کد خبر: 897332
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
رئیس شورای شهرستان بیله‌سوار:
رئیس شورای شهرستان بیله‌سوار گفت: شهرداری بیله‌سوار 7 میلیارد تومان و جعفرآباد 2 میلیارد تومان بدهی دارند و به دلیل بنیه ضعیف درآمدی توان پرداخت این بدهی‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، وکیل کارگر در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با اشاره به سابقه کهن بیله‌سوار و احداث اولین مدرسه در سال 1320 در این شهرستان و تقدیم شهدا در حادثه سوم شهریور در این منطقه مرزی اظهار کرد: این شهرستان به رغم آنکه پیشانی نظام و منطقه مرزی محسوب می‌شود با قدمت 3 هزار ساله به شهر مظلوم و ارواح معروف است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به این شهرستان نهایت کم‌لطفی شده به طوری که بیله‌سوار با قدمت تاریخی به عنوان اولین مرز بین‌المللی در شمالغرب روزانه شاهد پذیرش 3 هزار مسافر از آذربایجان است که به دلیل بی‌برنامگی مسئولان استان همجوار این گردشگران را که با هدف درمان به این استان سفر می‌کنند به سوی شهر خود هدایت می‌کنند.

رئیس شورای شهرستان بیله‌سوار افزود: ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بیله‌سوار نماینده مستقل در مجلس داشته باشد چرا که یک نماینده برای پارس‌آباد و بیله‌سوار نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم این منطقه باشد.

کارگر به انحلال شورا در دور چهارم در بیله‌سوار و مسکوت ماندن بسیاری از خواسته‌های مردم این منطقه در قالب پارلمان محلی اشاره کرد و گفت: چشم امید ما به تصویب و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری است تا در منطقه‌ای که گمرک بین‌المللی و فرودگاه وجود دارد بهترین شرایط برای رونق اقتصادی فراهم آید.

وی مهمترین توان اقتصادی این منطقه را کشاورزی با تکیه بر تولید محصولات متنوع بیان کرد و ادامه داد: به رغم این ظرفیت‌های خوب در حوزه کشاورزی و تجارت بین‌المللی این شهرستان از راه‌های مناسب بی‌بهره است و از لحاظ بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی و تامین اجتماعی هیچ شرایط مناسب و مطلوبی را شاهد نیستیم.

 

میانگین آسفالت راه‌های خلخال کمتر از 30 درصد است

رئیس شورای شهرستان خلخال نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: خلخال با 87 هزار نفر جمعیت در قالب 26 هزار نفر خانوار در جنوب استان اردبیل با سه استان کشور همسایه است به طوری که ما با تقدیم 500 شهید از جمله 7 سردار و یک شهید مدافع حرم در پاسداری از انقلاب اسلامی در خط مقدم قرار داریم.

رضا محمدی خاطرنشان کرد: 85 درصد جنگل‌های استان و دومین قله مرتفع استان آق‌داغ در خلخال واقع شده به طوری که این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، کلور و خورش رستم است و از ظرفیت‌های خوب گردشگری و توسعه باغات برخوردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه خلخال از کمبود برخی زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه راه و پائین بودن میانگین آسفالت راه‌های اصلی و فرعی رنج می‌برد، تصریح کرد: در حالی که میانگین آسفالت راه‌ها در کشور 50 درصد است در این شهرستان به 30 درصد رسیده است.

رئیس شورای شهرستان خلخال در ادامه به زندگی سنتی روستائیان به ویژه روستاهای برندق و هشتجین با تولید محصولات کشاورزی، صنایع دستی و باغات اشاره کرد و گفت: در حالی که برخی از شهرهای استان اردبیل از راه چهار بانده برخوردار هستند اما جنوب استان اردبیل توسعه یافتگی خوبی را در بخش راه شاهد نیست که امیدواریم راه ماسوله – ماجولان و هشتجین – کلور در بهترین شرایط تکمیل و راه‌اندازی شود.

پارس‌آباد به عنوان قطب کشاورزی به اتاق بازرگانی نیاز دارد

رئیس شورای شهرستان پارس‌آباد از پارس‌آباد به عنوان دشت زرخیز با داشتن قدیمی‌ترین فرودگاه و کشت و صنعت و دامپروری عظیم و دوگانه یاد کرد و گفت: محورهای مختلف پارس‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و به دلیل عدم تعریض این مسیرها جان هموطنانمان در تردد از این راه‌ها به مخاطره می‌افتد.

پویا مجرد نبود ام آر آی در این شهرستان و عدم وجود برخی امکانات بهداشتی – درمانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این شهرستان که مرکز تولید محصولات کشاورزی است نیازمند نمایندگی اتاق بازرگانی و سیاست‌گذاری دست و اصولی در این مسیر است.

در این جلسه همچنین عضو شورای شهرستان نیر به ضعف منابع مالی شورا و بی‌توجهی مسئولان به این جایگاه رفیع اشاره کرد و افزود: امیدواریم مسئولان دو مشکل اساسی نیر را در احداث جاده کورائیم – خلیفه‌لو و کریق – آرموداق که مطالبه به حق اهالی است عملیاتی کنند.

معمر ادامه داد: شورا چندان قدرت اجرایی ندارد و هیچ بها و اهمیتی به پارلمان محلی داده نمی‌شود که در صورت تداوم این توهین‌ها و بی‌احترامی‌ها انتظار می‌رود همه اعضای شورا به نشانه اعتراض استعفا دهند.

هوشنگ محمدی نماینده شورای بیله‌سوار در شورای استان در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه همه مسئولان به جایگاه شورا واقف بوده به آن اشارفیت دارند امیدواریم با پیگیری‌ها و خودباوری تک تک اعضای شورا ایرادات و کاستی‌ها در این زمینه برطرف شود.

رئیس شورای شهرستان نمین نیز در این جلسه با اشاره به اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی به عنوان اصول بر زمین مانده در احیای فرهنگ و اصالت زبان مادری خاطرنشان کرد: اصلا پسندیده نیست که بعد از 40 سال اصول قانون اساسی که خون بهای شهداست بر زمین بماند چرا که بر پایه اصل 19 قانون اساسی که ایران برای همه ایرانیان تعریف شده شایسته نیست بعد از 28 سال ما سوت قطار را نشنویم در حالی که در چند سال اخیر به دلیل نگاه خاص رئیس سازمان برنامه و بودجه راه‌آهن شمال کشور به نتیجه برسد.

ناصر روح‌الله‌زاده به توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت در کشور اشاره کرد و گفت: این بی‌عدالتی‌ها به معنای واقعی مردم را رنج می‌دهد در حالی که استان اردبیل از ظرفیت بی‌نظیر بهره‌مند است به طوری که ما نزدیک‌ترین مسیر را به بزرگترین دریاچه جهان و یکی از قلل مرتفع دنیا سبلان داریم و بزرگترین جنگل فندقلو و آب‌های گرم و اراضی زرخیز در این استان قرار دارند.

وی توسعه گردشگری طبیعی را در کنار آب و هوای بی‌نظیر در شهرستان نمین یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه 70 درصد درآمد شهرک صنعتی شماره دو به جیب اردبیلی‌ها می‌رود و تنها 30 درصد متعلق به شهرداری نمین است در حالی که اهالی 70 هزار نفری نمین خواهان نماینده مستقل در مجلس هستند.

رئیس شورای شهرستان نمین غفلت مسئولان منطقه ویژه اقتصادی نمین را در عمل به وعده‌هایشان یادآور شد و گفت: ما از اشتغال یک هزار و 500 نفری در این منطقه خواهان سهم خود هستیم و در کنار آن امیدواریم نمین از راه‌آهن و منطقه آزاد تجاری نیز سهم خاص خود را ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر