارهای رقابتی و انگیزشی است و یکی از تمرکزهای سازمان بهره وری همین جایزۀ بهره وری است که ژاپن، آمریکا و اروپا با استفاده از جایزه توانستند نهضتی در بهره وری ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس سازمان ملی بهره وری  درآیین پنجمین همایش جایزۀ بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران: اظهار داشت : در حوزۀ تولید با رقابت سنگینی روبه رو هستیم. همۀ شرکتها در تلاش اند هزینۀ تولید خود را کاهش دهند. در نتیجه اگر نتوانیم رقابت کنیم، از صحنه خارج خواهیم شد. این موضوع چالشی برای شرکتهای معدنی است.

علی اکبر اولیا گفت : اگر نظام تولید و نرخ تمام شده را درست نکنیم امکان رقابت نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ملی بهره وری افزود: در برنامۀ ششم توسعه ۳۵درصد رشد از محل بهره وری پیش بینی شـــده است. این میزان در تمامی بخشهای اقتصادی وجود دارد؛ اما در بخش معدن و صــنایع معدنی که رشـــد ۸/۸ درصــدی برای آن پیش بینی شـــده، ســــهم بهــــره وری 2.4 درصد است.

وی افزود: در چندین برنامۀ هدف گذاری شده، یک سوم رشد اقتصادی از محل بهره وری ایجاد می شود.

اولیا تصریح کرد: در بهره وری، ابزارهای مختلفی وجود دارد که جایزه یکی از ابزارهای رقابتی و انگیزشی است. یکی از تمرکزهای سازمان بهره وری همین جایزۀ بهره وری است. ژاپن، آمریکا و اروپا با استفاده از جایزه توانستند نهضتی در بهره وری ایجاد کنند. امیدواریم این ابزار به خوبی به کار گرفته شود.

در ادامه رئیس خطوط آنیلینگ و شست وشوی الکترولیتی و مسئـــول این پروژه گفت: در فراینـــــد ارزیابی پروژه های برتر بهبود بهره وری ایمیدرو، ۴۵ پروژه از ۲۲ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی توسط کارشناسان سازمان ایمیدرو بررسی و ارزیابی شد و نهایتا از ۵ پروژۀ برتر بهبود بهره وری تقدیر شد که در این میان پروژۀ «بومی سازی و جایگزینی ۱۶ عدد پایۀ هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی» در ناحیۀ نورد سرد شرکت فولاد مبارکه به عنوان پروژۀ برتر بهبود بهره وری رتبۀ اول و لوح تقدیر این همایش را احراز کرد.

اکبر نادری تصریح کرد: انجام این پروژه حاصل عزم و تلاش استوار کارکنان در قسمتهای مختلف شرکت بود که با افزایش ظرفیت تولید به وجود آمده و کاهش هزینه های تبدیل، بهره وری چشم گیری برای فولاد مبارکه رقم زدند.

رئیس خطوط آنیلینگ و شست‎وشوی الکترولیتی خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف افزایش کمی و کیفی تولید خصوصا در محصولات ارسالی به شرکتهای خودروساز و تولید کلافهایی با قابلیت افزایش میزان کشش پذیری ورق و همچنین افزایش میزان تمیزی سطح ورق در سال ۹۴ شروع و اجرای آن در سال ۹۶ پایان یافت

شایان ذکر است در این فرایند ۴۵ پروژه از ۲۲ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی ارزیابی شدند و درنهایت پروژۀ فولاد مبارکه عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار