کد خبر: 898722
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان اصفهان:
فردي كه با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضاي مجازي باعث هتك حيثيت و آبروريزي وي شده بود توسط پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس با ايجاد پروفايلي در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي و درج تصاوير خصوصي و خانوادگي باعث آبروريزي و هتك حيثيت وي شده ، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوي گفت: با بررسي های علمی که توسط کارشناسان صورت گرفت، شخص شد فردي وارد حساب كاربري تلگرام شاکی شده و عكس ها و اطلاعات محرمانه اي كه وی براي اقوام و دوستان خود ارسال مي کرده را از اين طريق به سرقت برده است.

وی ابرازداشت:با انجام تحقيقات تخصصي کارشناسان پليس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسايي و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگير شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: متهم كه آشنايي قبلي با شاكي داشت در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را انتقام جويي از شاكي عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان در پايان اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم در نگهداري عكس ها و اطلاعات محرمانه خود نهايت دقت و تلاش را داشته و آنها را روي تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره نكنند، روی فيلم ها و اطلاعات شخصي خود رمزگذاشته و به هيچ وجه عكس ها و فيلم هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و مراقب امنيت پروفايل خود در شبكه هاي اجتماعي باشند و آن را از طريق تنظيمات امنيتي ايمن کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار