کد خبر: 897377
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
استاندار چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است با تشکیل کمیته‌ای میزان دقیق بادام تولیدی استان و حجم صادراتی آن مشخص شود.
اقبال عباسی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: آمارهای متفاوتی از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه در خصوص تولید و صادرات بادام استان ارائه می‌شود لازم است کمیته ای تشکیل و میزان دقیق تولید و صادرات بادام استان را مشخص کند.

وی افزود: ما به عنوان مدیران استان هنوز نمی‌دانیم چقدر تولید و صادرات بادام بعد انتظار داریم کسی در این رابطه کارخانه راه‌اندازی و شغل ایجاد کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کل اعتبارات استان در سال 96 معادل 500 میلیارد تومان بوده است بادام ارزآوری زیادی به همراه دارد اما معلوم نیست پول آن کجا می‌چرخد.

عباسی تصریح کرد: باید با احداث صنایع بسته‌بندی و فرآوری دست دلالان را از بازار بادام استان کوتاه کرد در این صورت می‌توان صادرات آن را خودمان انجام دهیم.

وی با تاکید بر احداث شهرک خصوصی یا فردی بادام در استان، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و متقاضیان می‌توانند زمینی از منابع ملی را که مشکل تامین آب نداشته باشد برای این منظور پیدا کنند ما نیز برای تغییر کاربری و حل دیگر مشکلات آن کمک می‌کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تهیه زمین نمی‌توانید به سمت روستاها بروید چرا که این مسئله مزیت‌هایی مثل تسهیلات 6 درصدی را نیز دارد.

عباسی بادام و آبزیان را از مزیت‌های استان برشمرد و گفت: با توجه به کم آبی می‌توان به سمت بادام دیم حرکت کرد که حجم بادام تولیدی استان نیز کاهش نیابد ضمن اینکه توجه به آبزیان، صنایع تبدیلی و آموزش تجار نیز ضروری به نظر می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر