کد خبر: 899116
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان :
پولی که توسط خیرین جهت توسعه و عمران امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه هزینه شود مصداق بارز آیه شریفه قرآن کریم در راستای پرداخت اجر و زحمات و رسالت پیغمبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده شاه ابوالقاسم(ع) سهروفیروزان فلاورجان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: در روایتی حضرت فاطمه علیهاالسلام می فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاكُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ كِتابِ اللّه و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.

وی ادامه داد: الحمد الله در کشور ما به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قاریان قرآن خوبی ظهور پیدا کرده اند و یکی از حوزه هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه جهت پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم وارد شده است برگزاری دوره های تربیت حافظان قرآن کریم است که نمونه بارز آن نیز برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان اصفهان بود که چند روز پیش همزمان با سراسر کشور برگزار و در استان نیز بیش از 29 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و جای خرسندی دارد که در استان اصفهان جوانان زیادی در امر قرآن کریم فعالیت دارند و امیدواریم که انشاالله بیش از گذشته میز بتوانیم فرهنگ قرآن کریم را در جامعه ترویج کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم باید پیرو سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باشیم وبه دستورات و عوامل آنان عمل کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین رضا صادقی در ادامه به نقش و جایگاه امامزادگان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) وقتی به درجه رفیع پیامبری مبعوث شدند خداوند فرمود که ای پیغمبر به مردم بگو که من از شما اجر و پاداشی در مقابل این همه زحمت و رسالت خویش نمی خواهم جزء محبت و دوستی نسبت به اهل بیت و فرزندانم.

وی در ادامه خاطر نشان شد: خیرانی که برای توسعه و عمران بقاع متبرکه و امامزادگان هزینه می کنند پول آنان در جای مناسبی هزینه شده است و در واقع عمل آنان مصداق آیه شریفه قرآن کریم است که اجر زحمات و رسالت پیغمبر اکرم(ص) را ادا کرده اند و باید دید که این پول آنان از چه راه حلالی کسب شده که قسمتی از آن در این راه هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هرمیزان که به بارگاه و گنبد و ضریح امامزادگان نگاه کنید ثواب می کنید زیرا امامزادگان انسان را یاد اهل بیت(ع) می اندازند و هنگامی که یاد اهل بیت(ع) در دل ما روشن شود ثواب است زیرا که امامزادگان محل آرامش و عبادت خداوند متعال هستند و تجلیل از امامزادگان تجلیل از اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: امامزادگان جزء بندگان صالح خداوند هستند و آنان مبلغ دین اسلام بودند و ما باید راه آنان را ادامه دهیم و در این راستا نیز مقام معظم رهبری(دامت برکات) فرمودند امامزادگان ذخایر معنوی ما هستند.

وی در پایان گفت: از زحمات اعضای هیئت امنا این امامزاده عظیم الشان نیز به خاطر تلاش هایی که برای این امامامزاده کشیده اند تشکر می کنم و امیدوارم که به زودی شاهد توسعه و بازسازی حرم مطهر و صحن این امامزاده بزرگوار نیز باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار