کد خبر: 897291
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبرداد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اجرای طرح مانیتورینگ معادن که برای نخستین بار در سطح کشور در استان مرکزی آغاز شد، با توجه به دستاوردهای مطلوب آن گسترش می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اجرای طرح مانیتورینگ معادن که برای نخستین بار در سطح کشور در استان مرکزی آغاز شد، با توجه به دستاوردهای مطلوب آن گسترش می یابد.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: اجرای حاکمیت دولت در بخش معدن و موضوع انتفاع بهره برداران از برداشت مواد معدنی براساس ماده ۲ قانون معادن، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

وی از اجرای طرح مانیتورینگ بخش معدن در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: در همین راستا، با هدف حفظ و صیانت حقوق بیت المال و موضوع انفال در حوزه معدن و جلوگیری از تضییع ذخایر معدنی و برداشت های غیرمجاز، از سال گذشته اجرای طرح مانیتورینگ معادن، برای نخستین بار در کشور در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و ظرفیت هایی که استان مرکزی در حوزه ذخایر معدنی دارد و به تعبیر رئیس سازمان زمین شناسی کشور استان مرکزی به رنگین کمان معاون مشهور است، اجرای طرح مانیتورینگ معادن استان یک امر ضروری به شمار می رود.

.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: با آغاز این طرح در سال گذشته و با توجه به شرایط اعتباری که وجود داشت، ۵۰۰میلیون ریال اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اجرای طرح مانیتورینگ معادن تخصیص یافت که مبلغ ناچیزی بود، ولی امسال با توجه به روند رو به رشدی که در اجرای طرح مشاهده شد، این اعتبار به چهار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح مانیتورینگ معادن، اثرات مطلوبی در ساماندهی بخش معدن و برداشت ها به همراه دارد، قرار است این طرح توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای تمام معادن کشور اجرا گردد و همچنین ازسوی سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف اعتباری برای آن منظور شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: این طرح در سال آتی برای تمامی معادن استان مرکزی که به نوعی هم ذخیره با ارزش مواد معدنی دارند و هم ضرورت نظارت دقیق تری را می طلبند، اجرا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار