کد خبر: 897705
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
صبح روز پنج‌‌شنبه دهم اسفند ماه برای خانواده و دوستان شهید محمد علی نقدی روزی فراموش نشدنی بود...
صبح روز پنج‌‌شنبه دهم اسفند ماه برای خانواده و دوستان شهید محمد علی نقدی روزی فراموش نشدنی بود؛ روزی که برای اولین بار پس از 34 سال دوری و چشم انتظاری به زیارت مزار شهیدشان در جوار امامزاده چهل تنان دولاب دعوت شدند. 

به گزارش «‌جوان»، بسیجی شهید محمد علی نقدی پنجم تیرماه ۱۳۴۲ در تهران متولد شد و 20 سال بعد در اسفند 1362 در عملیات خیبر و جزیره مجنون مفقود شد. محمد علی رفت تا مادری چشم به راه بماند و سال‌‌‌هایی که به شتاب در گذر بودند و هیچ گاه به وصال ختم نشدند. گویا قسمت بود پیکر شهید نقدی در زمانی با آزمایش دی ان‌ای شناسایی شود که درست در همان روز مادر شهید به جوار حق شتافته بود.  شهید نقدی در حالی تشخیص هویت‌‌‌ می‌شد که پیکرش در سال 1384 در اطراف جزیره مجنون تفحص شد و به صورت گمنام در روز شهادت امام صادق(ع) در جوار امامزاده چهل تنان دولاب مدفون شد. او سال‌‌‌ها بعد در زمانی تشخیص هویت شد که مادر به رحمت خدا رفت و به این ترتیب اجر فراق و هجران ۳۴ ساله مادر افزون‌تر شد.

پس از شنیدن خبر فوت مادر شهید، از آنجایی که به منظور بازسازی بنای امامزاده چهل تنان دورادور قبور شهدای مدفون در امامزاده گودبرداری عمیقی صورت گرفته بود، از اعلام مکان به خانواده و مردم تا زمان پیشرفت مناسب ساخت‌و‌ساز خود‌داری شد.  اینک در آستانه سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، با توجه به نصب اسکلت بنای جدید امامزاده و امکان دسترسی محدود به قبور مطهر شهدا، چهار‌‌‌شنبه شب نهم اسفند ماه سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ و هیئتی از کمیته جست‌وجوی مفقودین در خانه شهید حضور یافتند و گزارشی از روند کشف پیکر شهید و نحوه تدفین و شناسایی پیکر به اطلاع بازماندگان شهید رسانده شد.  نهایتاً ساعت 10 صبح روز پنج‌‌شنبه ۱۰ اسفند ماه، خانواده و دوستان شهید پس از 34 سال چشم انتظاری برای اولین بار به زیارت مزار نورانی شهید رفتند و با حضورخودجوش اهالی محله دولاب، مراسم پر فیض و معنوی بر مزار شهید برگزار شد. محمد علی که از سال ۶۱ در جبهه‌های دفاع مقدس حضور یافته بود، در عملیات خیبر به شهادت رسید. او در حال رساندن محموله بزرگ مهمات به خط مقدم جبهه بود که هدف حمله هوایی دشمن قرار گرفت و شهید شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار