کد خبر: 898330
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور خبر داد
مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: 17 مرکز پشتیبان شغلی معلولان در کشور امسال راه اندازی شده است.
افروز صفاری فرد روز سه شنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کشور در شهرکرد افزود: سال آینده این مراکز در کل کشور راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی، در این مراکز با استفاده از مربیان شغلی زمینه آموزش و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف بهزیستی فراهم می شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار مرکز توانبخشی روزانه در کشور افزود: سال گذشته تعداد سرانه یارانه این مراکز افزایش داده شد و امید است سال آینده تعداد یارانه بگیران نیز در این مراکز افزایش یابد.
وی بدون اعلام تعداد افرادی که از خدمات مراکز روزانه بهزیستی بهره مند هستند، اظهار کرد: این مراکز در حوزه های شغلی، علمی، فرهنگی و هنری به جامعه هدف که معلولان، سالمندان و بیماران ذهنی هستند خدمات ارائه می دهد.
صفاری فرد افزود: در سال جاری آموزش بسته های آموزشی برای مراکز ذهنی تعدادی از استان ها آغاز شده و سال آینده نیز آموزش این بسته ها در کل کشور اجرا می شود.
به گفته وی، این بسته های آموزشی با کمک یک موسسه خیریه تدوین شده که از طریق بازی درمانی آموزش های مفاهیم پایه و مهارتهای زندگی از طریق بازی و با کمک خانواده برای کودکان زیر 14 سال ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز از آغاز فعالیت دبیرخانه این جشنواره از اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: 123 اثر از استان های قم، اصفهان، البرر، تهران، چهارمحال و بختیاری و مرکری ارسال شد.
محمد میرزایی افزود: 20 اثر برتر پس از 2 مرحله بازبینی و بازخوانی انتخاب شد.
به گفته وی، آثار برتر بعد از رقابت چهار روزه انتخاب شدند.
وی معرفی توانمندی معلولان به منطور اثبات توانمندیهای جامعه هدف،گسترش فرهنگ تکریم معلولان، جلوگیری از. گسترش فرهنگ ناتوانی در جامعه هدف را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: برگزاری این جشنواره و برنامه های فرهنگی و هنری برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد نشاط و شادی و همچنین معرفی استعدادها و توانمندی هاست.
اردشیر نوریان حمایت بیشتز از جامعه ضعیف و متوسط کشور و همچنین جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد را یکی از مهمترین برنامه ها و فعالیت های دولتمردان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند در سطح ملی زمینه های قانونی برای حمایت بیشتر این جامعه را افزایش دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر